Tittel: 1955 Oval Skrevet av: Endre D på juni 01, 2008, 23:22:03 pm 1955 Oval vurderes solgt.
Spesiell bil som er mye påkostet. - Lakket for 4 år siden i "Mandarin Copper effect" (US Ford farge), og med ghostflames på panser og skjermer. Flammene er lakkert (ikke folie) og dekket med flere lag med klarlakk - meget bra jobb. Lakkjobben er gjennomgående bra, både utenpå og inni. - Bilen er rustfri og solid på både over- og undersiden. Bunnplata er lakket sort blank og hjulbuer er i bilens farge. Den er dog ikke 100%, og det er et par småskraper å sette fingeren på - alikevel er lakk og karrosseri langt over snittet. -Bilen er senket foran med 2" smalet puma forstilling og CB senkespindler - Det sitter justerbare fjærplater bak - juster høyden med umbrakonøkkel på 5 minutter.. - Ventilerte skivebremser fra Kerscher, med boltsirkel 5/130. Jeg har TÜV-papirer på disse, men de står ikke i vognkortet. - Detaljerte Flat-4 Fuchs replika felger, 5,5" rund baut. Meget bra finish på disse, og helt klart de beste replika fuchs på markedet. - Nye dekk både foran og bak 205/70-15 og 135/R-15 - Rustfrie støtfangere av beste kvalitet - Bilen har en del av de "gamle" oval detaljene som den store bensintanken, profildører, håndbrekkwire mellom forstillingsrøra, varmejustering bak brekket etc. - Nytt teppesett i oatmeal loop stoff. Dette er montert for to uker siden, og jeg fikk da tatt en grundig gjennomgang av gulv etc. Null rust. - TMI setetrekk i beige velour, matchende dørsider. - Flat-4 GT ratt - Utskjæring til CD spiller i hanskerom. Det sitter ikke spiller i bilen nå. - Empi t-handle shifter (Berg spaken på bildene følger ikke med) - Meget pent komplett taktrekk montert av salmaker. - 1300s girkasse med urethanfester - tight og fin, glimrende cruise-kasse. - 1641 motor. Vet ikke mye om denne, men den satt i en bil som ble hentet i sverige. Bygget på ny blokk og med full flow olje. Modifisert originalgasser, ny coil og ny bensinpumpe. Nytt ceramic coated Bugpack dual quiet-pack eksosanlegg (potter og grenrør). Motoren er frisk og fin og etter en justering og bytte av bensinpumpe denne helgen går den som en klokke. Kjørte den uten feilslag fra Mandal til Stavanger søndag, og målte forbruket til 0,8 - 0,9 på mila. - Godkjent med justerbar forstilling og uoriginal dekkdimensjon i vognkortet (tror det er spesifisert hvilken, må sjekke). - Det har stått større motor i bilen før, og det sitter en termostatstyrt ekstern oljekjøler med vifte under bilen ved girkassen. Det sitter også en elektrisk bensinpumpe under tanken foran. - Den ene forskjermen har en skade etter at forrige eier var uheldig og mistet et hjul. Jeg har snakket med flere lakkverksteder om å rette opp skaden, og dette er fullt mulig og vil koste ca 2500-3000. - Prisantydning 70.000,- Seriøse bud vurderes. - Bilen kan gjerne selges uten motor, hvis ønskelig. Ring meg gjerne for mer info. Tlf 91329593 (http://i121.photobucket.com/albums/o222/endredambo/IMG_1407.jpg) (http://i121.photobucket.com/albums/o222/endredambo/IMG_1408.jpg) (http://i121.photobucket.com/albums/o222/endredambo/IMG_1422.jpg) (http://i121.photobucket.com/albums/o222/endredambo/IMG_1423.jpg) (http://i121.photobucket.com/albums/o222/endredambo/IMG_1421.jpg) (http://i121.photobucket.com/albums/o222/endredambo/IMG_1418.jpg) (http://i121.photobucket.com/albums/o222/endredambo/IMG_1417.jpg) (http://i121.photobucket.com/albums/o222/endredambo/IMG_1416.jpg) (http://i121.photobucket.com/albums/o222/endredambo/IMG_1415.jpg) (http://i121.photobucket.com/albums/o222/endredambo/IMG_1411.jpg) (http://i121.photobucket.com/albums/o222/endredambo/IMG_1410.jpg) Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: surfer56 på juni 02, 2008, 09:03:31 am Sikle.
Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Endre D på juni 02, 2008, 10:15:38 am Understreker at bilen gjerne kan selges uten motor. Gi bud! :)
Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Hot Owl på juni 02, 2008, 10:52:16 am Glimrende bil for Superflow!!
Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Trond Dahl på juni 02, 2008, 11:08:22 am Dette er mye flott bil for penga.
Hvor ofte ser mann en dønn ærlig, solid og rustfri 55 med mye gromt på? Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: surfer56 på juni 02, 2008, 11:18:27 am Skjelden vare.
Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: TomR på juni 02, 2008, 12:06:22 pm Hvor er Superflow?
Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Trond Dahl på juni 02, 2008, 12:14:23 pm Superflow fikk et førevar tips av meg, men jeg fikk aldri noe tilbakemelding så jeg vet ikke...
Han har hvertfall hatt alle muligheter her... Uansett superflow, så finnes det nok andre også som har lyst på strøken oval :-) Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: ovejohan på juni 02, 2008, 12:51:02 pm hadde gjerne sett at denne hadde stått på gården her, men lommeboka er litt liten. Men en så fet å pen bil skal man se lenge etter på salgsdelen av forumet
Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Oval 54 på juni 02, 2008, 13:23:58 pm Beklager Trond at jeg ikke fikk gitt deg tilbakemelding. Skjer litt mye i min verden akkurat bå. Setter stor pris på at jeg ble kontaktet! Tok turen til mandal i helgen og hadde en hyggelig prat med eieren og fikk prøve bilen. Mulig at jeg ikke ser skogen for bare trær og ikke får ut fingeren. Der er vel også visse grenser for hvor pirkete man kan være med gammel bil. Tenker så det knaker her nå...
Mvh Helge Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Torgeir på juni 02, 2008, 13:34:09 pm Ryktes allerede god respons på bilen så skulle forundre meg om den blir liggende lenge....
Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Espen/VW54 på juni 02, 2008, 14:01:15 pm Beklager Trond at jeg ikke fikk gitt deg tilbakemelding. Skjer litt mye i min verden akkurat bå. Setter stor pris på at jeg ble kontaktet! Tok turen til mandal i helgen og hadde en hyggelig prat med eieren og fikk prøve bilen. Mulig at jeg ikke ser skogen for bare trær og ikke får ut fingeren. Der er vel også visse grenser for hvor pirkete man kan være med gammel bil. Tenker så det knaker her nå... Mvh Helge Om denne ikke er bra nok for deg. Da tror jeg du sliter med å finne deg en bil. Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: bull på juni 02, 2008, 14:12:28 pm Beklager Trond at jeg ikke fikk gitt deg tilbakemelding. Skjer litt mye i min verden akkurat bå. Setter stor pris på at jeg ble kontaktet! Tok turen til mandal i helgen og hadde en hyggelig prat med eieren og fikk prøve bilen. Mulig at jeg ikke ser skogen for bare trær og ikke får ut fingeren. Der er vel også visse grenser for hvor pirkete man kan være med gammel bil. Tenker så det knaker her nå... Mvh Helge Om denne ikke er bra nok for deg. Da tror jeg du sliter med å finne deg en bil. Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: JS på juni 02, 2008, 21:15:35 pm Sett, skrudd på og kjørt denne. Bare å handle.
Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Endre D på juni 04, 2008, 19:28:47 pm Solgt!
Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: FreddyB på juni 04, 2008, 19:31:02 pm Gåttabanen!!
Gratulerer til den HELDIGE nye eigar! :D Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Trond Dahl på juni 04, 2008, 21:05:46 pm e det ikkje herligt :-)
Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Håkon på juni 04, 2008, 21:09:07 pm e det ikkje herligt :-) Jepp, herligt!Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: BERGER på juni 04, 2008, 21:14:47 pm Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Endre D på juni 04, 2008, 21:31:37 pm Det er ikke tomt i garasjen ;) Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Endre S på juni 04, 2008, 21:39:12 pm Rekne med me kan gratulere Håkon då...
Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Håkon på juni 04, 2008, 22:03:23 pm Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: ovejohan på juni 04, 2008, 23:54:40 pm gratulere så veldi my. her har du ei sjukt pen boble.
Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Kjetil Lima på juni 05, 2008, 00:00:05 am Fornuftig å holde de bra bilene her i vest ....
Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Torgeir på juni 05, 2008, 00:07:56 am Fatastisk morro at det var Håkon som kjøpte bilen... tror ikke Endre kunne funnet en bedre eier til bilen.....
Grattis til dere begge!!! Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: magnusB på juni 05, 2008, 00:51:43 am Denne var vel i holmenkollen for noen år siden? Var sykt imponert da. Minnet av ghost-flamesene sitter som prenta i netthinnen. Nice!
Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: weller på juni 05, 2008, 07:34:10 am Gratla Håkon!
Få foten i orden nå sånn at du kan kjøra den og! Eirik Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Endre D på juni 05, 2008, 09:57:49 am Gøy at bilen blir i Stavanger (keep 'em coming..). Den er i meget gode hender hos Håkon :)
Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Håkon på juni 05, 2008, 13:55:35 pm Gratla Håkon! Få foten i orden nå sånn at du kan kjøra den og! Eirik Det er kjipt å ha kjøpt ny bil, og ikke kan kjøre den. :'( Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Håkon på oktober 19, 2008, 21:53:25 pm Må få ut frustrasjonen..
