Tittel: Dokumentasjon. Skrevet av: JTB på mai 07, 2008, 01:57:49 am Det finnes masse biler der ute som har div godkjenninger i vognkortert, hvorfor ikke samle disse under en tråd slik at alle som bruker dette forumet kan ha noe å vise gutta på tilsynet. Har selv brukt godkjenninger fra andre biler med stort hell ved visning. Kopi av vognkort der ting er skrevet inn funker som bare f, de tørr ikke overprøve hverandre. ;)
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: faceman på mai 07, 2008, 16:00:58 pm Dette håper jeg mange gjør. ;D Kan være til stor hjelp for mange
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: FrodR på mai 07, 2008, 22:25:53 pm Kjempebra forslag, en moderator som kunne lage en låst tråd kanskje?
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Eide på mai 08, 2008, 10:57:30 am dette har eg også tenkt på.bra forslag å samle alle slike ting på ein plass ;D
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: FrodR på mai 12, 2008, 06:52:34 am Da mangler vi bare dokumentasjon da... ;D
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: GamleNydal på mai 14, 2008, 18:18:13 pm Jeg fikk denne i en tidligere topic:
http://www.vwnorge.no/index.php?action=dlattach;topic=4109.0;attach=15428;image Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Lövdal på mai 15, 2008, 16:39:11 pm Vilken kanon idé :)
Hoppas någon har kopi på papper för ex: Kercher bromsar.. /n. Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Holmen på mai 15, 2008, 17:02:10 pm Problemet er at det ikke er lov å kopiere/scanne slike TUV papirer.
Blir de lagt ut på forumet kan webmaster bli saksøkt. Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Lövdal på mai 15, 2008, 17:13:09 pm Låter underligt....
/n. Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Tistlo på mai 16, 2008, 20:25:46 pm Vist nokon har ein kopi, samt photoshop er det vel godt mulig att dei kan endra maks hestar med eit par 100...
Men eg veit ikkje om det er det dei er redde for.. Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: bjosva på mai 17, 2008, 22:57:50 pm Dette høres veldig bra ut, jeg prøver og få godkjent en 1303 cab med 10X18 bak og 8X18 foran og skulle gjerne hatt noe som jeg kunne vist til han på biltilsynet, har og et Flat 4 ratt som han måtte ha papirer på. Hadde vert veldig takknemelig om noen kunne hjelpt meg med dette.
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Eiko Garage på mai 19, 2008, 10:57:36 am Det finnes masse biler der ute som har div godkjenninger i vognkortert, hvorfor ikke samle disse under en tråd slik at alle som bruker dette forumet kan ha noe å vise gutta på tilsynet. Har selv brukt godkjenninger fra andre biler med stort hell ved visning. Kopi av vognkort der ting er skrevet inn funker som bare f, de tørr ikke overprøve hverandre. ;) Skal ikke ødelegge optimismen her men jo, de tørr faktisk overprøve hverandre, det har jeg vært borti ved flere anledninger der motargumentasjon har vært "det får bli deres problem, vi går ikke god for dette". Det er mye forskjellige praksis der ute. Denne forskjellige praksisen har vegdirektoratet selv uttalt er uheldig, og det er pga forskjellig kunnskapsnivå rundt omkring i det ganske land. Faktum er at det går noen biler der ute som aldri skulle vært godkjent. Men for all del, kjør på folkens. Skal ikke ødelegge moroa, men vær forberedt på at det ikke er sikkert at det går å henvise til andre godkjente biler. Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: bjosva på mai 19, 2008, 19:49:00 pm Er det noen som vet om noen som har bobble med 17" eller 18" som er godkjent.??
