VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Kevin Michael på januar 22, 2013, 03:55:05 am



Tittel: Senking av 72' 1302s Foran og bak. Trenger hjelp, tips og råd.
Skrevet av: Kevin Michaeljanuar 22, 2013, 03:55:05 am
Hei.

Ny i garasjen. Boble fra 1972. Har lyst å senke den helt ned i marka. Finnes sikkert tråder om akkurat dette, men jeg fant ikke. (Kanskje dårlig å lete)

Forstilligen er McPherson (som dere sikkert vet) og lurer på hva som skal til for å senke denne helt ned i bakken. Kan vell kanskje bare kutte noen ringer på fjørene?(ikke å anbefale, sikkert) Drop-spindler? Kortere støtdempere? Senkefjører? Er vell noen her inne som har senket en boble før :) Når det gjeller bakenden så jeg en video på youtube hvor de flyttet splainds'n på torsonsakslingen(?) Eventuelt hva mere skal til?

Slenger med ett bilde som viser hvor lav jeg vil ha min. Håper på litt hjelp :)

(http://img204.imageshack.us/img204/6538/0701lrmp25zstutzvolkswa.jpg)


Tittel: Sv: Senking av 72' 1302s Foran og bak. Trenger hjelp, tips og råd.
Skrevet av: Kevin Michaelfebruar 02, 2013, 09:18:14 am
Ingen? ???


Tittel: Sv: Senking av 72' 1302s Foran og bak. Trenger hjelp, tips og råd.
Skrevet av: Kjell Roarfebruar 02, 2013, 09:19:32 am
Hvis du skal ha bobla så ubrukelig, er det bare å bruke søkefunksjonen på forumet  ::)

Du har IRS bak, så bakhjulene vil ikke skræve sånn som på bildet.


Tittel: Sv: Senking av 72' 1302s Foran og bak. Trenger hjelp, tips og råd.
Skrevet av: Kevin Michaelfebruar 02, 2013, 10:14:15 am
Hvis du skal ha bobla så ubrukelig, er det bare å bruke søkefunksjonen på forumet  ::)

Du har IRS bak, så bakhjulene vil ikke skræve sånn som på bildet.

Hvor finner jeg tråd om å få den "ubrukelig" ? :P Har prøvd å søkt, men kommer bare opp så mye annet.

IRS? :)


Tittel: Sv: Senking av 72' 1302s Foran og bak. Trenger hjelp, tips og råd.
Skrevet av: Hot Owlfebruar 02, 2013, 10:16:28 am
Det er som du sier, lite triks på 02 og 03. Bak er det bare å vri, og foran kan du velge mellom:
Kortere fjær og demper
Justerbare fjærbein med original fjærer (eller senkefjær) og kortere demper.
Eller coilovers.

Du får plass til mer felg om du velger coilovers. Det finnes ikke senkespindler til disse, selv om det hadde vært en god ide. Med tanke på å unngå at styringen henger seg opp, som kan skje om nedre bærearm peker for mye opp.


Tittel: Sv: Senking av 72' 1302s Foran og bak. Trenger hjelp, tips og råd.
Skrevet av: Kevin Michaelfebruar 02, 2013, 10:28:13 am
Det er som du sier, lite triks på 02 og 03. Bak er det bare å vri, og foran kan du velge mellom:
Kortere fjær og demper
Justerbare fjærbein med original fjærer (eller senkefjær) og kortere demper.
Eller coilovers.

Du får plass til mer felg om du velger coilovers. Det finnes ikke senkespindler til disse, selv om det hadde vært en god ide. Med tanke på å unngå at styringen henger seg opp, som kan skje om nedre bærearm peker for mye opp.

Ahh, supert! Altså; Bak er det bare å vri. Foran anbefaler du å kjøpe ett sett med coilovers. Har du noe tips om hvordan type coilovers jeg burde kjøpe?
 
