Tittel: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: JS på august 30, 2012, 21:00:32 pm Så var vi der igjen. Heldigvis!
Når? 6te oktober. Dørene åpner 10.00 Hvor: JP Motorsport Granitgatan 7, 254 68 Helsingborg Hotellavtale: Scandic Helsingborg Nord http://www.scandichotels.no/helsingborgnord?cmpid=ppcse_201102101313 Tlf. +46 42 4952001, Bookingkode: JPM061012 Enkeltrom 550sek Dobbeltrom 650sek Trippelt 850sek Program: Dørene åpner 10.00. - Biler på Dyno, maks 10stk. - Lunsj kl.12, Pøls. Kaffe og snacks blir servert hele dagen. - JPM´s største produktlansering noensinne!! - Demo av "Ensylinder dynoen". - Workshop/diskusjon: - Designe en motor ut fra prestasjonsmål. - Time Area, hva er det? - Hva er en effektiv inngugskanal? - Hvorfor er fire ventiler bedre enn 2? - "Pulse tuning". - Kamvalg. OBS!!! 10% Rabatt på ALLE JPM produkter. Gjelder KUN på Dyno Day!!! Kl. 19.00 er det booket bord på restaurant Telegrafen, som vanlig. Menu: http://www.restaurangtelegrafen.se/grillratter.htm For at Johannes skal ha kontroll på hvor mye mat og kaffe som mp handles er det fint om de som reiser sender en mail på info@jpmotorsport.se De som skal være med på middagen må også melde fra hva man ønsker å spise, se link til meny over. Samme gjelder de som ønsker å ha bil på dyno. Koster 650SEK. Facebookside med oppdateringer: http://www.facebook.com/events/277484735697635/ I fjor var det nok en gang rekord i antall besøkende, blir det det i år også? Vi sees! Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: JS på august 30, 2012, 21:14:38 pm Kjører Osloexpressen i år også? BB?
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Erlend / bug66 på august 30, 2012, 21:31:22 pm Jeg er med fra Oslo :)
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Dalland på august 30, 2012, 21:38:42 pm Høres kjekt ut, men blir nok litt dyrt for en stakkars student å kommer helt fra norges våteste by.
Men håper det er mulighet for at noen kanskje kan handle noe smått med hjem for meg? ::) Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på august 30, 2012, 21:49:17 pm Jeg er med fra Moss!!
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Svein. på august 31, 2012, 05:15:50 am Kanskje jeg skulle dratt med meg bilen nedover i år ::)
Så får vi muligens sett om det er noen forskjell på Helsingborg Hk og Jessheim Hk :P Mvh Svein. PS: Noen som har en bilhenger som kan lånes/leies den aktuelle helgen. Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Hot Owl på august 31, 2012, 08:44:02 am - Lunsj kl.12, Pøls. Kaffe og snacks blir servert hele dagen. - Hvorfor er fire ventiler bedre enn 2? Menu: http://www.restaurangtelegrafen.se/grillratter.htm Ohh mye å glede seg til!! Men spørsmålet blir, kjøper man venturier til 52 eller 48??? Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: scardeep på september 06, 2012, 10:56:15 am Jeg er med fra Moss!! Skal flere under "BugRent" flagg kjøre eller? :) Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på september 06, 2012, 11:29:21 am Hvem skal kjøre nedover med hvem?
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: scardeep på september 06, 2012, 12:02:51 pm Hvem skal kjøre nedover med hvem? Lurte om det er flere fra Bugrent/Moss som skulle ned? Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på september 06, 2012, 13:17:03 pm Hvem skal kjøre nedover med hvem? Lurte om det er flere fra Bugrent/Moss som skulle ned? Bare meg pt. Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: JS på september 10, 2012, 21:23:59 pm Oppdatert meny:
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: BeetleBug på september 11, 2012, 09:27:59 am Kjører Osloexpressen i år også? BB? Nei, jeg skal på hummerfiske og dermed kan jeg ikke arrangere noe Osloexpress i år. Mags nevnte at han kan forhøre seg med en lokal vw forhandler om minibuss. Ha en trivelig tur. JPM dynoday er den PERFEKTE avsluttning av sesongen! Mvh BB Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: BERGER på september 11, 2012, 10:05:05 am Hvem skal kjøre nedover med hvem? Lurte om det er flere fra Bugrent/Moss som skulle ned? Jeg kommer hjem fra USA dagen før, så det blir for mye stress for min del :-\ Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: JS på september 11, 2012, 22:22:00 pm 1-sylinder dyno benk demonstreres på dyno day...
