VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Riisern på mars 17, 2012, 21:05:13 pm



Tittel: Drivstoff trykk i orginale pumper
Skrevet av: Riisernmars 17, 2012, 21:05:13 pm
Har alle pumpene som har vært brukt gjennom tidene levert likt trykk? Kan mann liksom benytte en 1200 pumpe på en 1600 motor?


Tittel: Sv: Drivstoff trykk i orginale pumper
Skrevet av: SveinTmars 18, 2012, 18:24:45 pm
Er forskjell i alle fall på om det er type 1, 2 eller 3.
Type 2 hadde vel annet turtallsområde pga reduksjonsboksene og hadde derfor en pumpe som ga trykket sitt på et høyere turtall.


Tittel: Sv: Drivstoff trykk i orginale pumper
Skrevet av: Einicmars 18, 2012, 21:05:23 pm
Trykket er nok ganske likt på de forskjellige forgassermotorene. Innsprut har høyere og forskjellige trykk avhengig av type: D-jet, L-jet, K-jet..... Det er forskjell på lengden på pinnen som står under pumpen på de forskjellige pumpene. Disse må stemme overens med pumpene.