VWNorge

Forum => Prosjektgarasjen => Emne startet av: Sturle Skage på januar 30, 2013, 19:13:02 pm



Tittel: Emilia, en 68 modell 1500 som var Svensk, men er nå Norsk
Skrevet av: Sturle Skagejanuar 30, 2013, 19:13:02 pm
Tenkte jeg skulle lage en tråd om min lille boble Emilia som jeg har hatt en stund nå. Sommeren 2011 fant jeg en tidligere oppusset og veldig lav boble på blocket.se. Skru på bil er noe jeg synes er veldig artig så et kjøp ville være perfekt. Etter å ha sett den med egne øyne måtte jeg bare kjøpe den.

[attachment=1]

[attachment=4]


Så bar turen til Norge for toll og besøk på biltilsynet. Det viste seg at det ikke var montert noen pumaforstilling på denne nei, men en hjemmelaget variant. Dette endte selvfølgelig med fortsatt prøveskilt. Da var det å bestille pumaforstilling og sette i gang å skru. Kun kort tid etter kom forstillingen på plass og ny time på biltilsynet. Synes nok den var litt lav og veldig stiv forran, men høyere enn 12 cm under var den jo. Etter timen på biltilsynet ble det nok en gang prøveskilter. Dette var desverre slutten for 2011 sesongen og bilen ble plassert i garasjen for året.

I 2012 var det på an igjen med ny giv. Jeg ble kjent med Lowlife her på forumet som tok på seg jobben med å få den godkjent. Det viste seg at det var feilproduksjon på pumaforstillingen og ny kom i posten fra forhandler. Etter ny forstilling ble påmontert så bar det rett ut igjen på biltilsynet. Og ser man det. Skilter ble det jammen gitt.

[attachment=3]


Tittel: Sv: Emilia, en 68 modell 1500 som var Svensk, men er nå Norsk
Skrevet av: Sturle Skagejanuar 30, 2013, 19:31:51 pm
2012 ble en bra krusesesong, men dog ikke uten problemer. Til min store fortvilese så lekker bilen vann. Ganske mye faktisk. Tepper ble fjernet, gulvet ble pusset ned og behandlet med Ferrobet både inni og under flyndra.Bilen blir nå bare brukt i finvær i påvente av bytting av all gummi rundt vinduene.

Ellers så gikk stiften og coilen føyken før dynamoen tok kvelden og satte en stopper for planlagt sommerferie med bobla. Derfor ble bilen parkert for vinteren i garasjen og dynamo blir byttet før 2013. Mulig jeg bytter til en nyere type dynamo. Har noen erfaringer med dem eller?

Før dynamoen tok kvelden så fikk jeg meg en tur til Østre Æra på Rena for å hoppe litt fallskjerm i en uke. Bobla funket som flott den.

[attachment=1]
Tur til Æra

[attachment=3]
På jobb

[attachment=4]
På jobb

[attachment=5]
På jobb

I løpet av vinteren har jeg skaffet meg et nytt interiør som jeg har resturert med oppusset understell og ny padding. Her er hvordan det så ut før jeg renoverte de. Bilder av det ferdige resultatet kommer når interiøret er på plass i bilen. Noen som trenger komplett rødt interiør med høye seter?

[attachment=2]
Litt jobb her ja.

[attachment=6]
Noen som trenger interiør?


I løpet av vinteren begynner bilen å ta form. Gjør litt her og der. Jeg har fikset ny list på stigtrinna, jobber med stereoanlegget, interiøret, takgrind, bagasjebett og litt lakk på steinsprut og hjulbuer etter subbing fra dekkene siden den var ganske lav.
Lurer og på om jeg skal senke den litt mer. Slik som den var når jeg kjøpte den. Hva synes dere?


Tittel: Sv: Emilia, en 68 modell 1500 som var Svensk, men er nå Norsk
Skrevet av: H-1835januar 31, 2013, 19:35:14 pm
Flott bil a..  :) hvor kjøpte du sete trekk.? Tmi.?


Tittel: Sv: Emilia, en 68 modell 1500 som var Svensk, men er nå Norsk
Skrevet av: Sturle Skagejanuar 31, 2013, 23:22:15 pm
Kjøpte de av en på finn. Vet ikke hvor han fikk de fra.