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: JS på september 11, 2012, 22:27:10 pm Utskrift fra dynoen.
Her er det brukt én 94mm sylinder og 69mm slag. Når Johannes startet ga denne 58hk. Fire uker med pusling på kveldstid, porting, utforming av forbrenningskammer og litt tuning gav samme toppen. 67,5hk på 8100rpm. Om motoren hadde alle sylindere blir det en teoretisk økning på til sammen 38hk. Altså fra 232hk til 270hk. På en 1915!! Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på september 12, 2012, 17:13:23 pm Noen som har tenkt å reise fredag formiddag nedover til Helsingborg?
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Andersen Racing på september 12, 2012, 17:14:21 pm hei
jeg reiser ned starter veldig tidlig lørdag morgen og hjem igjen Lørdag etter Dyno Dagen noen som være med ?? Mvh AR 48194000 Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: holmsen på september 12, 2012, 17:52:10 pm hei jeg reiser ned starter veldig tidlig lørdag morgen og hjem igjen Lørdag etter Dyno Dagen noen som være med ?? Mvh AR 48194000 Er viktig at du følger skikkelig godt med Kåre, vi har brått fått en vill turn key vi må hamle opp med ;) God tur :) Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Gullik på september 12, 2012, 19:13:14 pm Jaggu meg, der var hotellrom bestillt, påmeldingen til Johannes er sendt og bekreftet tilbake. Så nå gjenstår det kun å glede seg ;D
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Erlend / bug66 på september 14, 2012, 22:40:03 pm Fikk beskjed om at hotell-koden var ugyldig?
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Gullik på september 14, 2012, 23:03:42 pm Fikk beskjed om at hotell-koden var ugyldig? Måtte ringe hotellet ja, så vente i hatter og høy for at det rette mennesket var tilgjengelig til å gjøre reservasjonen. MEN , det ordna seg til sluttTittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: MCCCIIIS på september 15, 2012, 23:16:18 pm Det her blir moro! ;D
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Erlend / bug66 på september 16, 2012, 23:41:59 pm Jeg kjører fra Oslo fredag rundt 15-16.
Noen som ikke har transport? Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på september 16, 2012, 23:45:46 pm Jeg kjører fra Oslo fredag rundt 15-16. Noen som ikke har transport? Kanskje jeg kan haike med deg fra Moss (mot bensinpenger). Kjedelig å kjøre alene. Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: JS på september 17, 2012, 06:19:23 am En motor...
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på september 17, 2012, 06:24:05 am Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Svein. på september 17, 2012, 06:32:24 am Litt tidlig ennå eller??
Ser nå ut som MS250 rund portet dette ;) Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på september 17, 2012, 07:01:30 am Litt tidlig ennå eller?? Ser nå ut som MS250 rund portet dette ;) Nå ser jeg det ;D MS250 med Round Port!! Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på september 17, 2012, 18:31:49 pm Jeg kjører sammen med Mags fra Moss rundt kl 12.00 fredag den 5. oktober.
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på september 21, 2012, 18:55:58 pm (https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/539513_10151044991536426_1832729855_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/581534_10151044984956426_1633832766_n.jpg) (https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/401499_10151044702156426_1332968441_n.jpg) (https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/408384_10151044994566426_1583460724_n.jpg) Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Sonic på september 21, 2012, 19:41:42 pm ???? :D :D :D
Mvh Erich Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på september 21, 2012, 19:46:16 pm Tror jeg kan se mitt sett 8)
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Sonic på september 21, 2012, 20:22:01 pm Vakkert Putte , gir dog ingen effekt å snakke om ,om du ikke tvangforer driten .... ;D
Et par VW t-1 topper er og blir håpløse uansett utvikling ....240 -260 Hk maks og det drar ikke skinnet av pølsa i en 900 Kg volkevogn .... Men ..lenge leve N/A ....flotte er de uansett ... Mvh Erich Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på september 21, 2012, 21:45:58 pm Vakkert Putte , gir dog ingen effekt å snakke om ,om du ikke tvangforer driten .... ;D Et par VW t-1 topper er og blir håpløse uansett utvikling ....240 -260 Hk maks og det drar ikke skinnet av pølsa i en 900 Kg volkevogn .... Men ..lenge leve N/A ....flotte er de uansett ... Mvh Erich Jeg ser ikke helt det store problemet 8) Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Sonic på september 21, 2012, 22:00:03 pm Alt tar sin tid ::).... du har tydligvis bestemt deg for N/A og det er jo ok ....lykke til da ...
