Tittel: Speedo endring gjennom tidene Skrevet av: Riisern på april 06, 2012, 19:47:17 pm Når kom T1 med 140 km/t speedo? Kan et 140 speedometer benyttes på bil som er levert med 120 orginalt? Eller vil det vise feil?
Tittel: Sv: Speedo endring gjennom tidene Skrevet av: Andersen VW56 på april 06, 2012, 19:51:44 pm Husker ikke når det kom men du kan fint bruke 140 spedometer i bil som orginalt har hatt 120,
Tittel: Sv: Speedo endring gjennom tidene Skrevet av: Riisern på april 06, 2012, 19:59:57 pm TAkk for svaret kim. Grunnet til mitt spm er at nå som jeg har 66`n i normal høyde og orginale dekk (155R15), så viser feil tror jeg. Lå på E6 her om dagen og etter speddoen lå jeg i 100. Men ble forbipassert av flere semitrailere... Får ta med meg gps`n en dag og sjekke tror jeg. :)
Tittel: Sv: Speedo endring gjennom tidene Skrevet av: Martin på april 06, 2012, 20:04:13 pm nå som jeg har 66`n i normal høyde og orginale dekk (155R15 hva er der du sier?Tittel: Sv: Speedo endring gjennom tidene Skrevet av: nk på april 06, 2012, 20:49:17 pm Originaldekk er 5,60-15 og de er mye høyere enn 155. Blir mere riktig med 165
Tittel: Sv: Speedo endring gjennom tidene Skrevet av: Riisern på april 06, 2012, 21:52:15 pm hva er der du sier? EU Martin, Eu:)Tittel: Sv: Speedo endring gjennom tidene Skrevet av: Martin på april 06, 2012, 21:52:55 pm å..... må du gjøre så mye du da.
Tittel: Sv: Speedo endring gjennom tidene Skrevet av: Riisern på april 06, 2012, 21:53:37 pm Originaldekk er 5,60-15 og de er mye høyere enn 155. Blir mere riktig med 165 Skal sjekke med 165 også jeg da:)Tittel: Sv: Speedo endring gjennom tidene Skrevet av: Riisern på april 06, 2012, 21:55:36 pm å..... må du gjøre så mye du da. Ikke mye nei. Bruker nøyaktig tre timer på å skifte fra senkeforstillinga til orginal samt heving/senking bak. Eneste feil på eu var en treig hjulsylinder :) Så etter påska er det etterkontroll og ned på bakken igjen :)Tittel: Sv: Speedo endring gjennom tidene Skrevet av: Pan på april 07, 2012, 10:00:56 am Originaldekk er 5,60-15 og de er mye høyere enn 155. Blir mere riktig med 165 Nåja. Da radialdekk ble ekstrautstyr fra og med 1969-modellen, oppga VW 155 R 15 som korrekt radialdekkdimensjon til Bobla. Reservehjulet som stod foran i Bobla mi før, var et gammelt diagonaldekk i originaldimensjon. Dette hadde nøyaktig like stor diameter som et Vredestein Sprint Classic 155-dekk. Null forskjell, annet enn i bredden. Men i de riktig gamle dager var ikke alle dekkprodusentene like enige om hvor høye dekkene skulle være, så to ulike 5,60-15-dekk fra to ulike produsenter kunne ha noe ulik diameter. |