Tittel: vippearmgeometri Skrevet av: rofferen på oktober 07, 2012, 18:42:32 pm vippiarmene på min 1915cc er for lange dette er noe jeg viste i og med att sylindere er dreid ned til 1 mm i vendehøyde. og forbrenningskamera er på 46 cc.hvordan måler jeg ut hvor mye jeg må dreie av støtstengene?
Tittel: Sv: vippearmgeometri Skrevet av: Erlend / bug66 på oktober 07, 2012, 18:45:57 pm Du lærer mye mer om du søker litt på forumet og leser. MANGE som har lagt ut bilder og tekst om hva du trenger å gjøre..
Tittel: Sv: vippearmgeometri Skrevet av: Jee på oktober 07, 2012, 22:32:23 pm Vippearmene skal på ingen måte dreies. Med mindre ventilene er flyttet sideveis i toppen.
Om du kun høvler topp eller dreier av sylinderne er det støtstengene som skal dreies. Geometrien setter du etter hvilke vippearmer du bruker. Med alt av lashcaps etc montert skal du ved halv løft på kammen med orginale vipper, ha justerskuen pekende i samme vinkel som ventilstammen. Dette er for å få minimalt med opp og ned belastning på ventilen, som igjen sliter ut styringene. Ved ettermarkeds vippearmer med justerskruen mot støtstang. Skal i utgangspunktet justerskruen ha samme vinkel som støtstang ved halvt løft på kam. Men her kan det fintunes med å se på hvordan vippearmen sklir mot ventiltskaftet. Noe jeg ikke anbefaler om du ikke er sikker på hva du gjør. |