Trenger ikke være så hårsår selv om andre forslår andre veier og muligheter.. Problemer er det vel neppe , bare foreslår en annen mulighet /pris til det jeg tror du vill... Dussuten ; kunne vel V 2 vært gjort skikkelig før du tenkte på V 3 , ikke langt den gikk iflg. tråden !!!! Ser dere vel i guruenes land .... Mvh Erich Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på september 21, 2012, 22:18:16 pm Alt tar sin tid ::).... du har tydligvis bestemt deg for N/A og det er jo ok ....lykke til da ... Trenger ikke være så hårsår selv om andre forslår andre veier og muligheter.. Problemer er det vel neppe , bare foreslår en annen mulighet /pris til det jeg tror du vill... Dussuten ; kunne vel V 2 vært gjort skikkelig før du tenkte på V 3 , ikke langt den gikk !!!! Mvh Erich Er det noe jeg ikke er så er det hårsår Erich. Men jeg tror ikke vi skal diskutere Putte Motor V2 eller V3 i denne tråden. Det kan vi gjøre her http://www.vwnorge.no/index.php?topic=41151.new;topicseen#new (http://www.vwnorge.no/index.php?topic=41151.new;topicseen#new) Uansett så gleder jeg med super duper, max mye til Dyno Day @ JPM Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Sonic på september 21, 2012, 23:30:13 pm Flott , setter mest pris på middagen og damene i Helsingborg .....Alltid hyggelig i Sverige ....
motor eller ikke . !!! Mvh Erich Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: JS på september 25, 2012, 17:15:49 pm Vakkert Putte , gir dog ingen effekt å snakke om ,om du ikke tvangforer driten .... ;D Et par VW t-1 topper er og blir håpløse uansett utvikling ....240 -260 Hk maks og det drar ikke skinnet av pølsa i en 900 Kg volkevogn .... Men ..lenge leve N/A ....flotte er de uansett ... Mvh Erich Erich, om du ikke klarer å få mer enn 260hk ut av 337cfm må du lete litt mer i delehaugen. :D Håper å treffes der nede!! ;) Mvh Johnny. Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Sonic på september 25, 2012, 19:04:50 pm Siste motoren jeg solgte var til "Herbie" i Sverige , proffbyggd motor på 2498 ccm m/versting topper
type Autokraft 910 m/50 x 40 titan ... , gav vel 295 HK ca i benk .. Vel så mye for sugemotor ... Siste motoren jag har nå gir 470 HK v/1,2 bar ladetrykk .. Kravet på effekt øker og da er kun veien å gå ..turbo .. Skjønner ikke helt hva folk har imot turbo .. Du får en motor som yter mer , har det bedre og prisene på bruktmarkedet , noe jeg har bevist , ligger klart i konkurranse med N/A .. Så i VW øyemed skjønner jeg ikke helt poenget med sugemotor lenger , om du da ikke skal stille i en viss klasse som krever dette ... (hva hadde vel en 2,0 liter i en Audi vært u/T`en ) ;D Tror det er vanskelig å snakke om motorer med disse effektene i dag uten full kontroll på tenning og fuel (et skikkelig FI system , var vel noe jeg hadde kjøpt før motordeler ) .. Vel kos dere hos Johannes ..mulig jeg må jobbe på sjøen ... :-[ Mvh Erich Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Hot Owl på september 26, 2012, 09:32:02 am Ja, en tur til Johannes er ikke det samme som et fleske-run til Svinesund.
Å flytte grenser behøver ikke bare handle om resultatet (kr/hk). Skal man bare se på hvor fort for hvor lite kroner er vel det ideelle å ta inn en trimmet japse uten skilt? Er man derimot interessert i motordesign og VW motorer er JPM morsom å høre på... Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: BeetleBug på september 26, 2012, 09:35:22 am Er man derimot interessert i motordesign og VW motorer er JPM morsom å høre på... Takk! Og alle kan betale, bolte på og krysse fingra. Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på oktober 01, 2012, 13:11:10 pm (https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/560502_10151056694971426_559708375_n.jpg)
Inntak diameter er 62,5 mm! (https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/36587_10151056695601426_1071500773_n.jpg) EVO330 (https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/561823_10151056704551426_1277719194_n.jpg) EVO330 til venstre MS250 til høyre Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: scardeep på oktober 01, 2012, 14:51:57 pm Trodde du skulle handle i helga, men fra bilder ser det ut at du har alt ferdig innkjøpt :)
Fine biter! Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på oktober 01, 2012, 15:01:51 pm Trodde du skulle handle i helga, men fra bilder ser det ut at du har alt ferdig innkjøpt :) Fine biter! Skal handle til helgen. Bildene er sakset fra Facebook gruppa til Dyno dagen. Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: JS på oktober 02, 2012, 23:25:39 pm OBS! Husk å send påmelding til info@jpmotorsport.se om du har tenkt deg til Helsingborg i helgen! :)
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på oktober 03, 2012, 17:50:09 pm 3 dager igjen til Dyno Day!!!
