VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Gaffel på april 21, 2012, 17:43:14 pm



Tittel: atter en endeslakktråd
Skrevet av: Gaffelapril 21, 2012, 17:43:14 pm
jau da...

0,8 mm endeslakk....nono eller gogo?


Tittel: Sv: atter en endeslakktråd
Skrevet av: Erlend / bug66april 21, 2012, 18:26:11 pm
Orginal eller trimma?


Tittel: Sv: atter en endeslakktråd
Skrevet av: H-MEKapril 21, 2012, 18:47:57 pm
Spiller ingen rolle om det er original eller trimma. 0,8 er mye uansett.


Tittel: Sv: atter en endeslakktråd
Skrevet av: Gaffelapril 21, 2012, 18:59:28 pm
en lett trimma en ja,med org veiv og svinghjul


Tittel: Sv: atter en endeslakktråd
Skrevet av: vwapril 21, 2012, 20:08:56 pm
Ka skall d vær i følge rep bøker og lign ? min -max endeslakke??


Tittel: Sv: atter en endeslakktråd
Skrevet av: Vw1302sapril 21, 2012, 20:20:15 pm
0.07-0.15mm  ;)

Det er iallefall anbefalingene :)


Tittel: Sv: atter en endeslakktråd
Skrevet av: Jeeapril 21, 2012, 20:22:13 pm
0,07-0,13 er fasitsvaret. 0,8 er No-go. Om det ikke var slik når det ble montert... så er veivlageret ditt løst i blokka.


Tittel: Sv: atter en endeslakktråd
Skrevet av: Dallandapril 21, 2012, 22:26:06 pm
Nei nei Jee, blokka er løs i veivlageret! ;D


Tittel: Sv: atter en endeslakktråd
Skrevet av: Gaffelapril 22, 2012, 01:14:55 am
hva er det værste som kan skje med en motor med for stor endeslakk?
 noen som personlig har erfart ras pga dette?


Tittel: Sv: atter en endeslakktråd
Skrevet av: Panapril 22, 2012, 01:47:46 am
Har hørt legender om originalmotor hvor endeslakk var så stor at motoren kun kunne startes hvis bilen stod i fri og clutchpedalen ikke var tråkka inn. Men bilen gikk like fullt.

Nei, det er ikke bra med stor endeslakk. Ja, det kan dure og gå lenge.


Tittel: Sv: atter en endeslakktråd
Skrevet av: Erlend / bug66april 22, 2012, 01:51:02 am
Er du sikker på at du har 0,8mm endeslakk uten shims?


Tittel: Sv: atter en endeslakktråd
Skrevet av: Jeeapril 22, 2012, 09:03:38 am
Det som skjer med mye endeslakk. Er at lageret ved svinghjulet er løst i blokka. Og beveger seg frem og tilbake. Til slutt blir lagerbukken i blokka banket ut både sideveis og i rundhet. Når dette har pågått lenge nok blir blokka ødelagt beyond repair. Og oljetrykket vil forsvinne. Deretter er veien kort til bøyd veiv p.ga dårlig opplagring, Skjærte råder p.ga oljetrykket and so on.

Mye endeslakk bør alltid tas omgående. Om motoren skal tas vare på...