VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: TURBO på september 16, 2012, 13:03:04 pm



Tittel: Navn på lokk
Skrevet av: TURBOseptember 16, 2012, 13:03:04 pm
Hva heter det lokket som sitter utafor den ytre foringen på bakstillinga til T1? Må ha nye.


Tittel: Sv: Navn på lokk
Skrevet av: jubalubaseptember 16, 2012, 13:48:27 pm
Er det denne?

http://rennlight.com/howto/torsion/pry-cover.jpg

Tror det kalles for "torsion bar cover" på engelsk. Aner ikke hva det heter på norsk.


Tittel: Sv: Navn på lokk
Skrevet av: TURBOseptember 16, 2012, 13:52:07 pm
Riktig.Skal sette på urethan-foringer,regner med at jeg må ha andre lokk for å få plass til de 4 tappene som stikker ut?
Prøve å søke hos Unneberg.


Tittel: Sv: Navn på lokk
Skrevet av: Vwwasserseptember 16, 2012, 14:08:08 pm
Hvis jeg ikke misforstår hva du mener nå, så trenger du ikke nye lokk for å bruke poly-foringer, nei. De 4 tappene på den foringen sitter der i originale deksler også, med originale foringer.


Tittel: Sv: Navn på lokk
Skrevet av: TURBOseptember 16, 2012, 14:21:26 pm
[attachment=1]Blir litt usikker.

Detter er lokkene jeg har,for meg syntes det ut som de har sett sine beste dager med tanke på hakkene.

Gammel foring,å ny foring.
Trodde hakkene på ny foring skulle inn i spor i annet lokk,men da skal de altså presses inn i slike lokk jeg har?


Tittel: Sv: Navn på lokk
Skrevet av: Vwwasserseptember 16, 2012, 14:32:12 pm
Ble usikker selv og nå ! Hehe.. Når jeg skrudde av dette på en 1302, var det iallefall en av foringene som hadde 4 kanter, kan det være den som ligger innenfor fjør-plata som har de 4 tappene da?


Tittel: Sv: Navn på lokk
Skrevet av: Tistloseptember 16, 2012, 17:55:21 pm
er so mangen forskjellige endringar og kombinasjoner på desse foringane og lokkene til dei, lettaste er å demontera fyrst, og deretter skaffa dei rette delane


Tittel: Sv: Navn på lokk
Skrevet av: JFPseptember 16, 2012, 23:09:38 pm
(http://www.mamotorworkstv.com/media/jan26loaded/img300/fr5958.jpg)

Det er to foringer: C og B på tegningen. C er ytterst, og B (lik din røde) ligger bak fjærplaten. (Fjærplaten må av. Og så må den på nøyaktig i samme splines og nøyaktig riktig i forhold til de tre boltene bak. Hvis ikke blir både bakhjulsjusteringen og senkingen feil.)