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: roadster72 på juni 24, 2008, 11:20:53 am for engang skyld så prøver en og gjøre alt etter boka... men det her jævla landet her er så umulig og få gjort noen ting i,og ja jeg mener biltilsynet nå.
har holdt på med bobleprosjektet mitt nå en lenger tid og søkt og vist og gjortom det som er blitt på pekt av utbedringer. det som er gjort er nye bremser fra porsche foran: 993turbo 408hk 290km toppfart 1500kg egenvekt bak :965turbo2 320hk 270km toppfart 1430 egenvekt coilovers rundt om fra kerscher som er tuv godkjent motor er en skinebros bygget type 4 motor, som er kjørt og testet i rullende lande vei og bremset da 136hk på hjula. av dokumentasjon sente jeg med et skriv fra auto tuning i råde på va bremsene er gode for, kopi av et tuv papir som ligger i et bremse kit du får kjøpt til boble på 160hk som er bygget av kerscher+ at jeg sendte med en haug med vongnkort som jeg har samlet på(kopier så klart) som har masse mer hk og er godkjent med det, alt i fra 112hk til 429 hk men vet du faen i meg ikke va dem henger seg opp i.. jo motoren på 136 men ikke den totale ombygningen av bremsene.. skjønner ingen ting jeg. møller sier dem bare godkjenner opp til 100 hk, og på biltilsynet sier dem at har du tuv papirer så er alt greit... arg... er så sinna nå så får bare sette inn en 1600 og få den godkjent med det. Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Der_Butzelmann på juni 26, 2008, 01:07:56 am Skal ikke alltid være like lett her i steinrøysa, eller Norge som det heter, men det visste vi jo. For å løse dette på "enkleste" måte, hadde jeg: solgt Porsche bremsene til noen som driver med slikt, og kjøpt ett sett TÜV godkjente bremser fra Kerscher på 136-160 hk, så har du jo de etterlyste TÜV papirene på bremsene med da tillatt økt motoreffekt. Ergo bil blir godkjent med bedre bremser og større motor MED TÛV papirer ;)
Gudd løkk videre i paprirkrigen. Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: roadster72 på juni 26, 2008, 22:58:40 pm nopp..har ikke noe og si. møller godkjenner ikke noe utover 100 hk så da godkjenner heller ikke biltilsynet det heller.. foruten dokumentasjon... så blir motor bytte til søndag:(
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: JS på juni 26, 2008, 23:40:24 pm øøøøh, har du ikke dokumentasjon om du kjøper bremsesett med Tuf papirer?
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Der_Butzelmann på juni 28, 2008, 08:20:36 am øøøøh, har du ikke dokumentasjon om du kjøper bremsesett med Tuf papirer? Det var på en måte det poenget jeg også ville frem til. TÜV papirer ER dokumentasjon, og som Martin Schanke en gang sa: "det som er TÜV godkjent er som velsigna av vår herre" ;) Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: roadster72 på juni 28, 2008, 15:34:26 pm bremsene mine er godkjent uten tuv papirer. det var mer en bra nok. men for det så vil dem ikke godkjenne motoren min... er liksom ikke mulig...men men...
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Even Kirknes på juli 02, 2008, 00:04:25 am bremsene mine er godkjent uten tuv papirer. det var mer en bra nok. men for det så vil dem ikke godkjenne motoren min... er liksom ikke mulig...men men... Bremsene dine er ikke godkjente uten tuf papirer. Kan hende de mener de er bra nok. Ibrevet fra Møller står det "vi vet tuf strekker seg lenger enn det antall hester vi godkjenner" Dermed Tuf papir som gjelder. Det "opphever" grensen på 100hk som det er prøvd å bli forklart deg flere ganger her.Løsningene er enkle, men enkelte vil bare ikke forstå de. Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: TomR på juli 02, 2008, 01:32:21 am Kjent problemstilling dette - de godkjenner lett skivebremsene dine - men ikke pokker om de vil godkjenne effektøkningen - DET påstår de er en annen dans - men jeg har sjekket dette med nemda for ombygde kjøretøyer og trafikkstasjonen skal ha VEKTIGE grunner til å overprøve en TUV godkjenning - men deff er det enklest å si nei til hele greiene om det senere skulle skje no ;)
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: roadster72 på juli 05, 2008, 17:31:24 pm ja skjønner det nå:) da er spørsmålet...er det noen som har noen kopier på dem papirene og vil dele dem med seg da:)
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: 1303SS på juli 18, 2008, 10:16:39 am da broderen fikk godkjent subaru turbo i sin 1303 så var det ett skriv som sa maks 136hk den ble godkjent m ventilerte skiver foran m talbot calippere tror det var 46mm stempler i dem.bak var det t3 bremser bilen har forresten reg.nr BL32096 biltilsynet hadde bilen inne å sjekka att delene var montert.hadde bilen inne mange ganger og opplevde han på biltilsynet som en meget hyggelig og intressert mann som hadde peiling dem er det vel ikke så mange av i dette landet han brukte og vognkort fra andre godkjente biler for å sjekke opp mot hva som gikk og var godkjent.han sa det med egne ord att har du reg.nr på en bil som er godkjent så kunne han finne ut hva som var godkjent.
