Tittel: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: ORANGEBUG på desember 19, 2012, 13:29:20 pm Bygger turbomotor i campern i disse dager. Hva er trikset for at bremsekraftforsterker skal fortsatt virke?
Rune Tittel: Sv: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: Jee på desember 19, 2012, 13:46:12 pm Bruke engangsventil, Og ikke bremse når du har ladetrykk er den enkleste løsningen. Har sett flere std biler med samme oppsett
Tittel: Sv: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: ORANGEBUG på desember 19, 2012, 13:58:51 pm Bruke engangsventil, Og ikke bremse når du har ladetrykk er den enkleste løsningen. Har sett flere std biler med samme oppsett "engangsventil" mer som en tilbakeslagsventil d da eller? Tittel: Sv: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: Jee på desember 19, 2012, 14:35:30 pm Ikke tilbakeslag. Er en membran som kun lar luften gå en vei igjennom. Sitter på alt av 80 og 90talls biler. Men ta fra en turbobil så tåler den litt trykk.
Tittel: Sv: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: ORANGEBUG på desember 19, 2012, 14:37:44 pm Aha, skjønner. Takkar
Tittel: Sv: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: Syncronaut på desember 20, 2012, 12:39:09 pm ...ikke bremse når du har ladetrykk er den enkleste løsningen... Kjør på, Rune :DTittel: Sv: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: ORANGEBUG på desember 20, 2012, 21:32:47 pm ...ikke bremse når du har ladetrykk er den enkleste løsningen... Kjør på, Rune :DTittel: Sv: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: Dewil på januar 03, 2013, 00:37:47 am Hva med en elektrisk vakumpumpe sammen med enveisventil, bremselysbryter, en trykkgiver og en liten boks man kan lagre vakum i? (Haha, lagre ingenting, i en boks ;D . Sånn da var dagens tørre humor brukt opp)
Jeg har montert et lignende oppsett. Flere El-biler bruker dette. Mercedes har brukbare sånne pumper... Tittel: Sv: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på januar 03, 2013, 00:53:32 am ellers har vel T3 Diesel en sånn bremse servo pumpe sak i stedet for fordeleren.
TROR kanskje den passer t4 Tittel: Sv: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: Dewil på januar 03, 2013, 00:55:26 am Det er jo brått enda enklere. Bruker ikke de ca samme motor som sitter i golf III ?
Tittel: Sv: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på januar 03, 2013, 00:57:40 am nå jeg ser på bildet så passer den vel ikke :-\
(http://i.ebayimg.com/00/s/MTEwOFgxNjAw/$(KGrHqJ,!qwE+nWlk1GyBQLPG7ODmw~~60_3.JPG) Tittel: Sv: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: Tistlo på januar 03, 2013, 02:17:05 am kapp av akslingen og sveis på ein ny aksling som passar med sporet til fordelaren, burde gå an å få til vist du går inn for da
Tittel: Sv: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: ORANGEBUG på januar 04, 2013, 10:00:21 am jeg har ikke plass til fordeler på denne motoren
Tittel: Sv: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: ORANGEBUG på januar 04, 2013, 10:00:57 am Hva med en elektrisk vakumpumpe sammen med enveisventil, bremselysbryter, en trykkgiver og en liten boks man kan lagre vakum i? (Haha, lagre ingenting, i en boks ;D . Sånn da var dagens tørre humor brukt opp) Jeg har montert et lignende oppsett. Flere El-biler bruker dette. Mercedes har brukbare sånne pumper... ehhhhh, ramla ut her jeg ::) Tittel: Sv: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: Dewil på januar 04, 2013, 10:43:15 am Hvor ramla du av? ;D
Tittel: Sv: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: ORANGEBUG på januar 04, 2013, 12:07:54 pm hehe, kan du forklare meg litt mere om hvordan den feks virker og hvordan den ev ser ut?
Tittel: Sv: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på januar 04, 2013, 12:38:28 pm det sitter vel en sånn ventil mellom innsug og bremsekraftforsterker originalt på T3
og som erik nevner så bremser man ikke under turbo trykk. turrbo trykket vil vel ikke komme forbi denne og er systemet tett vil du ha brems. uansett så bygges vacum på null og niks så fort du slipper gassen. Tittel: Sv: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: Dewil på januar 04, 2013, 13:01:18 pm Om du bruker en ventil så klarer du å få vakum som knasten sier. Skal du venstrebremse må du ha et adskilt system.
Jeg kan ta bilde av den pumpa jeg har montert. Systemet er ganske enkelt. Man kobler pumpa til bremsekraftforsterkeren med en sånn tykk plastslange som man vanligvis har mellom motor og bremsekraftforsterkeren. Lurt å ha en ventil på slangen her også. Elektrisk sett så bruker du et rele til å kjøre pumpa, som igjen styres av en trykkgiver, bremselysbrytern eller begge deler. Det er i prinsippet en motsatt luftkompressor og ser ut som en liten vindusviskermotor. Tittel: Sv: turbo/bremsekraftforsterker Skrevet av: tmatre på januar 04, 2013, 14:57:50 pm Jeg kjørte med to enveisventiler for å være sikker på den gamle Passelaten med 20V turbo 5'er og opp til 1.8 bar trykk
Hadde ikke prloblemer med bremsekraft forsterker eller med vakumstyrte sperrer. Var alltid vakum der når det var behov for det |