VWNorge

Forum => Prosjektgarasjen => Emne startet av: leithen på september 30, 2012, 22:16:54 pm



Tittel: Leithen's 66-modell
Skrevet av: leithenseptember 30, 2012, 22:16:54 pm
Da har jeg akkuratt vært og handlet min første boble , 1966 modell , 1300. Bilen skal ikke total resturerest , men skal ta litt etter litt, så den fortsatt kan kjøres.  Ifølge selger så skal bilen ha blitt resturert i 2004 , rett før han kjøpte den , og etter dette har den kun stått i ro. Lakk jobben på den er ikke 110 % , noe overflate rust er det , og den henger på bremser foreløpig. Og interiør er noe slitt. Men ellers ser det ut så ett bra utgangspunkt.

Slenger ved noen bilder :

[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4][attachment=5][attachment=6][attachment=7][attachment=8]


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenseptember 30, 2012, 22:20:51 pm
Bilen er ikke eu ok. Skal ta en titt på den imorgen. Det jeg vet må gjøres er og moe opp bremsene og skifte noen gummi foringer .

Det har blitt byttet en del ting når den ble resturert. Har ikke helt fått med meg hva enda.

Men fulgte med ett ekstra hjullager og helt nytt komplett teppesett og noe annet småtteri.


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: nimeseptember 30, 2012, 22:26:29 pm
Gratulerer med den første av forhåpentligvis mange fremtidige bobler! Ser flott ut denne 66'en! Bruk den mye og ikke la den stå seg ihjel.

Du må vel også skaffe en bøyle til US-fangeren foran, ser jeg  ;)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenseptember 30, 2012, 22:28:25 pm
Ja. Det glemte jeg og nevne :-) trenger det og lastestativ til taket :-)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: ædolfseptember 30, 2012, 22:31:24 pm
hei da,så kullt ;D gratla då.blir noe mekking på oss på kveldene då :-)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenseptember 30, 2012, 22:34:47 pm
Det bler det :-)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenoktober 01, 2012, 19:29:38 pm
Då har eg fått bilen him i gården.
Blei ein kjøretur ifra karmøyna til haugesund. Blei ett par stopp kan du sei. Gassen hang seg eingang, å på de andre 4 stoppene så fjuskan ein del å daua av. Å nå e jo detta først boblå eg har , å e ganske ferske. Bilen har stått i ro siden 2004. Noen så vett ka detta kan vær ? Ventiljustering, stiftene , gasseren? :-)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenoktober 01, 2012, 22:04:14 pm
Går fint når den er kald. Men når den er varm og du gir flat pedal så fjusker den . Ikke ved halvgass.


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: pWolfoktober 02, 2012, 18:34:48 pm
Då har eg fått bilen him i gården.
Blei ein kjøretur ifra karmøyna til haugesund. Blei ett par stopp kan du sei. Gassen hang seg eingang, å på de andre 4 stoppene så fjuskan ein del å daua av. Å nå e jo detta først boblå eg har , å e ganske ferske. Bilen har stått i ro siden 2004. Noen så vett ka detta kan vær ? Ventiljustering, stiftene , gasseren? :-)

Tja.. Det kan jo være så mangt  ;)
 Men å begynne rense og justere gasser, stifter etc er en bra start  :)
Grattis med fin boble!!


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenoktober 07, 2012, 11:13:53 am
Da har jeg vært ute i garasjen en uke i strekk  ::)

Det som har blitt gjort er , Bremsesylinderene bak er byttet , pga lekkasje og de hang.
Bilen er blitt ribbet innvendig for og se "tilstanden" , derretter ble det rengjort , pust ned og malt .
Alle fire hjulbuene er pust ned og malt og tectylert. Begge foringene på støtdemperene er byttet.
Hornet er byttet.
Stagene på viskermotor er festet sikklig og viskerene er byttet.

Ny bensin ( den forje var fra 2004 ) , ny olje den var også fra 2004 , samt luftet bremsevæske systemet.

Teppesett har jeg liggende nytt, å nye setetrekk er på vei fra hotshop. Så snart begynner montering innvendig.
Er to hull som må rustsveisest. Heldigvis er naboen sveiser , så det blir ikke noe problem  ;D
Å nå som bilen ikke henger på bremsene bak så kan jeg faktiskt prøvekjøre og finne ut av denne fjuskingen.

