VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Lars Bratteng på september 14, 2012, 15:39:41 pm



Tittel: 2.0 gassere på 1600
Skrevet av: Lars Brattengseptember 14, 2012, 15:39:41 pm
Hei, Jeg har fått 2 stk gassere som skal sitte på en 2.0 liters motor. og lurer på hva jeg må gjøre/ trenger for å få dette til å funke på en 1600.

Jeg har kun gasserene og ikke noe mer.

Whats next?



Tittel: Sv: 2.0 gassere på 1600
Skrevet av: rofferenseptember 15, 2012, 19:59:41 pm
må nok dyse ned forgassere.har du singel innsug på toppene eller tvinport?


Tittel: Sv: 2.0 gassere på 1600
Skrevet av: Lars Brattengseptember 16, 2012, 15:21:49 pm
Dobbelportet 1600.


Tittel: Sv: 2.0 gassere på 1600
Skrevet av: Erlend / bug66september 16, 2012, 16:00:07 pm
Du må jo ha noen innsug :P

Pluss å passe på at det blir plass til gasserene mot viftehuset.

Deretter trenger du ett stag, og nye dyser


Tittel: Sv: 2.0 gassere på 1600
Skrevet av: Martinseptember 16, 2012, 16:02:48 pm
trur nok det er enklere og billigere og kjøpe dette. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,48396.0.html


Tittel: Sv: 2.0 gassere på 1600
Skrevet av: tmatreseptember 16, 2012, 16:04:39 pm
Vi brukte T4 gassere på broderens 69...

Jeg portet T3 innsug litt.. T4 gassere passer på, men "utligning rør" må fjenes da de treffer sideplatene i motorrommet.
Hull  sveises, og nye lages nærmere toppen av innsuget slik at du får en slange mellom hver side (jeg fikke de ikke til å fungere uten)
Det er litt mye dill på i topplokket av T4 gasseren også. Jeg har derfor mixet litt T3 og litt T4 gassere.
Jeg bygget om stag mekanismen fra T3 og laget et nytt stag med bøy under dynamo for høyre side

Det passer ikke sammen med vanlig doghouse viftehus, så det er ombygget til "36hk" viftehus

De fungerte forsåvidt OK på en lett portet 1600 med noe høyere komp og 296 graders kam. Hvor store dyser jeg brukte husker jeg ikke
Erfaringen jeg husker godt var at Kadron eksos ikke fungerte. Det var ingen effekt før ca 3000 rpm så kom alt som ketchup.
Byttet til noe billig quiet pack greier og den var ikke motoren til å kjenne igjen. Da var det fint bunndrag

Det står nå Kadron 44'er på denne, men de er vel aldri blitt dyset.... "Snikkerbonden" har ikke tid til hobbybil

(http://www.srvwk.com/e107_files/public/1347803642_9_FT0_1600_t1_t3gassere.jpg)