Tittel: Senk, dekk og felg Skrevet av: -57Oval på april 11, 2012, 22:34:05 pm Jeg skal senke ovalen men kun moderat ikke ekstrem senking, hva anbefales, tenkte kun på senkespondler og noen hakk bak, hvor mye senkes med kun spindler? Hvilke felgdim brukes, tenkte på standar foran og 6 1/2 bak, hvor mange hakk bør en ta bak uten att det blir for ekstremt, skal være god kjørbar.
Tittel: Sv: Senk, dekk og felg Skrevet av: Ketil S. på april 12, 2012, 09:40:48 am Spindler fremme senker ca. 2-2,5"
1 hakk bak senker noen få cm. Jeg har senka 03`en min 2 hakk bak, og det gav rundt 8 cm senk! Tittel: Sv: Senk, dekk og felg Skrevet av: LOBO på april 12, 2012, 20:34:43 pm 1 hakk bak senker 5-6cm. Senkespindler senker omtrent det samme foran. Dekk dim kommer helt ann på hva du liker. Jeg hadde gått for 135/70 eller fullprofil foran og 195/65 bak :)
For lav dekkprofil uten skamsenk ser puslete ut... Tittel: Sv: Senk, dekk og felg Skrevet av: Martin på april 12, 2012, 20:39:47 pm 1 hakk bak senker 5-6cm. Senkespindler senker omtrent det samme foran. Dekk dim kommer helt ann på hva du liker. Jeg hadde gått for 135/70 eller fullprofil foran og 195/65 bak :) enig der gitt......For lav dekkprofil uten skamsenk ser puslete ut... Tittel: Sv: Senk, dekk og felg Skrevet av: -57Oval på april 12, 2012, 21:05:44 pm 1 hakk bak senker 5-6cm. Senkespindler senker omtrent det samme foran. Dekk dim kommer helt ann på hva du liker. Jeg hadde gått for 135/70 eller fullprofil foran og 195/65 bak :) For lav dekkprofil uten skamsenk ser puslete ut... Satser på dette høres greit ut Tittel: Sv: Senk, dekk og felg Skrevet av: -57Oval på april 12, 2012, 22:11:36 pm Hvor mye er det mellom vert hakk viss du vrir stavene foran, hadde ikke tenkt å investere i puma enda
Tittel: Sv: Senk, dekk og felg Skrevet av: Po på april 12, 2012, 22:52:12 pm Med senkespindler foran, et knepp bak, og 145/65 foran og 175/65 bak blir det et lite stuk ;)
Tittel: Sv: Senk, dekk og felg Skrevet av: LOBO på april 13, 2012, 09:20:01 am Hvor mye er det mellom vert hakk viss du vrir stavene foran, hadde ikke tenkt å investere i puma enda Foran er det ingen hakk, det er derfor man kjøper puma ;) da er det veldig enkelt og veldig kjapt å finne frem til riktig høyde. Bare løsne 4 mutre og justere opp og ned... Tittel: Sv: Senk, dekk og felg Skrevet av: Eikstad på april 13, 2012, 09:38:09 am 1 hakk bak senker 5-6cm. Senkespindler senker omtrent det samme foran. Dekk dim kommer helt ann på hva du liker. Jeg hadde gått for 135/70 eller fullprofil foran og 195/65 bak :) enig der gitt......For lav dekkprofil uten skamsenk ser puslete ut... Motsatt er heller ikke helt lekkert.... Jeg har en slags skamsenk foran på min og 145R dekk. Det ser også litt snedig ut. Tittel: Sv: Senk, dekk og felg Skrevet av: -57Oval på april 13, 2012, 22:46:38 pm Hvor mye er det mellom vert hakk viss du vrir stavene foran, hadde ikke tenkt å investere i puma enda Foran er det ingen hakk, det er derfor man kjøper puma ;) da er det veldig enkelt og veldig kjapt å finne frem til riktig høyde. Bare løsne 4 mutre og justere opp og ned... Ok, men prøver med senkespindler først og litt bak så får vi se Tittel: Sv: Senk, dekk og felg Skrevet av: -57Oval på april 22, 2012, 08:00:56 am Mye snakk om innkorta forstilling her, men kordan i svarte er det plass til det? Øvre støtdemper feste er jo bare 15-20 mm fa innerskjermen.
Tittel: Sv: Senk, dekk og felg Skrevet av: justandy på april 23, 2012, 20:10:33 pm enten så korter man så dempertårn er inntil inner skjerm eller så masserer man innerskjermen så man får plass til forstillinga
Tittel: Sv: Senk, dekk og felg Skrevet av: Eikstad på april 23, 2012, 22:38:00 pm 127mm (5") innkorting bolt on uten å klusse med karoseriet på min 58 modell. Bolt on og 5" var selve ideen bak dette prosjektet. Amerikanere har en tendens til å påstå at man ikke kan korte inn mere enn 4" hvis man fortsatt vil kjøre med dempere.... Derfor tok jeg en tomme til for å se om dette virkelig var sant.
(http://i250.photobucket.com/albums/gg267/boble58/DSC00884.jpg) (http://i250.photobucket.com/albums/gg267/boble58/DSC00883.jpg) (http://i250.photobucket.com/albums/gg267/boble58/DSC00879.jpg) Tittel: Sv: Senk, dekk og felg Skrevet av: -57Oval på april 25, 2012, 16:47:00 pm 127mm (5") innkorting bolt on uten å klusse med karoseriet på min 58 modell. Bolt on og 5" var selve ideen bak dette prosjektet. Amerikanere har en tendens til å påstå at man ikke kan korte inn mere enn 4" hvis man fortsatt vil kjøre med dempere.... Derfor tok jeg en tomme til for å se om dette virkelig var sant. Flott arbeid, tror jeg kjører standar bredde Tittel: Sv: Senk, dekk og felg Skrevet av: Eikstad på april 25, 2012, 22:18:14 pm Ingen dum ide hvis du også er litt opptatt av gode kjøreegenskaper :)
Tittel: Sv: Senk, dekk og felg Skrevet av: Ketil S. på april 25, 2012, 22:18:26 pm Husk at med kun senkespindler bygger det litt ut, da må du passe på dekkbredde!
Råsmale dekkdim foran gjør seg greit på rette strekk, men er ikke så good i svinger! Tittel: Sv: Senk, dekk og felg Skrevet av: Kjetil Lima på april 26, 2012, 11:18:26 am Vanlige senkespindler (ikke zero offset) bygger ca 13 mm ut på hver side så det er ikke så galt når du ellers ikke skal senke mer med puma eller ha på breiere felger.
Skal selv ha kun spindler på min oval men har en puma i bakhånd også. Tittel: Sv: Senk, dekk og felg Skrevet av: -57Oval på april 26, 2012, 20:47:41 pm Ser ut som det blir standar felger foran med 145 dekk og bakk skal jeg prøve med 195/65 på 6" felg, satser på det går bra, har vridd ett hakk bak nå og spindler foran
|