Og ikke minst så ska snart bilen på eu  ;)

Slenger ved noen bilder :


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenoktober 07, 2012, 11:29:39 am
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]
[attachment=6]
[attachment=7]
[attachment=8]


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenoktober 07, 2012, 11:41:47 am
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]
[attachment=6]
[attachment=7]
[attachment=8]


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenoktober 07, 2012, 11:45:30 am
Litt gammel dokumentasjon som følgte med  :)

Noen som har sett dette merket før ? Selger påstår att eieren før han hadde budd over 1000 kr for dette.


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: ædolfoktober 08, 2012, 22:28:16 pm
detta ser bra ut leithen.e jo snart klar for kjøring du jo ;D


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenoktober 13, 2012, 20:27:37 pm
Då har eg fått gjort noe idag og.

All rust er ferdig sveiset, nye teppesettet er montert, men setetrekkene er fortsatt i usa  :-X

Har også fått bilen på hjulene igjen , har prøvekjørt endel idag og trodde all fjusking var borte , men på den siste turen før den skulle tilbake i garasjen så begynte den igjen  :-\ er også noe tull med det elektriske , både fløyte og lys kommer og går som de vill . :P

Her er noen bilder :
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenoktober 23, 2012, 20:12:18 pm
Idag kom setetrekkene fra usa på døra  ;D

Fekk trekt de på , men er enda ikke 100 ‰ får må brukast litt før eg klare å strekka de heilt der de ska festast , men ser nå bedre ut en før .

Fekk og fiksa bremsene mine så gjekk rett i bunn. Har logge på garasje golve i 5 grader og lufta og lufta , uten hell. Men løsningen va jo å justera bremsebånda :-)

Å nå ska bilen inn på eu kontroll på fredag , så får me se koss det går  :D

( gulv matter fra golf 6 har bra pass form både fremme og bak )

Hive med noen bilder :
Før :
[attachment=1]
Etter:
[attachment=2]

[attachment=3]

[attachment=4]




Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenoktober 26, 2012, 15:58:52 pm
Då har bilen vært på eu kontroll,  null feil  :D
Å fant og ut på veien opp att fjuskingen e nå borte vekk :-)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: RødeBaronoktober 26, 2012, 18:12:43 pm
Fin farge, er det seesand? Har en 66 sjøl med den fargen. Kun levert på vw produsert i 1966..  Bjuuutiful!


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithennovember 16, 2012, 19:32:19 pm
Lite så sjer for tida.
Men har nå klart og skaffa meg ei takgrind , koffert og ett falskt surfebrett : -)

Har og bestemt meg for og bestille :

1 AC401166K Axle,Front,T1 65> Narrowed 2 1,00 3 600,00 11,11 % 3 200,00
2 AC411131K Leaves,T1BJ F/2 1,00 1 680,00 10,71 % 1 500,00
3 AC4063 Dropped spindles, BJ drum 1,00 2 000,00 25,00 % 1 500,00
4 AC413650721 Shocks, Bugpack, T1 balljoint, l 1,00 775,00 9,68 % 700,00
5 131-405-131 Torsion arm Seal 65> upper s 2,00 60,00 8,33 % 110,00
6 131-405-129 Torsion arm seal 65> Lower l 2,00 60,00 8,33 % 110,00
7 AC415801/N/B Tie rod, LHD, long, 65- narrow b 1,00 150,00 13,33 % 130,00
8 AC415802/N/A Tie rod,LHD,short,60- narrow b 1,00 90,00 11,11 % 80,00
9 Porto Porto 170 1,00 170,00 170,00  ;D

Bilde :
[attachment=1]



Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenfebruar 11, 2013, 11:46:38 am
Må nesten dytta tråden opp så Ann ikke forsvinner helt vekk :-) lite som skjer , kaldt i garasjen , men har nå investert i en varmekanon.
Har fått bestilt innkorta puma forstilling , korta inn fjærpakke , senkespindler og kortere dempere .
Demontere hele forstillingen i helga og skulle til og montere den nye helt til jeg såg jeg hadde fått feil :-) men ny forstilling er på vei :-) måtte og ha nye hjullager pga annen diameter på de nye spindlene :-)

Foran er ikke noe problem , men bak er det verre , noen så har en guide med god tekst og bilder ?? :)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenfebruar 11, 2013, 12:27:25 pm
Ja , Synes motoren alltid har hatt en liten ulyd , og under oljeskiftet og rensing av sila så dukket dette opp  :-X
[attachment=1]
Merker ingenting på motor under kjøring , går reint og fint . Noen som ser hva det er ? På tide med ny motor ?  :D


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenfebruar 11, 2013, 12:29:29 pm
[attachment=1]


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: VwSplitfebruar 11, 2013, 18:25:21 pm
Nydlig 66 du har!  :) Hadde også en 66 en gang


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: thomascrfebruar 11, 2013, 19:10:25 pm
tøff bil :) hvilke hjul skal du kjøre?


