Tittel: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: jayster på august 31, 2012, 21:22:48 pm http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36913618
Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: Splittbuss på august 31, 2012, 23:29:51 pm http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36913618 Ødlagt motorlokk jo... Vert fint om noen hadde historien til denne bilen...? Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: Dewil på august 31, 2012, 23:41:05 pm Å dæven...
Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: TURBO på september 01, 2012, 08:40:10 am "Hvis du ikke vet hva dette dreier seg om, drit i å ta kontakt", Hva er vitsen med å skrive sånn?
Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: BeetleBug på september 01, 2012, 09:01:53 am http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36913618 Ødlagt motorlokk jo... Vert fint om noen hadde historien til denne bilen...? Denne bilen kjenner jeg godt. Bygget av Jussi Jurankö i Finland, registrert som gatebil og racet på stripa for å kunne toppe diverse lister over raske gatebiler. Var i alle år den raskeste NA bilen som fortsatt hadde kjøling, original vw bunnplate, skilt og som fortsatt kunne kjøre på gata. Motoren er en T4. Er fortsatt på topp her: http://cal-look.no/lounge/index.php?action=alltimetopracers Og i USA flere år på rad: http://www.cal-look.com/mark-herbert-memorial-top-1020/2006-top-20/ http://www.cal-look.com/mark-herbert-memorial-top-1020/2007-top-20/ http://www.cal-look.com/mark-herbert-memorial-top-1020/2008-top-20/ http://www.cal-look.com/mark-herbert-memorial-top-1020/2009-top-20/ Mvh BB Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: sandvik996tt på september 01, 2012, 09:41:05 am "Hvis du ikke vet hva dette dreier seg om, drit i å ta kontakt", Hva er vitsen med å skrive sånn? Han vil sikkert ikke selge ;D ;D Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: makten1000 på september 01, 2012, 10:11:07 am Alle vet jo hva en boble er ??? hehe
Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: Dewil på september 01, 2012, 21:13:55 pm Kult med historie BB!
Steike den hadde vært tøff å ha i garasjen ;D Noen som vet hva denne motoren består av? Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: BeetleBug på september 01, 2012, 21:35:34 pm Noen som vet hva denne motoren består av? Nå vet ikke om det er "rekord" motoren som står i bilen den dag idag. Bilen ble omtalt i et vw magasin for noen år tilbake og det jeg vet er at den er opprinnelig rallymotor med tørrsump smøring, Deutz vifte, Berg 58 gassere som jeg skaffet, heimpul topper av en eller guru fra de finske skogarna og heimpul kam fra kamguruen som Jussi og flere andre har benyttet i mange år. Ca 2.7 liter volum og ryktene sier at den bremset som mest 304hk. Bilen er SUPER lett og går meget pent og pyntelig nedover stripa i over 200 kmt. BB Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: Kjetil Lima på september 01, 2012, 23:28:05 pm Mener at gasserne, eller i alle fall traktene, var mye større før. De fyllte mye bedre ut den pervo karosseri moddingen tidligere.
Dritkul bil. Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: JS på september 01, 2012, 23:41:20 pm Det er nok kappet mye større hull i baklokket siden jeg så den sist. Gasserne ser på bildet ser for meg ut som Berg gassere. Det er i alle fall ikke "vanlige" IDA.
Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: Lundby på september 02, 2012, 09:16:41 am var det på 2you denne var diskutert sist,mange mente mye om kapping og bruk av bil mtp årsmod
Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: Dewil på september 02, 2012, 12:37:36 pm Noen som vet hva denne motoren består av? Nå vet ikke om det er "rekord" motoren som står i bilen den dag idag. Bilen ble omtalt i et vw magasin for noen år tilbake og det jeg vet er at den er opprinnelig rallymotor med tørrsump smøring, Deutz vifte, Berg 58 gassere som jeg skaffet, heimpul topper av en eller guru fra de finske skogarna og heimpul kam fra kamguruen som Jussi og flere andre har benyttet i mange år. Ca 2.7 liter volum og ryktene sier at den bremset som mest 304hk. Bilen er SUPER lett og går meget pent og pyntelig nedover stripa i over 200 kmt. BB Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: notchback på september 02, 2012, 18:29:57 pm Det er "Rekord" motoren som står i den....