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: roadster72 på juli 19, 2008, 17:10:20 pm har gitt dem 8 stk vognkort som er på mye mer hk en det jeg har, men det hjelper ikke, må ha et skriv, og jeg ser jo nå egentlig hvor moro den her tråden er for er jo folk som sitter på det papiret eller flere papirer rundt i norges land, men herregud.. bare sitt på dem. skal nok greie det selv:)
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: vwdokaeffen på juli 19, 2008, 19:18:57 pm En enkel løsning er og håpe alt går bra ;D rett og slett gi f... i det helvetes byrokratiet. så lenge det går utover en selv og ingen andre...........
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: JTB på juli 20, 2008, 01:19:44 am Prøv å godkjenne bilen ved en annen trafikkstasjon, selv har jeg god erfaring med Fagernes. Har benyttet de når Gjøvik har slått seg vrange. ;)
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Anders Røsåsen på september 09, 2008, 23:04:00 pm gjøvik trafikkstajon har de mest firkanta folka som finns( i alle fall de på førerkort avdelinga.....)
skulle ta moped lappen og kom med alt i orden....trudde vi. fikk beskjed om je måtte ta med skriv der kjørelærer hadde skrevet under på at kjæreopplering var gjennom ført enda vi sto der med kvitteringa for betalt kjøreopplæring >:( og kan da tenke seg åssen det er og godkjenne en bil ::) Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: JTB på oktober 04, 2008, 02:47:26 am gjøvik trafikkstajon har de mest firkanta folka som finns( i alle fall de på førerkort avdelinga.....) Det er ikke de samme folka som sitter på godkjenning av kjøretøy. Har ikke opplevd noe annet enn forståelse for mine ønsker, og enkelte konflikter med regelværket som de forholder seg til. De trekker litt på smilebådet når jeg kommer med en luftkjølt`en, og er alltid klare til å bistå så godt de kan. Når det er sagt så er den avdelingen som er "greiest" pr dd. Fagernes trafikkstasjon.(hvis den fortsatt eksisterer). Det satt en eldre kar der oppe med sundt bondevett som var gennuint intresert i biler, han var i stand til å vurderer dokumentasjon, og kunne fatte selvstendige avgjørelser. Hører med til historien at vi måtte ta oss en tur i 69 med en Gjestland 1776 motor etter visningen. bredere smil har jeg ikke sett på lenge. Ikke minst, det var gøy å snakke bil med han. skulle ta moped lappen og kom med alt i orden....trudde vi. fikk beskjed om je måtte ta med skriv der kjørelærer hadde skrevet under på at kjæreopplering var gjennom ført enda vi sto der med kvitteringa for betalt kjøreopplæring >:( og kan da tenke seg åssen det er og godkjenne en bil ::) Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: justandy på januar 14, 2009, 02:29:15 am vet dette er gammel tråd men har akkurat kommet inn på forumet da jeg kjøpte en 67 boble her om dagen..
sjekket litt rundt omkring med godkjenning med 2,1 transporter motor før jeg kjøpte bilen, pratet med biltilsynnet på risløkka avd for ombygde biler. de sa det ikke var noe stress med motorskifte så lenge du spurte først hva du skulle ha inn i bobla ref. bremser,motor og annet moro så lenge de viste hva som skulle gjøres så var de helt med og de virket som de var interissert i bil. Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Eiko Garage på januar 14, 2009, 17:24:49 pm Har en meget god dialog med de på Risløkke jeg også. Min bil er ombygd på en slik måte at jeg må søke om godkjenning. Det meste gikk orden, vi ble ikke helt enig på det med motor, men vi får se. Uansett, jeg vil også anbefale oslo trafikkstasjon på risløkka.