Takker for svar :)


Tittel: Sv: Senking av 72' 1302s Foran og bak. Trenger hjelp, tips og råd.
Skrevet av: Hulkenfebruar 02, 2013, 12:06:33 pm
På min 1302 hadde jeg på sent 80-/tidlig 90-tall justerbare fjærbein kombinert med 70mm Kärscher senkefjærer, og det ble mer enn lavt nok. Husker jeg første gang jeg satte det på, frem til da hadde jeg ikke fått bilen lav nok foran. Senka den ned, rammehodet lå på bakken!


Tittel: Sv: Senking av 72' 1302s Foran og bak. Trenger hjelp, tips og råd.
Skrevet av: Dewilfebruar 02, 2013, 15:18:31 pm
Lurt å passe på at styrestagene ikke tar oppi karosseriet når du slipper den langt ned foran. Kan fikses med hammer ;)


Tittel: Sv: Senking av 72' 1302s Foran og bak. Trenger hjelp, tips og råd.
Skrevet av: Kevin Michaelfebruar 02, 2013, 15:19:26 pm
Lurt å passe på at styrestagene ikke tar oppi karosseriet når du slipper den langt ned foran. Kan fikses med hammer ;)

"Kan fikses med hammer" liker! he he..


Tittel: Sv: Senking av 72' 1302s Foran og bak. Trenger hjelp, tips og råd.
Skrevet av: Dewilfebruar 02, 2013, 15:20:30 pm
;)


Tittel: Sv: Senking av 72' 1302s Foran og bak. Trenger hjelp, tips og råd.
Skrevet av: Kevin Michaelfebruar 02, 2013, 16:38:26 pm
Hvordan coilovers må jeg kjøpe? :)


Tittel: Sv: Senking av 72' 1302s Foran og bak. Trenger hjelp, tips og råd.
Skrevet av: Hulkenfebruar 02, 2013, 19:03:52 pm
Her har du en del alternativer; http://www.yopi.de/prd_5337766
Pass bare på og få den rette typen, dvs med trekantflens i bunn. Passer til 1302 og til 1973 1303. Fra 1974 er det annerledes innfesting.


Tittel: Sv: Senking av 72' 1302s Foran og bak. Trenger hjelp, tips og råd.
Skrevet av: Hot Owlfebruar 02, 2013, 19:37:55 pm
Uten tannstang på bilen vil det være forholdsvis god klaring til rammevangene for styrestagene, med mindre man kjører med høyere hjul enn originalt. Og det er enda godt for rammevangene er ca 3,5mm tykke i det området. Problemet med å kjøre de lave er at fjæringen blir for myk for høyden...så man klasker fronten i bakken i ett sett.
Husk også kjøpe stabstag for senket bil, ellers sprekker rammehodet... Ikke spør meg hvordan jeg vet det...


Tittel: Sv: Senking av 72' 1302s Foran og bak. Trenger hjelp, tips og råd.
Skrevet av: Kevin Michaelfebruar 05, 2013, 23:45:26 pm
Kan dette være noe å kjøpe?
http://airkewld.com/products-page/complete-lowering-kits/1971-73-super-beetle-complete-lowering-kit/ (http://airkewld.com/products-page/complete-lowering-kits/1971-73-super-beetle-complete-lowering-kit/)


Tittel: Sv: Senking av 72' 1302s Foran og bak. Trenger hjelp, tips og råd.
Skrevet av: Tuffer'nfebruar 08, 2013, 12:47:50 pm
Kan dette være noe å kjøpe?
http://airkewld.com/products-page/complete-lowering-kits/1971-73-super-beetle-complete-lowering-kit/ (http://airkewld.com/products-page/complete-lowering-kits/1971-73-super-beetle-complete-lowering-kit/)

Delene du linker til er http://toplineparts.com/ (http://toplineparts.com/) deler så det er vel smart å kjøpe dem direkte fra Top line. Problemet med de coiloverene er at de ikke har tuv-papirer dvs at du vil aldri få de godkjent på bilen. Vil heller anbefale å kjøpe coilover med TUV-papirer også oppgradere resten av forstillinga med deler fra Top line.