VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Solan på juni 08, 2012, 00:50:24 am



Tittel: Girkasseproblem på splittbuss med IRS
Skrevet av: Solanjuni 08, 2012, 00:50:24 am
Jeg klarer ikke å få bussen min i 3. og 4. gir, noen som har vært borti dette problemet? Jeg har en EMPI-shifter som har fungert bra i 8 tkm. Har prøvd å flytte på "shifter-huset" framme, men det endrer ikke på noe, så jeg tror problemet ligger et annet sted. Problemet oppsto ganske plutselig.

Takknemlig for råd og vink, går ikke særlig fort med bare 1. og 2. gir... :)


Tittel: Sv: Girkasseproblem på splittbuss med IRS
Skrevet av: rljuni 08, 2012, 08:22:45 am
sjekk koblingen mellom gear stag og gearkasse....


Tittel: Sv: Girkasseproblem på splittbuss med IRS
Skrevet av: Hot Owljuni 08, 2012, 17:50:13 pm
Høres ut som du bør flytte spaken til venstre inne i bilen, eller braketten under til høyre ( om jeg husker det der riktig)


Tittel: Sv: Girkasseproblem på splittbuss med IRS
Skrevet av: JFPjuni 08, 2012, 18:07:03 pm
Braketten havnet litt feil hos meg en gang - samme symptomene.


Tittel: Sv: Girkasseproblem på splittbuss med IRS
Skrevet av: Solanjuni 09, 2012, 03:23:36 am
Har prøvd flere titalls stillinger på braketten, ingen funker for å løse problemet. Får nok sjekke overføringa inn på hockey-sticken.


Tittel: Sv: Girkasseproblem på splittbuss med IRS
Skrevet av: Ruggenjuni 09, 2012, 03:34:30 am
Du har en "gummi"-kobling på overføringen, om den ryker så mister du gjerne 3 og 4 gir.


Tittel: Sv: Girkasseproblem på splittbuss med IRS
Skrevet av: Solanjuni 11, 2012, 10:15:15 am
Da var problemet løst, det var "skjøtestykket" mellom hovkey-sticken og giroverføringa videre framover som hadde løsna (og tilslutt glidd helt av...). Så det var bare for en vwelkjent (og tynn hok) student som holder hus i Bergen å legge seg ned og sette hylsa på plass og feste firkantskruene igjen. Jeg ser nå poenget med å ha hull til ståltråd i disse skruene, med andre ord ikke alltid like lurt å "klippe strengen"...

Takk for råd og hjelp!

Mvh
Svein