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: JTWE på januar 14, 2009, 17:27:03 pm Har en meget god dialog med de på Risløkke jeg også. Min bil er ombygd på en slik måte at jeg må søke om godkjenning. Det meste gikk orden, vi ble ikke helt enig på det med motor, men vi får se. Uansett, jeg vil også anbefale oslo trafikkstasjon på risløkka. Hva ligger i det at "er ombygd på en slik amåte at jeg må søke om godkjenning"? Hvor går grensen? Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: JS på januar 23, 2009, 20:32:59 pm Du har i alle fall ikke lov til å kjøre rundt i en bil som ikke stemmer med vognkortet. Kommer også an på om bilen er regget som bevaringsverdig kjøretøy. Da har du ikke lov til å gjøre noe som helst, søknad eller ikke.
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Gullik på juni 10, 2009, 10:02:29 am Mener vi folkevognklubben her nede, Seaside VW Klubb Kragerø en gang i nittenhundre og steinøks ,klarte å få en komplett liste over endringer og ombygginger som Møller godkjente,dette fikk vi til med hjelp fra Gromstad bil som selger folkevogn her.
På den måten kunne vi bla i godkjenningene, finne det som var aktuellt for den enkelte bil , for så å henvende seg til Møller med godkjenningsnummeret/numrene for så å få disse tilsendt med seg selv som adressat og sin bils reg nummer. Jeg skal sjekke om ikke dette er i en skuff et sted, tilbakemelding kommer... Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: johmolan på juni 10, 2009, 10:20:58 am Finnes det noen papir for Pumaforstilling?
Slik at det er mulig å få bilen godkjent senket ved bruk av dette? Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Anders Røsåsen på juni 11, 2009, 13:08:59 pm Er vel itte lenge til je skal godkjenne min og har et sett med seler fra 75 som skal i bobla+ et litt bråkaanlegg som je lurer litt på åssen er å få godkjent.'
Må man da reise til biltilsynet for å skrive dette i vognkortett eller gjør man det på EU kontroll?? Bobla ble avskilta i 93 så noe vognkort har itte je. Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Espen S. Andresen på juni 11, 2009, 14:33:23 pm Er vel itte lenge til je skal godkjenne min og har et sett med seler fra 75 som skal i bobla+ et litt bråkaanlegg som je lurer litt på åssen er å få godkjent.' Må man da reise til biltilsynet for å skrive dette i vognkortett eller gjør man det på EU kontroll?? Bobla ble avskilta i 93 så noe vognkort har itte je. Godkjenning av endringer er det biltilsynet som tar ja. EU-verkstedene (skal) forholde(r) seg til det som står i vognkort. Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Anders Røsåsen på juni 11, 2009, 14:42:08 pm om man itte har noe vognkort?? EU godkjenner de den da også går man nytt vognkort i posten?
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Espen S. Andresen på juni 11, 2009, 17:07:50 pm om man itte har noe vognkort?? EU godkjenner de den da også går man nytt vognkort i posten? Ta en telefon til biltilsynet og hør om fremgangsmåten da vel. Om du må vise den på biltilsynet for å få registrert den igjen, det kommer an på grunnen til at den ble avskilta i sin tid. Endringer på bilen er det biltilsynet som godkjenner, ikke et hvilket som helst EU-verksted. Beltene er vel uproblematisk å få godkjent sålenge de er montert fornuftig, og hvis det ikke er noe støykrav på årsmodellen din, så skal de vel i prinsippet godkjenne potta og. Men; biltilsynet utfører vel også EU-kontroll - så da er det kanskje greit å ta alt på en gang? Men som sagt; hør med dem. Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: janpotet på november 22, 2009, 03:55:07 am jobbet lenge med å få godkjent en volvo turbo jeg bygde for endel år siden.