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenfebruar 11, 2013, 20:20:51 pm
Har enda ikke bestemt meg for det , så må bare komme med innspill :-)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: VwSplitfebruar 11, 2013, 20:23:12 pm
65 felg med org kapsel er fint  :)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenfebruar 11, 2013, 20:26:59 pm
Ja , må bredda felgene da ;-)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: VwSplitfebruar 11, 2013, 20:29:15 pm
Ikke nødvendigvis, men det kan være fint det også  :)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenfebruar 12, 2013, 23:03:09 pm
Nå så rett forstilling kom på plass så fekk eg montert den idag , blei en smule bedre :-)
Men bilen kan kun gå fram og tilbake da hjulene tar borti hjulbuen ved sving  ::)

[attachment=1]


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: Cheronfebruar 12, 2013, 23:04:33 pm
Du smalt den til bånns du og ja? :D Bare å løfte litt foran, det måtte jeg for å kunne svinge ut av garasjen  :P


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenfebruar 12, 2013, 23:07:10 pm
Får snart nye felger og dekk med litt mindre profil , så får se om det blir mulighet for og svinge da , viss ikke så må den nokk litt opp ja :D


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: H-1835februar 12, 2013, 23:13:41 pm
Der fikk du valutta for penga..  ;) Blir knall dette..


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'februar 13, 2013, 13:31:59 pm
Trenger nok 145/65 dekk foran for at få den der til at svinge frit ;)
Hvad er det for felge du skal ha på?


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenfebruar 13, 2013, 17:03:42 pm
Har enda ikke bestemt meg for felger :-) må se litt rundt  ;)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenfebruar 15, 2013, 21:14:35 pm
Der var nye endeledd på plass , så jeg får gjort forstillingen 100 % ferdig forhåpentligvis imorgen. Så får jeg begynne bak , funnet en ganske grei beskrivelse og det ser ikke ut som den værste jobben :-)

Noen som har noen kjekke felger tilsalgs ? Evt dekk med den dimensjonen Dansken nevner opp forbi ? Eller kanskje du Dansken har noen kjekke felg og dekk pakker på unneberg bil ? ;-)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: VwSplitfebruar 15, 2013, 22:16:41 pm
Skal du sløyfe fangeren, eller er det bare midlertidig?


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenfebruar 15, 2013, 22:46:29 pm
Er litt frem og tilbake der , fangeren min er både skjeiv og rusten , og jeg liker looken uten og , skaffe disse " T - Bars " og prøve og montere det , og se hvordan det blir :)

Som denne her :
[attachment=1]


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenfebruar 17, 2013, 17:50:26 pm
Ser att kompisen min som jobber på dekk 1 rett her vedsiden av meg har disse felgene på lager  :

[attachment=1]

Så tenker disse felgene med 145/65 dekk foran ivertfall , så se om jeg har svingmuligheter da.

Ser ikke ut til att jeg kan høyne bilen min , pga Smala puma , med spindler og kortere dempere så blir demperene for korte til at bilen kan høynes , pga demperene er helt strekt ut, noen som har opplevd det før  ??


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: VwSplitfebruar 17, 2013, 19:10:57 pm
Dem felgene der er et godt alternativ for orginal felg  8)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'februar 17, 2013, 22:08:25 pm
Veldig tøffe felge BRM ja! http://www.unneberg-bil.no/product/122414 (http://www.unneberg-bil.no/product/122414)  ;)

Du må nok montere de gamle original dempere hvis du skal køre med puma'en på det højeste og bare senke med drop spindler.


