VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: Bobletrond på januar 18, 2012, 22:06:31 pm



Tittel: Beach Buggy bygget og godkjent i Norge
Skrevet av: Bobletrondjanuar 18, 2012, 22:06:31 pm
Er det noen som kjenner til om det finnes Beach Buggy som er bygget og godkjent i Norge?
Har en sak med Vegvesene vedrørende motorbytte i Buggyen min. De mener at hvis jeg bytter motor så blir det en så stor endring at bilen går under klassen oppbygget. De bruker Svenske regler for å begrunne avslaget.

Jeg mener at Svenske regler ikke kan brukes, jeg mener at det ikke er relevant hvor bilen er bygget. Fint hvis noen kjenner til Norsk bil jeg kan henvise til.

Trond

PS Skal legge ut lit info i saken når jeg har fått samlet litt mer tråder.


Tittel: Sv: Beach Buggy bygget og godkjent i Norge
Skrevet av: SveinTjanuar 18, 2012, 22:55:30 pm
Den på bildet under er bygget og godkjent på sørlandet. Den havnet vel i Rogaland sist jeg så den. Steinar på Dalhems har vel også fått godkjent sin selvbygde her i landet.


Tittel: Sv: Beach Buggy bygget og godkjent i Norge
Skrevet av: Der_Butzelmannjanuar 23, 2012, 00:37:05 am
Hei. Vet om denne som er ombygd og godkjent i Norge. Ryktes også om at det var den aller første Buggyen som ble godkjent ombygd i Norge. "Smiley" solgte den til "djaan", som igjen solgte den til "vidars". Om du tar kontakt med "vidars", så får du sikkert hjelp til reg. nr på denne for sammenligning / referanse.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,14403.msg150738.html#msg150738

mvh
Arild


Tittel: Sv: Beach Buggy bygget og godkjent i Norge
Skrevet av: Kjell Roarjanuar 23, 2012, 12:19:08 pm
Tror det blei bygd noen få seint 60-beg.70 tall som blei godkjent, før "forbudet" kom. Kjenner en som etter sigende hadde en på den tiden.


Tittel: Sv: Beach Buggy bygget og godkjent i Norge
Skrevet av: SveinTjanuar 24, 2012, 20:20:35 pm
Jeg fikk noe av det samme svaret når jeg skulle bygge om min Baja. Viss jeg byttet motor og girkasse samtidig med ombyggingen av karosseriet ville det komme en oppbyggingsavgift. Men jeg fikk samtidig tips fra de om at viss jeg tok det som to seperate godkjenninger ville det gå helt greit. Først karosseri godkjent, og en stund etterpå drivverket....  ;D