kom i kontakt med en motorklubb i sverige som igjen samarbeidet med noen i england. disse folka var veldig behjelpelige med å skaffe riktige godkjenningspapirer fra bilprodusent. dette fungerte fordi at de hadde funnet noen paragrafer / bakveier de kunne utnytte. var noe med at om det var godkjent i f eks sverige av produsent, måtte det også bli godkjent i norge eller noe i den dur. lov å rette meg om jeg tar feil. men gjorde hvertfall livet mitt lettere å leve. :P husker ikke hvem dette var, eller om det kun var volvo. men litt google og div bilforumer så finner man det nok. kanskje noen andre her har hørt om det? ( håper ikke jeg blir hengt for kombinert volvo / boble entusiasme, hehe ) Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Torbjørn Ravndal på november 22, 2009, 16:05:56 pm Finnes det noen papir for Pumaforstilling? Slik at det er mulig å få bilen godkjent senket ved bruk av dette? ser det er lenge siden du hadde dette innlegget. Jeg har Puma i vognkortet, ordnet av forrige eier. Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Arild t1 på mai 17, 2010, 21:49:10 pm Pratet med avd for obmygde kjøretøy i Drammen (avd til biltilsynet) Han sa at det snart kom et nytt EU direktiv art 17 eller noe. Any how. Han sa at det som er godkjent i et EU land skal og gjelde i alle EU og EØS land.
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Lars Bratteng på mai 17, 2010, 22:45:36 pm Det er helt riktig, står på BT sin side skal se om jeg finner det skrivet en dag, er noe godkjenninger ang luft på bil også før og etter 71
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Arild t1 på mai 17, 2010, 22:48:28 pm Skal bli morro å se hva sakkyndig sier når dette trer i kraft ;D
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: 1959 Ragtop på mai 17, 2010, 22:51:36 pm Her er svaret jeg fikk av BT for en stund siden :
Hei! Utgangspunktet for import av kjøretøy til ordinært bruk er kjøretøyforskriften § 1-7. Her heter det at kjøretøyer som tidligere har vært registrert eller tatt i bruk i annet land skal tilfredsstille de krav som i Norge gjaldt på det tidspunkt kjøretøyet ble registrert eller tatt i bruk i annet land. Dette er sjelden noe problem på en bil reg. i 1967. Vognkort del 1og 2 fra Sverige må medbringes (evt.kopi), samt reg. kort som du får av Tollvesenet. Det må også foreligge tekniske data på kjøretøyet dersom dette ikke fremkommer i vognkortet. Ser at de fleste opplysningene fremkommer i tilsendt mail, men her står ikke oppført volum på motor. Mvh Harald Storteig Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Arild t1 på mai 17, 2010, 23:00:04 pm Her er svaret jeg fikk av BT for en stund siden : Bra å vite, men vi får makt ;D når den nye paragrafen trer til ;D ;D ;DHei! Utgangspunktet for import av kjøretøy til ordinært bruk er kjøretøyforskriften § 1-7. Her heter det at kjøretøyer som tidligere har vært registrert eller tatt i bruk i annet land skal tilfredsstille de krav som i Norge gjaldt på det tidspunkt kjøretøyet ble registrert eller tatt i bruk i annet land. Dette er sjelden noe problem på en bil reg. i 1967. Vognkort del 1og 2 fra Sverige må medbringes (evt.kopi), samt reg. kort som du får av Tollvesenet. Det må også foreligge tekniske data på kjøretøyet dersom dette ikke fremkommer i vognkortet. Ser at de fleste opplysningene fremkommer i tilsendt mail, men her står ikke oppført volum på motor. Mvh Harald Storteig Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: vw1303S74 på juni 02, 2010, 13:35:04 pm Var i kontakt med Kercher i Tyskland her om dagen og de fortalte at de ikke sender ut TUV papirer på det bremse settet til boble, men de sender noe som heter: German "Teilegutachten".
Jeg aner ikke hva dette er eller om Biltulsynet vil bruke dette..... Jørn. Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Ed Németh på juni 07, 2010, 09:58:31 am Teilegutachten = TÜV godkjenning
http://translate.google.com/#de|no|Teilegutachten Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: vw1303S74 på juni 07, 2010, 13:36:48 pm wow, takk for oversettelsen :D
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: justandy på juli 29, 2010, 10:33:57 am her er de nye reglene jeg fant på amcar sine hjemmesider angående luft fjæring. om det er nok dokumentasjon vet jeg ikke, men vet at amcar og mc folk har jobbet en del med å få ordnet litt i forhold til ombygging av kjøretøy. så får vi se om det hjelper oss noe??
http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=311&MenuID=397&DocID=3396&Order=2 Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: trucker holt på august 18, 2010, 10:44:10 am hadde tidliger en t3 fastback, godkjent senket i vognkort ... var ganske lav å faktisk ;) bilen går nå på vinstra med reg nr t-366 ..
