VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: bergus på april 09, 2012, 18:46:14 pm



Tittel: Tips til tetting av støtstangrør T1.
Skrevet av: bergusapril 09, 2012, 18:46:14 pm
Hei.. Kjøpte meg en brukt, trimmet 1600 sp motor. Fikk startet den opp i påsken og fann ut at det nermest renner olje ut av støtstangrøra inn mot blokka. Hvordan skal jeg sette dette sammen for å vere sikker på at det blir tett? Er vel flere typer pakninger å få kjøpt? Brukes noen form for pakningsmasse i tillegg? Håper noen kan gi meg et godt svar på dette, siden det snart er Buggy sesong :-)


Tittel: Sv: Tips til tetting av støtstangrør T1.
Skrevet av: Tistloapril 09, 2012, 18:55:05 pm
sjekk att da er ved pakningen da lek olja og ikkje i sjølva røyret. dei kan sprekka opp der i trekkspelet. og sveiseskjøyten skal du ha opp ifølge tyske ingeniørar. ellers bør du bruka pakning i skikklig kvalitet. dei e mjuke og fine i gommien. dei billige er harde som ein gammal skosåle. og tettar ikkje i da heile tatt. eit skikklig komplett pakningsett er heller ikkje so føbanna dyrt: http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=1458
skal du forsikra deg om at da vert 100 prosent tett kan du smøra litt permatex eller andre greier rundt der pakningen tettar. men ikkje bruk noko superduper silikongreier som lagar eit helvete når du skal ha av pakningane ein gong i fjern framtid


Tittel: Sv: Tips til tetting av støtstangrør T1.
Skrevet av: bergusapril 09, 2012, 19:03:56 pm
Det ser ut til at der er mellom pakning og blokk det lekker. Må/bør jeg bytte pakning mellom topp og sylinder? Ser ut til at det kommer litt det også.


Tittel: Sv: Tips til tetting av støtstangrør T1.
Skrevet av: Dallandapril 09, 2012, 19:09:15 pm
Husk å strekk litt i støtstang rørene før montering.
De hvite gummi ringene/pakningene er best, skal ikke trenges noe pakningsmasse, men skader ikke heller.


Tittel: Sv: Tips til tetting av støtstangrør T1.
Skrevet av: Kjell Roarapril 09, 2012, 19:40:06 pm
Det ser ut til at der er mellom pakning og blokk det lekker. Må/bør jeg bytte pakning mellom topp og sylinder? Ser ut til at det kommer litt det også.

Når du har tatt av en pakning, eller tatt trykket av den, skal du alltid erstatte den med en ny, hvis du vil ha det tett. Så svaret er ja.


Tittel: Sv: Tips til tetting av støtstangrør T1.
Skrevet av: bergusapril 09, 2012, 19:54:32 pm
Takker for mange gode tips.. Er vel bare å ta ut motoren igjen  >:(


Tittel: Sv: Tips til tetting av støtstangrør T1.
Skrevet av: rlapril 09, 2012, 20:04:35 pm
det er å få kjøpt delte rør med fjær slik at motor ikke må tas ut,,,,
sjekk med unneberg...