VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: SBL på august 23, 2012, 23:17:42 pm



Tittel: Avstiving av forstilling og bakstilling. Nyttig?
Skrevet av: SBLaugust 23, 2012, 23:17:42 pm
Noen som har tanker rundt avstiving av forstilling og bakstilling? Gagdets eller vel verdt pengene selv på en gatebil?

Front susp. stiffener: http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=detail&wkid=38328879149&artnr=12657a
 Torque bars: http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=detail&wkid=38328879149&artnr=20917a


Tittel: Sv: Avstiving av forstilling og bakstilling. Nyttig?
Skrevet av: Kjell Roaraugust 23, 2012, 23:26:46 pm
Tinga fungerer de, hvis du skal optimalisere kjøreegenskapene.
VW motorsport lagde avstivninger til forstilling, støtte på nedre rør for balljoint, og støtte til begge røra for linkpin. Har noen tegninger i ei bok jeg har. Er fordi det blir store krefter ytterst på forstillingsramma ved hard kjøring/røffe veier/terreng og følgelig på rammehode.


Tittel: Sv: Avstiving av forstilling og bakstilling. Nyttig?
Skrevet av: SBLaugust 23, 2012, 23:33:21 pm
Oppfølginsspørsmål: Hvorfor må en stive av linkpin mer enn balljoint?


Tittel: Sv: Avstiving av forstilling og bakstilling. Nyttig?
Skrevet av: Kjell Roaraugust 24, 2012, 07:26:11 am
Fordi balljoint har ett stivere rammehode (bl.a. bredere feste mot forstillinga) og stivere forstillingsramme enn linkpin.
Men ikke uvanlig å bruke bare det nedre på linkpin, også.