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: sportter på august 23, 2010, 21:36:57 pm Noen som har fått godkjent grubenwerk samalnet senkeforstilling til splitt buss -65. Trenger dokumentasjon, hva som helst.
er kansje noen som har fått godkjent annen type senkeforstilling til splitt buss?? Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: ReidarRust på september 26, 2010, 18:44:34 pm Finnes det dokumentasjonspapirer for taksenking? :)
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: justandy på oktober 21, 2010, 11:36:34 am det går vel som takreprasjon i kjøretøy forskriftene.
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: nobrakes på oktober 28, 2010, 19:59:29 pm jeg lurer på hvordan man skal få godkjent en 64 boble med puma, skiver foran, og en 1776 som er bremset 71hk?? bt her på gjøvik vil i hvertfall ikke godkjenne denne bilen.. dokumenter som finnes for hånden er: papirer til puma som fulgte når den ble kjøpt ny, papirer på motoreffekt fra et av bt godkjent verksted med bremseruller, papirer på 4-hjulskontroll,
dette er en fullrestauret og mye påkostet bil, som jeg kan få i innbytte på en opel jeg skal selge.. derfor lurer jeg på hva og hvorfor... Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: TURBO på oktober 28, 2010, 20:02:59 pm jeg lurer på hvordan man skal få godkjent en 64 boble med puma, skiver foran, og en 1776 som er bremset 71hk?? bt her på gjøvik vil i hvertfall ikke godkjenne denne bilen.. dokumenter som finnes for hånden er: papirer til puma som fulgte når den ble kjøpt ny, papirer på motoreffekt fra et av bt godkjent verksted med bremseruller, papirer på 4-hjulskontroll, dette er en fullrestauret og mye påkostet bil, som jeg kan få i innbytte på en opel jeg skal selge.. derfor lurer jeg på hva og hvorfor... Hva slags begrunnelse fikk du på avslaget? Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: nobrakes på oktober 29, 2010, 11:58:01 am er ikke min bil , så jeg vet ikke mer enn det jeg skrev.. har ikke lyst til å bytte til meg en bil som det er "umulig" å få skilt på uten masse mekk først, :-\
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Lars Bratteng på oktober 29, 2010, 13:14:05 pm Snakk med BT på Risløkka i Oslo og hør med Ombyggingsavdelinga der. De har peil og gir deg noen fornuftige svar. Det fikk jeg ihvertfall ang bay'n min med 1600 turbo og Mercedes skiver bak. Det skulle gå an å få godkjent det også
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: nobrakes på oktober 31, 2010, 16:47:33 pm jeg lurer på hvordan man skal få godkjent en 64 boble med puma, skiver foran, og en 1776 som er bremset 71hk?? bt her på gjøvik vil i hvertfall ikke godkjenne denne bilen.. dokumenter som finnes for hånden er: papirer til puma som fulgte når den ble kjøpt ny, papirer på motoreffekt fra et av bt godkjent verksted med bremseruller, papirer på 4-hjulskontroll, da har jeg snakket mer med eier av denne bilen, det sitter csp skivesett foran, det ble godkjent av bt, men de ville ha ny 4-hjulskontroll, da den forrige var over 1 mnd gammel (bilen er ikke reg pga bt ikke godkjenner så noe merkelig synes jeg!)dette er en fullrestauret og mye påkostet bil, som jeg kan få i innbytte på en opel jeg skal selge.. derfor lurer jeg på hva og hvorfor... de sier og på mangellapp at maks motoreffekt i en 64mod må dok av møller. de skriver og på mangellappen at en 64 modell ikke er godkjent med mer enn 60 hk, selv om bremsene er godkjent for 85hk (disse bremsene har de selv godkjent på bilen!!) altså er det 11hk for mye i motoren som sitter i.. det blir sagt at bt kan godkjenne inntil 15% effekt over maks for bilen, i dette tilfellet 9hk.... alså er det 2hk! for mye... Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: oval drag på desember 03, 2010, 10:56:19 am sliter litt med bilen min . den kommer fra svergie og der ble fronten kappet av og satt på flipp front , gt ratt (lite) , 1600 motor med dobble forgassere og eff anl ,
bøtte seter +++ MEN ingen ting ble skrevet i vognkortet når den ble førstegangs regg i norge ???? de klagde kun på festingen til setene ??? noen forslag til og få godkjent dette??? Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: BeetleBug på desember 03, 2010, 11:02:35 am de klagde kun på festingen til setene ??? noen forslag til og få godkjent dette??? Ja, du benytter de originale understellene eller følger reglene til bilsportforbundet for feste av seter og tar med deg disse reglene når du viser bilen. Mvh BB Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: oval drag på desember 03, 2010, 11:07:47 am de er festet men hva gjør jeg hvis jeg mot alle ods blir stoppet i teknisk det er ikke noe som er orginalt på hele bilen???
