Tittel: 100hk- 1303s Skrevet av: Alex.. på januar 01, 2012, 06:46:23 am hvordan er det mulig å få ut 100hk fra en 1303s (1600cc)
hva må byttes? er en 73 mod Tittel: Sv: 100hk- 1303s Skrevet av: Formula Vee på januar 01, 2012, 10:09:43 am Kam, topper, gassere og eksos. Har lest artikkel om en som har fått ut 143hk av en 1600 men da skal du ha svært god peiling. 100 hk er mye på en 1600.
Min forrige 1915cc med større topper, høyere løft, annen kam, to doble Weber 44, csp comp eksos, fordelerløs tenning brukte jeg langt over 50.000.- på. Den ga 98,7 hk på hjula... Den "enkleste" måten å trimme på, mener jeg er turbo. Har en 1915turbo jeg holder på å justere inn til 160hk. Tittel: Sv: 100hk- 1303s Skrevet av: VW 612 RS på januar 01, 2012, 10:57:47 am Skulle vært artig å funnet oppskriften på hva Käfer cup gutta gjør.
Vet ikke om den finnes ennå, men det var en klasse der man kjøre med standard bunn bortsett fra kam og med en stk 34 pict3 gasser. De tok ut 100 hk. Hva type kam og topper er interessant. Tenk deg rundt 100 hk i en motor som ser ut som en standard 1600. Tittel: Sv: 100hk- 1303s Skrevet av: Erlend / bug66 på januar 01, 2012, 14:11:55 pm De har MASSE komp
Tittel: Sv: 100hk- 1303s Skrevet av: Alex.. på januar 01, 2012, 17:11:44 pm husker at fatter sa at det var fult mulig å få ut 100hk uten så mye arbeid( han har skrudd boble siden han var 16 og er nå 49)
og han sa jeg måtte skaffe delene selv, men skjønte ikke hvilke og han er ikke hjemme før 2uker ;) Hadde vært gøy å fått bobla i gang om 1mnd så noen som skriver en liste? Doble dellorto gassere er det eneste jeg husker ^^, Tittel: Sv: 100hk- 1303s Skrevet av: Erlend / bug66 på januar 01, 2012, 17:19:22 pm motvektsveiv
sykt lettet svinghjul org topper med latterlig små kamre (27cc) + 1mm vendehøyde = 13-1 i komp 5,4" H-beam råder 1,5" eksos 45 DRLA Tittel: Sv: 100hk- 1303s Skrevet av: Squareback på januar 01, 2012, 17:33:19 pm 1600 "Nasjonal" Rallymotorer hadde gjerne rundt 140 hester målt på svinghjulet. Morsom å kjøre... En slik nedtrimmet til hundre hester hadde vært fin til gatebruk!
Tittel: Sv: 100hk- 1303s Skrevet av: VW 612 RS på januar 02, 2012, 01:42:03 am Min bror kjørte rallycross nasjonal inntill 1600 på denne tiden og vi fikk tatt ut 167 HK på svinghjulet.
Det er vel maks hva som var mulig i følge de andre i samme klasse. Standard veiv, råder og sylinder. Topper 42x37,5 og mener det var over 14:1 i komp. Litt usikker der. Vendehøyde husker jeg det var mye styr med for å få så høy komp. Husker ikke men tror vi var nede i 0,5 mm. Selvfølgelig riktig portet og matchet innsug osv. 328 grader kam og Dellorto 45. Prøvde med 48 gassere med det ble dårligere resultat. Dette var Kjell Aaen oppskrift. De gikk 3 løp så var det full overhaling. |