Tittel: T-4 VS. WASSERBOXER??? Skrevet av: ORANGEBUG på september 02, 2012, 11:52:29 am Vært svoren t-4 fan leeeenge, men ny doning inntar gården om litt. Hvordan er styrken, trimparts etc til wasserboxera, hvilke deler går overens, hva skal man velge? Etc
Tittel: Sv: T-4 VS. WASSERBOXER??? Skrevet av: vwfreak på september 02, 2012, 18:17:35 pm Jeg bygger wasseboxer. stempel og sylindersats fra gowesty 96,5 med 22mm kryssbolt. Evt så har de div big bore kits med 24mm kryssbolt. Det er JE stempler og oppborrede sylindre. Finnes rimeligere alternativer fra feks qsc og AA eller hva de nå heter.
Kam er jo som du sikkert vet type 1 men bruker som regel løfterforinger fra Pieper eller rocky jennings. Råder bruker jeg H profil siden jeg valgte 22mm kryssbolt. Scat mener jeg har noen med 24mm kryssbolt, men om de er sterkere enn originale vet jeg ikke. topper er ett litt heitere tema. AMC og Kolbensmith har lagd ettermarkeds som visstnok skal være bedre enn originale. Ventiler er så som så. SI valves i usa selger større av disse i rustfritt til billig penge, men med løftet mitt så måtte jeg ha lengre ventiler. så jeg fikk custom made fra sør afrika. Steves auto clinic. veiva er vel kjent fra å sitte godt i originalblokka. skal du noe videre er vel dpr veien å gå. Tja, ellers så vil jeg nok anbefale å høre med O`store knasten som virkelig kan dette. Tittel: Sv: T-4 VS. WASSERBOXER??? Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 03, 2012, 21:43:37 pm Vwfreak har jo sagt det meste her vel ;D
Tittel: Sv: T-4 VS. WASSERBOXER??? Skrevet av: tmatre på september 04, 2012, 09:39:10 am En må jo ta med Oxyboxer som en mulighet også for oss som liker blokka, veiven/svinghjul men ikke liker vannsølet. Eventuelt har en WBX blokk med tæring i topper og kjølekapper.
Her er en som har brukt Limbach fly topper, men JPM topper med WBX boltmønster er jo en mulighet http://translate.google.com/translate?sl=de&tl=no&js=n&prev=_t&hl=no&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fbugfans.de%2Fforum%2Fwbx-fremdmotoren%2Ftype-2400ccm-t1007.html Tittel: Sv: T-4 VS. WASSERBOXER??? Skrevet av: Hot Owl på september 04, 2012, 10:18:39 am Veldig bra tråd Tmatre!
Tittel: Sv: T-4 VS. WASSERBOXER??? Skrevet av: ORANGEBUG på september 07, 2012, 15:39:06 pm Hehe bra svar.
Tittel: Sv: T-4 VS. WASSERBOXER??? Skrevet av: JooV på september 10, 2012, 19:52:52 pm Eller gjør som meg som ikke kan noe om motor, og bare gjør det nødvendige for at den skal passe i bobla:
- bygg om eksosrøret fra en sylinder og bytt lyddemper - sett på gammel type vannpumpe (som går mot bakluka og ikke forover på bilen) - sett inn radiator, jeg gikk for en fra en golf 2 - bytt til starter fra automatboble - sett inn 215mm trykkplate, svinghjul og clutch, eller slip ut og bruk 228mm'ern (jeg skal bygge om til det nå) Tut und burnout Tittel: Sv: T-4 VS. WASSERBOXER??? Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 10, 2012, 19:55:21 pm ja hvorfor fjerne den beste tingen som har skjedd bil motorer, nemlig vannkjøling ;D
Tittel: Sv: T-4 VS. WASSERBOXER??? Skrevet av: Erlend / bug66 på september 10, 2012, 20:02:48 pm Eller gjør som meg som ikke kan noe om motor, og bare gjør det nødvendige for at den skal passe i bobla: - bygg om eksosrøret fra en sylinder og bytt lyddemper - sett på gammel type vannpumpe (som går mot bakluka og ikke forover på bilen) - sett inn radiator, jeg gikk for en fra en golf 2 - bytt til starter fra automatboble - sett inn 215mm trykkplate, svinghjul og clutch, eller slip ut og bruk 228mm'ern (jeg skal bygge om til det nå) Tut und burnout Og fortsatt bare 112hk ;) Og husk at luft er lettere enn vann ;D Tittel: Sv: T-4 VS. WASSERBOXER??? Skrevet av: tmatre på september 11, 2012, 20:39:21 pm ja hvorfor fjerne den beste tingen som har skjedd bil motorer, nemlig vannkjøling ;D Finnes ingen motargumenter her egentlig... Men på bussen ville jeg holde ombygging på et minimum og da var Oxy et godt men selvsagt noe dårligere alternativ.. ::) Tittel: Sv: T-4 VS. WASSERBOXER??? Skrevet av: ORANGEBUG på september 11, 2012, 21:01:50 pm Tjobing, gutter.
Fikk vel ikke heeelt de svarene jeg trodde her....grunnen til at jeg spør er fordi jeg er i tenkeboksen for å kjøpe t-25 camper, og den er luftkjølt, men tror jeg holder meg til den denne gangen. Har sa skrudd et kvarter eller to på disse t-4 maskinene fra før ::) Men takkar for svar Tittel: Sv: T-4 VS. WASSERBOXER??? Skrevet av: holmsen på september 11, 2012, 21:09:16 pm Luftkjølt T25 er helt sjef :) får vi se ett bilde av den ?
Tittel: Sv: T-4 VS. WASSERBOXER??? Skrevet av: ORANGEBUG på september 14, 2012, 23:07:30 pm Luftkjølt T25 er helt sjef :) får vi se ett bilde av den ? Særlig nå den skal bli matet med en 2.6 T-4 med snelle ;DBildet kommer nok ;) |