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: BeetleBug på desember 03, 2010, 11:53:21 am de er festet men hva gjør jeg hvis jeg mot alle ods blir stoppet i teknisk det er ikke noe som er orginalt på hele bilen??? Hvorfor får du ikke godkjent bilen istedenfor så slipper du evnt problemer i tilfelle du er uheldig i trafikken? Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: oval drag på desember 03, 2010, 12:43:36 pm er jo det som er planen men det er kansje ikke så lett og få godkjent.
har ikke hørt om noen som er godkjent med flipp front.. noe kommer nok til å bli bygd tilbake til org men ikke fronten . Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Motor Ed på mai 12, 2011, 10:01:20 am Det er nok slik at biltilsynet godtar nærmest alt som er grundig dokumentert. MEN man må naturlig nok dokumentere sin egen bil, ikke naboens bil eller 8 andre vognkort for den saks skyld. Det som står i andres vognkort sier bare at noe er godkjent, ikke på hvilket grunnlag det er godkjent.
Så må man selvfølgelig også dokumentere de delene man faktisk har brukt, ikke helt andre deler. Kärscher dokumentasjonene kan man ikke forvente skal kunne dokumentere alle mulige typer fantasifulle bremseombygginger. Samsvar er et stikkord. Men skulle ikke dette være tråden for de som hadde dokumentasjoner å dele? Arnt Dahle skrev veldig mange dokumentasjoner da han jobbet hos HA Møller. Kom fram med dem. Jeg skal legge ut mine , straks jeg finner og får skannet dem.. Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: rofferen på august 08, 2011, 10:27:47 am hei noen som har tuv papirer.på ombygging til 1600.? hilsen en sørlending som sitter litt i dritten.eventuelt en billi 1200 som sviver
Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Anders Røsåsen på oktober 10, 2011, 23:57:31 pm hei noen som har tuv papirer.på ombygging til 1600.? hilsen en sørlending som sitter litt i dritten.eventuelt en billi 1200 som sviver Hva slags boble dreier det seg om? Har du skivebremser foran orginalt, er de vel godkjent med 1600 uten noen form for papirer! Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: volvoburner på april 19, 2012, 11:35:48 am Prøver å lese rundt innpå forumet her, men finner ikke helt det jeg leter etter.
Mulig jeg ender opp med en 58 beach buggy nå. Hvordan er det å få godkjent det nå fortiden? Det er lenge siden bilen ble ombyggd, men de har aldri vært å godkjent bilen. Noen tips til hva man kan gjøre, eller er det helt umulig? Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Formula Vee på februar 13, 2014, 23:39:01 pm SN33422 1302 godkjent med:
1915 turbo Avkappa tak Nedkorta frontrute Veltebøyle Fjerna alle låser og dørhåndak 12cm bredding 195/65 og 235/60 Senket Motor stikker ut av motorlokket Sidescoop stikker utforbi karrosseriet 4 punktsbelter Hjemmelagd eksos Alle ombygginger er gjort etter alle forskrifter, i dialog med SFOOR, BT og Statens Vegvesen. Selv om jeg bare er snekker, har jeg bygd og funnet ut det meste selv. Men prosjektet kostet mer enn en ny Polo, og tok 36mnd. Alt går :-) Tittel: Sv: Dokumentasjon. Skrevet av: Kjell Roar på mars 28, 2022, 22:20:37 pm Godkjenning av 1600 i 1300- 66
[attachment=1] |