Har nå fått skrudd en del på bilen, og det er masse slakk jobb utført av tidligere "mekanikere". Endre : Du var ikke klar over tilstanden så ingen frustrasjonen er rettet mot deg :) Skal innrømme at jeg er rimelig skuffet, hadde nok tenkt meg om 2 ganger hadde jeg vist om alt som ikke var skikkelig utført. Blank i lakken betyr ikke bra bil.... Bilen må nok skilles fra bunn og karosseri og sveises skikkelig 1. Elektriske anlegget var katastrofe, de fleste ledninger gikk utenfor sikringer og huskabler var brukt. Brannfare... 2. Rattstammen var foret ut med skumgummi og tape.. Slark I 3. Rattstamme kobling styresnekke hadde kun 1 bolt av 2 inntakt. Slark II 4. Panser, klaring karosseri og panser, avstand over 1cm. Frontplate dårlig tilpasset, den må av, og tilpasses på nytt 5. Høyre dør, Klaring karrosseri og dør, ca, 4mm utav. Og det vises. Kan ikke justeres, årsak ca. 7cm lang sprekk i nedre karosseri stolpe som gjøre at døra fjører... 6. Vestre dør, den blir værre. Her må det nok strekkess i karosseriet for å få en fin passform 7. Avtagbar bakplate, voldtatt med borr og hammer. Oppretting og nye sider må til 8. Bakluka passer ikke med bakplate eller skjermer. Dårlig passform. Denne kan bli vanskelig å få perfekt 9. Bunnplate, VS må byttes. Det er brukt platestål uten profiler 10. Torpedovegg, her må det kappes opp og sveises på nytt. Rett og slett stygt utført 11. Nedre del av frontplate må byttes, bilen har tatt nedi x antall ganger. 12. Blinklyshendel knekt 13. Panserwire må byttes, 14. T-håndtak bakluke, ødelagt Mange av disse punktene så jeg/vi da bilen ble inspisert før kjøp. Jeg trodde da det var justering som skulle til, men det viser seg nå å være annerledes. Dette er noe av det som er oppdaget til nå. Jeg håper på å få fikset de fleste feilene i løpet av vinteren og bruke bilen i noen år til. En total restaurering med skikkelig karosseri arbeid må utføres må nok utføres mye tidligere tidspunkt enn antatt. Her må jeg se på det positive. Jeg har en av Stavangers dyktigste karosseri arbeider i familien som skal fikse karosseriet og lakk. Er usikker på om den skal lakkes i samme farge med ghost flames. Vi får se. Rag top hadde også vært kjekt. Bilen må ha blitt restaurert opp til flere ganger siden 1955, av flere forskjellige eiere. Og noen har jukset underveis. Og dette får jeg svi for nå. Dessverre. Value moment : Blank i lakken betyr ikke bra bil, undersøk bilen nøyaktig. Ikke la skinnende lakk gjøre deg blind :D Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Endre D på oktober 19, 2008, 22:06:12 pm Heldigvis har vi fått diskutert denne saken oss i mellom Håkon, og det er jeg svært glad for. Jeg deler i høyeste grad din frustrasjon, og sitter igjen med en skikkelig kjip følelse - både av å ha kjøpt noe som var noe helt annet enn det ga seg ut for, og for å ha solgt videre på samme premisser. Er det en person som kan få denne bilen på rett kjøl så er det i hvertfall deg :).
Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Håkon på oktober 19, 2008, 22:25:40 pm Heldigvis har vi fått diskutert denne saken oss i mellom Håkon, og det er jeg svært glad for. Jeg deler i høyeste grad din frustrasjon, og sitter igjen med en skikkelig kjip følelse - både av å ha kjøpt noe som var noe helt annet enn det ga seg ut for, og for å ha solgt videre på samme premisser. Er det en person som kan få denne bilen på rett kjøl så er det i hvertfall deg :). No hard feelings til deg Endre! Du skal ikke ha dårlig samvittighet. Det er det noen andre som burde hatt. Kanskje han som bytta den frontplata en gang på 60-tallet ;D Som sagt tidligere, bilen har nok blitt restaurert og fikset på mange ganger siden 55. Og noen har tydelig juksa underveis. Dette antar jeg er følgefeil som nok har passert via flere eiere. Uansett, bilen er jo min drøm. Den skal ikke selges, men restaureres til ønsket stand. Driten er at nå må pengene prioriteres på bil istedet for motor, eller kanskje begge deler ;) Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: mulegutten på oktober 19, 2008, 22:32:12 pm Huff det der var trist å lese.
Dyrekjøpt erfaring ??? Håper du får en strøken oval ut av den :) Tittel: Sv: 1955 Oval Skrevet av: Trond Dahl på oktober 20, 2008, 15:52:57 pm For bilens skyld skal den være glad for at du kjøpte den Håkon, ellers er det mulig at dette bare hadde fortsatt mellom eiere...
Kjøp noen blomster til kona og lag middag et par ganger så du har noe å gå på og så er det bare å bo i garasjen til våren :-) |