VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Jærva på mai 10, 2008, 22:43:40 pm



Tittel: Varmeverdi på plugger..
Skrevet av: Jærvamai 10, 2008, 22:43:40 pm
Hvor mye har varmeverdien å si for motoren ..?  Tenker da på trimmet kontra original motor. Std T1 motor skal ha b5hs, feks hva bruker dere på feks. en godt trimmet 1915 eller 2276? En bekjent av meg påstod at han hadde kjørt lenge med orig. B5Hs på sin trimmede 2276 (bremset 154hk) og fikk råd om å bytte til B7HS, men han merket ingen forskjell på hverken effekt,virkemåte,temp eller "farge" på plugg...  ::)


Tittel: Sv: Varmeverdi på plugger..
Skrevet av: Panmai 11, 2008, 09:06:02 am
Dette vil vel også påvirkes ganske kraftig av hvor effektiv kjølinga er på den trimma motoren, komp, tenning, kjørestil, osv? En godt trimma motor i ei Boble jobber jo ikke akkurat nødvendigvis så tungt, mens en original bussmotor kan ha et langt tøffere liv.


Tittel: Sv: Varmeverdi på plugger..
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechmai 11, 2008, 09:36:38 am
nyttig info

http://www.ngksparkplugs.com/techinfo/spark_plugs/techtips.asp