VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: BeetleBug på april 25, 2008, 10:35:33 am



Tittel: En hyggelig overraskelse og et spørsmål
Skrevet av: BeetleBugapril 25, 2008, 10:35:33 am
Hei,

Jeg syntes det er spennende å løfte en bil opp og steame den ren for å avdekke hva skjuler seg under gammel understellsbehandling. Noen ganger er skuffelsen stor og du ser tid og penger fly av sted mens andre ganger drar du hjem fra garasjen med et stort  ;D

Så til spørsmålet, hva gjør en for å fjerne de siste stae flekkene med tørket understellsmasse når lakken er så fin at du ikke ønsker å skrape den opp eller pusse den ned? Og hva gjør en hvis en har lyst til å beholde de originale tusjmerkene som Fritz klodret ned en gang for lenge siden? De lar seg fjerne negelen men dette er ikke en løsning som duger i lengden. De lar seg ikke fjerne med kjemikalier med mindre jeg gnir hardt og lenge. Noen forslag? Skal jeg snike meg inn på kjøkkenet og stjele en teflonredskap derfra? Eller skal jeg gå på med sterkere kjemikalier, fjerne tusjmerker og kanskje også lakken? Eller skal jeg rett og slett si meg fornøyd og la tingene være... kanskje til og med gå over en runde med poleringsmaskinen? Og finnes det en gjennomsiktig beskyttelse jeg kan sprøyte/pensle på? Ovatrol mener jeg blir for seigt....eller?

På forhånd takk,

Mvh
BB
 


Tittel: Sv: En hyggelig overraskelse og et spørsmål
Skrevet av: TomRapril 25, 2008, 12:01:07 pm
Jeg brukte diesel på den blå som kom fra Finland - når dette trakk inn så var det en walk in the Park å fjerne det med skikkelige filler. Påførte dette med pensel - blei fin fint det...


Tittel: Sv: En hyggelig overraskelse og et spørsmål
Skrevet av: BeetleBugapril 25, 2008, 12:05:53 pm
Jeg brukte diesel på den blå som kom fra Finland - når dette trakk inn så var det en walk in the Park å fjerne det med skikkelige filler. Påførte dette med pensel - blei fin fint det...

Godt tips!! hvor lang tid tok det for dieselen å trekke inn?



Tittel: Sv: En hyggelig overraskelse og et spørsmål
Skrevet av: SplitManapril 25, 2008, 12:10:37 pm
Jeg brukte diesel på den blå som kom fra Finland - når dette trakk inn så var det en walk in the Park å fjerne det med skikkelige filler. Påførte dette med pensel - blei fin fint det...

Den blå fra Finland....kjøpte du den Splitten?


Tittel: Sv: En hyggelig overraskelse og et spørsmål
Skrevet av: Oval57april 25, 2008, 12:27:13 pm
Jeg er i samme båt her og har tenkt til å bruke diesel til å fjerne resten. Denne guffen som er brukt her sitter som pokker, men med sola etterhvert så skal jeg få det av litt etter litt. Diesel funka som bare det under bunnplata.



Tittel: Sv: En hyggelig overraskelse og et spørsmål
Skrevet av: Runeapril 25, 2008, 17:06:33 pm
Jeg brukte diesel på den blå som kom fra Finland - når dette trakk inn så var det en walk in the Park å fjerne det med skikkelige filler. Påførte dette med pensel - blei fin fint det...

Den blå fra Finland....kjøpte du den Splitten?

67


Tittel: Sv: En hyggelig overraskelse og et spørsmål
Skrevet av: magsapril 25, 2008, 17:42:46 pm
Karl Magnus,
Sett bilen i Sola ::) og ha på diesel da etter ca 1-2 timer er det bare å ta ei fille å tørke av dritten.


Tittel: Sv: En hyggelig overraskelse og et spørsmål
Skrevet av: BeetleBugapril 25, 2008, 17:50:42 pm
Karl Magnus,
Sett bilen i Sola ::) og ha på diesel da etter ca 1-2 timer er det bare å ta ei fille å tørke av dritten.

Hvilke sol?

Men det virker som diesel er løsningen så da blir det til at jeg prøver det i morgen tidlig.

Mvh
Kalle


Tittel: Sv: En hyggelig overraskelse og et spørsmål
Skrevet av: magsapril 25, 2008, 18:30:39 pm
Det må være litt varme på det du skal fjærne,derfor Sol.
Du kan jo prøve litt med Varmepistol før du påføre Diesel.
Det trengs bare litt varme på plata.Så prøve du litt diesel på en fille.



Tittel: Sv: En hyggelig overraskelse og et spørsmål
Skrevet av: BeetleBugapril 25, 2008, 19:23:40 pm
Mange takk for tipsene Magne - da er planen klar for morgendagen. Bare å brette opp armene og la det stå til.

Mvh
Karl-Magnus aka Kalle aka BeetleBug aka BB