Noen som vet hva denne motoren består av? Nå vet ikke om det er "rekord" motoren som står i bilen den dag idag. Bilen ble omtalt i et vw magasin for noen år tilbake og det jeg vet er at den er opprinnelig rallymotor med tørrsump smøring, Deutz vifte, Berg 58 gassere som jeg skaffet, heimpul topper av en eller guru fra de finske skogarna og heimpul kam fra kamguruen som Jussi og flere andre har benyttet i mange år. Ca 2.7 liter volum og ryktene sier at den bremset som mest 304hk. Bilen er SUPER lett og går meget pent og pyntelig nedover stripa i over 200 kmt. Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: Eikstad på september 07, 2012, 22:49:45 pm Har ofte lurt på hvorfor race gutta på død og liv skal ødelege de eldste bilene. Spiller vel ingen rolle for farten om bilen er fra 1951 eller 1964? Er dette en orginal soltakssplitt?
Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: JS på september 07, 2012, 23:14:36 pm Det er det ikke. Ikke la dere lure - om Jussi hadde lagt denne ut til salg i Norge før han begynte på den hadde han fått maks 15000!!
Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: Dewil på september 09, 2012, 12:04:20 pm "Åherregudnoenharkappaien1951modell!!!*
Noen må kappes i for at de andre skal bli skjeldne ;-) Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 09, 2012, 12:08:50 pm bilen er jo ikke ødelagt? den er jo kraftig forbedret! og til det kreves det div mod's
Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: ORANGEBUG på september 09, 2012, 14:08:32 pm bilen er jo ikke ødelagt? den er jo kraftig forbedret! og til det kreves det div mod's ;D HØKT....Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: Dewil på september 09, 2012, 15:54:46 pm ;D
Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: Eikstad på september 10, 2012, 13:44:29 pm bilen er jo ikke ødelagt? den er jo kraftig forbedret! og til det kreves det div mod's Definisjonsspørsmål slik jeg ser det. Utkappingen av baklokket etc ser ut som er gjort i fylla og kun for å ha en funksjon. Kansje en viktig funksjon i sammenhengen, greit nok det, men i mine øyne er alle disse tingene med på å ødelege en bil. Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: Dewil på september 10, 2012, 13:49:25 pm Denne bilen trenger en sticker!
Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: Ed Németh på september 10, 2012, 13:50:24 pm bilen er jo ikke ødelagt? den er jo kraftig forbedret! og til det kreves det div mod's Definisjonsspørsmål slik jeg ser det. Utkappingen av baklokket etc ser ut som er gjort i fylla og kun for å ha en funksjon. Kansje en viktig funksjon i sammenhengen, greit nok det, men i mine øyne er alle disse tingene med på å ødelege en bil. Jeg sier som Dewil: Because Race Car Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: Dewil på september 10, 2012, 13:51:40 pm ;D
Tittel: Sv: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet av: Oval57 på september 10, 2012, 13:59:19 pm bilen er jo ikke ødelagt? den er jo kraftig forbedret! og til det kreves det div mod's Definisjonsspørsmål slik jeg ser det. Utkappingen av baklokket etc ser ut som er gjort i fylla og kun for å ha en funksjon. Kansje en viktig funksjon i sammenhengen, greit nok det, men i mine øyne er alle disse tingene med på å ødelege en bil. Jeg innrømmer glatt at jeg kvakk skikkelig da jeg så den første gangen på Mantorp for noen år siden. Jo værre jo bedre blandt hardcore racegutta har jeg skjønt. Kanskje jeg går i null om jeg kjøper den og selger rælet som ikke er i fra Wolfsburg, og setter den sammen med splittdeler i fra vognskjulet? |