VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: jayster på desember 30, 2011, 18:45:47 pm



Tittel: Stor motor i 1300s original boble?
Skrevet av: jaysterdesember 30, 2011, 18:45:47 pm
Hvordan vil dette går?? tenke 2.1,skal ha vanlig bremse og understell??
Er det noen som ha 2.1 i eller større i original boble?


Tittel: Sv: Stor motor i 1300s original boble?
Skrevet av: BeetleBugdesember 30, 2011, 18:57:39 pm
Hvordan vil dette går?? tenke 2.1,skal ha vanlig bremse og understell??
Er det noen som ha 2.1 i eller større i original boble?

Siden 60 tallet så har folk puttet store motorer i originale bobler. 200hk er nesten dusinvare, 300hk nærmest normalt, 400hk svensk standard, 500hk ikke uvanlig og skal du skille deg ut så må du over 700hk... I en original, gatekjørt boble med standard trommelbremser.

-BB-


Tittel: Sv: Stor motor i 1300s original boble?
Skrevet av: jaysterdesember 30, 2011, 19:03:49 pm
Hvordan vil dette går?? tenke 2.1,skal ha vanlig bremse og understell??
Er det noen som ha 2.1 i eller større i original boble?

Siden 60 tallet så har folk puttet store motorer i originale bobler. 200hk er nesten dusinvare, 300hk nærmest normalt, 400hk svensk standard, 500hk ikke uvanlig og skal du skille deg ut så må du over 700hk... I en original, gatekjørt boble med standard trommelbremser.

-BB-
Men da ikke så lurt å kjøre nedi gaten på to hjul!!???
Hva kan jeg gjore til en standard 1300s som koster ikke alt for mye penge men vil gjor at det er litt bedre å kjøre med så pass stor motor?


Tittel: Sv: Stor motor i 1300s original boble?
Skrevet av: Tistlodesember 31, 2011, 17:02:16 pm
spyrst vel på budskjettet ditt da, har du råd so bruker du 2/3 på motor og 1/3 på bremsar og anna. du kan jo gjera diverse for å stiva bilen opp, feks byta til uretan gommi på alt av gommideler, støtdemparane kan forbedrast, senk etc


Tittel: Sv: Stor motor i 1300s original boble?
Skrevet av: Dewildesember 31, 2011, 17:29:45 pm
Man kan sette inn en så stor motor man vil. Men det er lurt å tenke bremser. 1300S har vel skivebremser foran og der finnes det biler som er godkjente med originale bremser,112hk og 2.1L motor.
Det blir endel mer vekt og ikke minst aksellerasjon, så trommelbremser er ikke overraskende dårlige...

(http://gcaptain.com/wp-content/uploads/2007/09/wartsila-sulzer.jpg)