VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Fridolin på april 10, 2012, 23:05:26 pm



Tittel: Valg av kam
Skrevet av: Fridolinapril 10, 2012, 23:05:26 pm
Bygger 1915cc med trimtopper og dobble gassere. Jeg tar sikte på en motor som skal være til "normal" kjøring på landeveien, dvs moderat trimming. Er det noen som har tips til en kam som gir effekt ved lavere turtall og fin tomgang uten hopp og fusk. Skal bruke std vippearmer og HotShop har Engle W-100 til W-140.


Tittel: Sv: Valg av kam
Skrevet av: Unneberg Bilapril 11, 2012, 08:27:13 am
En Engle W110 er et fint valg http://www.unneberg-bil.no/ws/p/i/id/9555/source/vwnorge (http://www.unneberg-bil.no/ws/p/i/id/9555/source/vwnorge)
Eller en Scat C35 http://www.unneberg-bil.no/ws/p/i/id/9567/source/vwnorge (http://www.unneberg-bil.no/ws/p/i/id/9567/source/vwnorge)


Tittel: Sv: Valg av kam
Skrevet av: Gaffelapril 11, 2012, 10:54:22 am
Bruker w110 i min 1835 med dobble 40. Funker bra sammen.


Tittel: Sv: Valg av kam
Skrevet av: stickanapril 11, 2012, 18:30:20 pm
Skulle nog rekommendera C35 eller W120.


Tittel: Sv: Valg av kam
Skrevet av: Jeeapril 11, 2012, 20:08:00 pm
Du Tor.. Trim-topper hva f. er det  :D   skjerpings.

Store eller små kanaler.. jevne eller uportede kanaler. Str på ventiler. Fjærtrykk.

Alt fra w100 til w140 kan funke alt ettersom. Men c35 og w110 er fint kjørbare kammer begge to. Uten de alt for store turtallsegenskapene.

Jeg liker godt w100 sammen med orginalt vippetøy, fjærer og orginale støtstenger. Funker opp til 6000 rpm