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenfebruar 17, 2013, 22:30:09 pm
Vill ikke høyne bilen om jeg får sving etter bytte av felger :-) sender resten av delene i retur tirsdag / onsdag ! :-)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenfebruar 21, 2013, 22:40:16 pm
Da fikk jeg senket bilen bak idag :-) Trodde arbeidet skulle være litt vanskeligere , men kan jo ikke bli enklere  :D
[attachment=1]

Fant også dette klistermerket her enn dagen , litt frekt men klarte ikke å dy meg , hehe :D
[attachment=2]

Forhåpentligvis blir det nye felger snarest mulig , å satser på og kunne svinge da , er jo ganske greit og komme seg ut av gårdsplassen og  :D

Videre fremover blir det litt småplukk på det elektriske og diverse :)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenfebruar 24, 2013, 17:46:02 pm
Kompis fra dekk1 kom for og prøve montere den ene felgen , meen den passet ikke. : -) Noen som har noen kjekke felger liggenes eller vet om noen?  :D


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: thomascrfebruar 24, 2013, 20:24:06 pm
selge de korta demperne? hehe :)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenfebruar 24, 2013, 21:06:42 pm
Neei , de forblir nokk på bilen :-)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: Roy Grellandfebruar 24, 2013, 21:26:25 pm
hva er egentlig problemet? Rent bortsett fra at den er ubrukelig lav... er det offset på felgene som er feil, eller hvor subber det? Du sa du hadde prøvd BRM felger men de ikke passet. Hva er det som ikke passer? Litt vanskelig å bidra med noe når du ikke kommer med litt mer info... ;)

Som flere har sagt kan du begynne med å heise den til den er kjørbar, så ser du hvor den først subber når du senker den mer. Da kan du jobbe deg videre derfra, ut i fra hva problemet er. Ta av demperne for å ta en liten prøverunde, hvis de er for korte, så kommer du i alle fall et stykke videre. Men det anbefales ikke å kjøre noe særlig uten dempere. Kan fort sprette av veien ved litt humpler, noe det er mye av i disse telehivtider.


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenfebruar 24, 2013, 21:31:45 pm
Problemet står lengre oppe ;-) Hoved problemet er att jeg har alt for store bolle dekk på nå, så jeg får ikke hjulene ut av hjulbuen i det hele tatt  :D Derfor har jeg ingen svingmuligheter og dermed er jeg på jakt etter ny felger med nye dekk med mindre profil.

Felgen jeg prøve monterte passet ikke pga flaten på felgen tok borti midtpartiet på tromlen, så den ville ikke ligge skikklige på flaten ;-D Ikke problemer med subbing eller noe slik , men bilen kan ike høynes pga demperene er for korte så de er helt strekt ut.


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenfebruar 27, 2013, 22:27:30 pm
Bilen fekk lufta seg litt gitt. Kom ikkje så mye lengre en ut garasjeporten pga fortsatt null sving og ingen penger til nye felger og dekk  :P

[attachment=1]
[attachment=2]


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: Martin Danielmars 01, 2013, 22:03:41 pm
Tøft prosjekt! Mye inspirasjon å hente til min -66 ser jeg, tilogmed samme farge  ;D


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenmars 01, 2013, 22:38:13 pm
Hehe :-) så bra  ;D


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenmars 04, 2013, 21:45:08 pm
Bump. Nå forsvinner tråden igjen pga så lite aktivitet. Ventet enda på felger og dekk så jeg får prøvekjørt  :D


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenmars 20, 2013, 23:02:26 pm
Da har jeg fått gjort litt med bilen :-)

Har fått meg gule lyktefilm på lyktene , noe som ble meget dårligt.
Har og montert nye lyktesenkere.

Og har fått meg nye felger , med mindre profil Ihåp med og få kunne svinge . Fikk endelig hjula ut av hjulbuen , men idet jeg skulle kjøre utav garasjen hørte jeg en ekstrem ulyd og la meg under og såg dette :
[attachment=1]
Bilen må nok høynes litt ja  ::)

Ellers ser bilen slik ut idag :


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenmars 23, 2013, 18:04:40 pm
Fikk justert opp bilen og prøvekjørt idag .
Gøy å kjøre boble igjen , og alt fungerte som det skulle :-)
[attachment=1]
[attachment=2]


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenmars 23, 2013, 18:07:50 pm
[attachment=1]


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenmars 24, 2013, 14:12:37 pm
[attachment=1]

Kjekt med litt bilder der an ikkje står i gården ja  ;D


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell.
Skrevet av: leithenmars 28, 2013, 22:29:31 pm
Var ikke mye kjøring jeg fikk med bilen nei.
Har problemer med den ene ventilen, har en oljelekkasje, har ulyd fra motoren, bilen lader ikke, bilen fjusker under kjøring , bilen er tungstartet.

