Tittel: Enkel senk forran Skrevet av: Rune84 på mai 08, 2012, 12:02:56 pm Hva er den letteste, og billigste måten for å få bilen et knepp eller 3 i fremkant?
Tittel: Sv: Enkel senk forran Skrevet av: Dewil på mai 08, 2012, 12:07:17 pm Bytte forstilling eller spindler. Det enkleste er vel senkespindler.
Tittel: Sv: Enkel senk forran Skrevet av: Kheiron på mai 08, 2012, 12:10:54 pm 4 sekker sement ;D
Eller spindler, men så subber det kanskje litt i julbuen med orginal forstillig og dekk/felg. Er du int. kan jeg skaffe nye senkespindler (balljoint/linkpin) for 1000kr pluss frakt. Tittel: Sv: Enkel senk forran Skrevet av: Kjetil Lima på mai 08, 2012, 12:14:13 pm Enten senkespindler eller "puma" forstilling, eller begge deler.
Senkespindler koster kr 1100,- hos Dalhems, har du bil eldre enn 1966 har du linkpin forstilling, spindlene må da monteres ved at du presser ut kingbolt og presser alt på plass igjen. Tar ca en times tid eller to og en 5tonns biltema presse fungerer fint til denne jobben. På 1966 og nyere har du Ball joint forstilling med bærekuler. Jeg har ikke erfaring med montering av senkespindler på en så ny bil men tenker meg at det er lettere å montere senkespindler på en balljoint forstilling. "Puma" forstilling koster ca 2500-3500. I tillegg må du ha kortere dempere, her bytter du ut hele forstillingen. Senkespindler beholder original fjæringsvei og er mer komfortabelt å kjøre med, men senking er ca 2,5 tommer og ikke justerbar. Disse er vanligvis ikke godkjente. Puma gir en stivere kjøreopplevelse i og med at vinkelen på bærearmene endres. Senking med puma kan godkjennes på tilsynet hvis bilen også senkes bak. Det er også mulig å kappe, vri og sveise original forstilling, billig men kan være risiko forbundet med kapp og sveis dersom den som sveiser ikke er helt oppegående. Det finnes også korta forstillinger om du vil ha hjulene lenger inn under skjermene. 2" er mest normalt men 4" begynner også å komme. Tittel: Sv: Enkel senk forran Skrevet av: Fantegutten på mai 08, 2012, 13:46:11 pm Senkespindler beholder original fjæringsvei og er mer komfortabelt å kjøre med, men senking er ca 2,5 tommer og ikke justerbar. Disse er vanligvis ikke godkjente. Jeg har fundert på å skaffe no senkespindler.. du mener at de ikke godkjennes i det hele tatt, eller kan det være vrient å få det gjort?.. Tittel: Sv: Enkel senk forran Skrevet av: Kjetil Lima på mai 08, 2012, 14:32:07 pm CSP har godkjente senkespindler mener jeg å ha hørt. Men om de er til balljoint eller linkpin forstilling vet jeg ikkeno om.
de er sikkert litt dyrere enn de vanlige CB spindlene også da ;) Tittel: Sv: Enkel senk forran Skrevet av: Lars Rosenquist på mai 08, 2012, 14:35:30 pm Søk på forhånd.[/bSett på drop spindler ,reis å vis bilen ,]
IKKE krav til TUV på drop spindler før 1971 modell bil. Du må jo selvfølgelig ha plass til hjul. Lars Tittel: Sv: Enkel senk forran Skrevet av: Kjetil Lima på mai 08, 2012, 15:46:30 pm OK, greit å vite. For seint for meg da siden spindlene allerede står på begge bilene mine :-)
Tittel: Sv: Enkel senk forran Skrevet av: GraffsT1 på mai 08, 2012, 15:50:54 pm Søk på forhånd.[/bSett på drop spindler ,reis å vis bilen ,] IKKE krav til TUV på drop spindler før 1971 modell bil. Du må jo selvfølgelig ha plass til hjul. Lars Vet du hvor jeg kan finne dokumentasjon på dette? Hadde vært greit å ha liggende i bilen ;) Tittel: Sv: Enkel senk forran Skrevet av: Rune84 på mai 08, 2012, 18:57:39 pm 4 sekker sement ;D Eller spindler, men så subber det kanskje litt i julbuen med orginal forstillig og dekk/felg. Er du int. kan jeg skaffe nye senkespindler (balljoint/linkpin) for 1000kr pluss frakt. Er disse enkle å montere? Bilen min er en 68 / 69.. Karosseriet er 69, regga i 68.. Tittel: Sv: Enkel senk forran Skrevet av: GraffsT1 på mai 08, 2012, 22:41:10 pm 4 sekker sement ;D Eller spindler, men så subber det kanskje litt i julbuen med orginal forstillig og dekk/felg. Er du int. kan jeg skaffe nye senkespindler (balljoint/linkpin) for 1000kr pluss frakt. Er disse enkle å montere? Bilen min er en 68 / 69.. Karosseriet er 69, regga i 68.. Veldig enkelt. Gjorde dette i helgen. Brukte kanskje 30-45 minutter pr. side. Øvre bærekuler løsner av seg selv når du har skrudd av mutteren. Den nedre løsner etter et par slag med hammeren på spindelen. Det samme med styrekulene :) Tittel: Sv: Enkel senk forran Skrevet av: ædolf på mai 08, 2012, 23:56:24 pm 4 sekker sement ;D hei kan du skaffe til late bay også :-)Eller spindler, men så subber det kanskje litt i julbuen med orginal forstillig og dekk/felg. Er du int. kan jeg skaffe nye senkespindler (balljoint/linkpin) for 1000kr pluss frakt. Tittel: Sv: Enkel senk forran Skrevet av: Rune84 på mai 09, 2012, 08:43:20 am 4 sekker sement ;D Eller spindler, men så subber det kanskje litt i julbuen med orginal forstillig og dekk/felg. Er du int. kan jeg skaffe nye senkespindler (balljoint/linkpin) for 1000kr pluss frakt. Er disse enkle å montere? Bilen min er en 68 / 69.. Karosseriet er 69, regga i 68.. Da er jeg interessert i et sett jeg, for 1000,- + skyss til Løten.. Veldig enkelt. Gjorde dette i helgen. Brukte kanskje 30-45 minutter pr. side. Øvre bærekuler løsner av seg selv når du har skrudd av mutteren. Den nedre løsner etter et par slag med hammeren på spindelen. Det samme med styrekulene :) |