Tittel: 1300dp vs 1600dp Skrevet av: Ove A på november 22, 2011, 21:48:42 pm Min eneste lille erfaring med luftkjølt er den 1200 34hk som står i bilen i dag.
Bilen er en -67 1300. Har skaffet meg en bra 1300dp , som skal plukkes ned i vinter og få litt omsorg . Men lurer på ; hva er forskjellen på 1300dp og 1600dp ? Ser det er antydet her tidligere at toppene er de samme , stemmer det ? Kun sylinersettet ? Hva med blokka ? Forgasserstørrelsen regner jeg med er forskjellig . Tittel: Sv: 1300dp vs 1600dp Skrevet av: BP 73 på november 23, 2011, 11:48:53 am blokka er lik, men tror toppene på 1300 har mindre ventiler.
Tittel: Sv: 1300dp vs 1600dp Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken' på november 23, 2011, 13:56:06 pm toppene har samme størrelse ventiler ;)
Mindre boring, mindre gasser og det tilhørende innsug. Tittel: Sv: 1300dp vs 1600dp Skrevet av: Ove A på november 24, 2011, 00:37:08 am Hmm , så hva blir da det største sylindersettet som kan settes på 1300dp uten noe maskinering ?
Kam og vippestell går som jeg tyder det om hverandre ? Tittel: Sv: 1300dp vs 1600dp Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken' på november 24, 2011, 09:46:13 am Med et sett 1600 DP toppe kan du bruke 87mm sats (1641) som denne http://www.unneberg-bil.no/product/10104 (http://www.unneberg-bil.no/product/10104)
1300 toppene må maskineres opp for større sylindersats. :) |