Meen, idag fikk jeg motoren ut av bilen , med en 17mm fastnøkkel og ett flatskrujern, haha er så enkelt og simpelt att det blir kjekt  ;D
Ny overhalt motor er kjøpt og er på vei ifra en her på forumet, og den gamle motoren skal med tid og stunder bli en prosjekt motor.
Har ikke mye erfaring med motor , men etter tid og stunder kan det jo bli en god læring og kansje en kjekk og sprek motor .

Nå skal motorrom pusses ned og lakkes, og så skal den nye motoren kjørest inn :-)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell
Skrevet av: leithenmars 30, 2013, 17:12:42 pm
Da har jeg fått tatt det som var av rust i motorrom , og på bakplaten.
Fått lakket litt smådeler og reparert litt på ledningsnett.
Så nå er det bare å vente på motoren som jeg skal hente i Stavanger imorgen.
Da ska den få seg en liten shine og litt ny lakk før den blir montert i bilen :-)

Alltid litt bilder :-)
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell
Skrevet av: Martinmars 30, 2013, 18:55:15 pm
lilte spesielt den Mk3 caprien der jeg....   :o sikle sikle....


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell
Skrevet av: leithenmars 30, 2013, 20:19:47 pm
Liker bedre denne som står bak bobla :-)
[attachment=1]


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell
Skrevet av: leithenmars 31, 2013, 23:06:43 pm
Da satt jeg og den nyoverhalte motoren på ferja  på vei hjemover. Denne her er bygget fra 6v til 12v, mens bilen er fremdeles 6v . Har ikke kikket så mye på motoren men hvordan blir det med det gamle ledningsnett ? Samme ledningene og samme plasseringen på alt som den gamle motoren ?


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'april 01, 2013, 12:22:11 pm
Ledningsnettet klarer det fint. 6 volt kræver faktisk tykkere ledninger end 12 volt.
Starteren går også fint på dobbelt spænding i korte perioder af gangen. Har motoren 6 eller 12 volt svinghjul?


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell
Skrevet av: leithenapril 01, 2013, 13:14:04 pm
6 volt , så bruker den gamle startmotoren. Har sendt dere på unneberg en Mail om pris på alt som trengs for og bygge om bortsett fra motordeler;-)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell
Skrevet av: Hoffenapril 01, 2013, 13:34:00 pm
Sitter på terrassen i sola med kaffekoppen og ser igjenom tråden din!
Fin bil og fint prosjekt! Har selv en 66mod, som jeg skal ha klar iløpet av en mnd :D
Jeg hadde det samme problemet med at demperene som jeg hadde kjøpt var for korte, har akkurat kjøpt meg nye standar dempere, så jeg får bilen litt opp igjen!


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell
Skrevet av: leithenapril 01, 2013, 21:42:51 pm
Jeg klarte og justere pumaen ved og skru av demperene på det nederste feste, justerte pumaen, og brukte en jekk for og få festet demperene igjen, funket fint :-)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell
Skrevet av: leithenapril 06, 2013, 21:51:54 pm
Bump


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell
Skrevet av: leithenapril 06, 2013, 21:56:11 pm
[attachment=1]


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell
Skrevet av: Hoffenapril 06, 2013, 22:03:36 pm
Jeg klarte og justere pumaen ved og skru av demperene på det nederste feste, justerte pumaen, og brukte en jekk for og få festet demperene igjen, funket fint :-)

Gjorde det samme idag! Funket veldig bra! Endelig svingradius igjen!;)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell
Skrevet av: leithenapril 06, 2013, 23:12:13 pm
Ja, greit med svingradius :)


Tittel: Sv: Leithen's 66-modell
Skrevet av: leithenjuni 01, 2013, 20:26:09 pm
Lenge siden noe er blitt skrevet her gitt.

Det som har sjedd så langt er att den nyoverhalte motoren fra wankel er montert, og bilen er bygget om til 12v.
Har brukt bilen i 2 ukers tid hver dag nå , både til jobb og butikken :-) Og den funker perfekt, kjekt og endelig få bilen i gang nå som sommeren er her :) Og bil nr 2 er solgt, så bobla er bruksbilen den dag idag, og kommer til og bli det en stund til  ;D