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: holmsen på oktober 03, 2012, 18:17:59 pm Da er losen motoren hentet av Kåre idag. Gleder meg til resultatet.
God tur til alle dere som reiser,kjør pent. Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på oktober 04, 2012, 15:59:02 pm 2 dager igjen til Dyno Day!
Jeg reiser fra Moss i morgen rundt lunsj. Så hvis det er noen som vil haike med meg så har jeg ledig plass i bilen. Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: MCCCIIIS på oktober 05, 2012, 09:15:13 am Da er det bare 3 timer til pilgrimreisen til den o store guru JP starter ;D
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på oktober 05, 2012, 09:29:05 am Kjører inn i EU nå!
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på oktober 05, 2012, 14:17:18 pm Ankommet JPM Hotellet i Helsingborg
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på oktober 05, 2012, 15:28:50 pm Pils i Bar'n
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Gullik på oktober 06, 2012, 18:22:53 pm Er man derimot interessert i motordesign og VW motorer er JPM morsom å høre på... Takk! Og alle kan betale, bolte på og krysse fingra. Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: SSRT på oktober 06, 2012, 20:21:26 pm Skål!
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på oktober 06, 2012, 20:37:17 pm ;)
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på oktober 06, 2012, 23:45:53 pm Enjoy!
http://www.youtube.com/watch?v=NTSAdaM3orE Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Andersen Racing på oktober 07, 2012, 12:27:36 pm Hei
denne motorren som her vist tror jeg bremset 200 kw den var på 2,8 ltr 103-86 mm type 1 blokk FK 98 Kam blir mektig imponert av det Johannes får til har hatt litt tvil ang de bremsetall han har hatt, men nå er jeg overbevist at det kan skille fra bremsebenk til benk er vanlig men han får frem mange fler hester en hos vanlige motor mekanikkere . Jeg tror at kjøper du deler og monterer selv som en 1915 men ok topper og greit exosanlegg får du rundt 100 hk men reiser du til Johannes får du nok 150 hk med samme motoren og de samme delene og kansje 200 hk med toppene ,kamen og andre ting han gjør som er spesielt laget. syntes dette var veldig lærerikt og en veldig fin dag bare langt å kjøre på en dag Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: BeetleBug på oktober 07, 2012, 12:42:32 pm 200kw = 272 svinghjulshk. Nesten 100hk pr liter. Var det høyeste NA måling? Og hva med overlading?
Mvh BB Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på oktober 07, 2012, 16:37:27 pm Bilder
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på oktober 07, 2012, 16:42:26 pm noen flere
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på oktober 07, 2012, 16:46:13 pm noen til
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på oktober 07, 2012, 16:49:10 pm flere
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på oktober 07, 2012, 16:54:14 pm flere
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på oktober 07, 2012, 16:57:04 pm 7 til
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på oktober 07, 2012, 16:58:31 pm De siste to :D
Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: rl på oktober 07, 2012, 18:32:29 pm 200kw = 272 svinghjulshk. Nesten 100hk pr liter. Var det høyeste NA måling? Og hva med overlading? motoren til jussi bremset 212kw -288hk... Mvh BB Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Erlend / bug66 på oktober 07, 2012, 18:42:22 pm 200kw = 272 svinghjulshk. Nesten 100hk pr liter. Var det høyeste NA måling? Og hva med overlading? Mvh BB 212kW på svinghjulet. X1,36 = 288hk Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på oktober 07, 2012, 21:59:05 pm Johannes forteller:
http://www.youtube.com/watch?v=35Jdaab4CYc&feature=youtu.be Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Ed Németh på oktober 08, 2012, 14:38:43 pm Mer film
http://www.youtube.com/watch?v=BG0KYcc1sZg Tittel: Sv: JPM Dynoday #9, 6. oktober. Skrevet av: Sonic på oktober 08, 2012, 18:12:21 pm Takk for bilder og film , for oss som ikke hadde muligheten i år , ser Johannes har rydda verkstedet :D
Mvh Erich |