VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: VW 612 RS på november 15, 2012, 17:05:01 pm



Tittel: Tüf godkjente bremser til type1 -64
Skrevet av: VW 612 RSnovember 15, 2012, 17:05:01 pm
Er det mulig å få godkjent Kerscher sine bremser på en 64 modell.
Har en kompis som restaurerer en -64 model.

Han skal sette i en 1915 med senket forstlling og vil gjerne ha skivebremser med 4 bolt.
Jeg har nevnt Kerscher for han men jeg har ikke peiling på slike gamle biler om det er mulig.
Man kan vel velge da forstilling for spindler for skivebremser?

Ser at CSP har Tüf godkjente bremser.
Man får kanskje ikke godkjent større effekt i eldre bobler?


Tittel: Sv: Tüf godkjente bremser til type1 -64
Skrevet av: magsnovember 15, 2012, 17:18:06 pm
ja
4 bolt?
eller 5bolt  :)


Tittel: Sv: Tüf godkjente bremser til type1 -64
Skrevet av: VW 612 RSnovember 15, 2012, 17:24:51 pm
ja
4 bolt?
eller 5bolt  :)

Ja, til hva?


Tittel: Sv: Tüf godkjente bremser til type1 -64
Skrevet av: magsnovember 15, 2012, 18:46:43 pm
CSP CSP :)


Tittel: Sv: Tüf godkjente bremser til type1 -64
Skrevet av: Roy Grellandnovember 16, 2012, 21:40:31 pm
vet ikke om det finnes godkjente spindler til linkpin, men en mulighet er å bytte rammehode til en fra nyere bil. Få et autoristert verksted til å gjøre/godkjenne jobben, og så kjøpe godkjent Kerscher kit.

Søk først.

Er ofte ikke så vanskelig bare man holder god kommunikasjon


Tittel: Sv: Tüf godkjente bremser til type1 -64
Skrevet av: VW 612 RSnovember 16, 2012, 21:58:32 pm
vet ikke om det finnes godkjente spindler til linkpin, men en mulighet er å bytte rammehode til en fra nyere bil. Få et autoristert verksted til å gjøre/godkjenne jobben, og så kjøpe godkjent Kerscher kit.

Søk først.

Er ofte ikke så vanskelig bare man holder god kommunikasjon

Tusen Takk Grelland!
God ide. Han som har bilen jobber på et karosseriverksted så det er det minste problemet.
Skal bringe dette videre.
Uansett er han opptatt at det skal se bra ut og ikke noe hjemme mek.


Tittel: Sv: Tüf godkjente bremser til type1 -64
Skrevet av: Eikstadnovember 17, 2012, 00:10:30 am
Er uansett ikke noen krav til TUV papirer på ombygginger som gjøres på så gammle biler.