VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: tmatre på februar 20, 2013, 15:44:36 pm



Tittel: Konvertere tidlig SA bunnpanne til IRS
Skrevet av: tmatrefebruar 20, 2013, 15:44:36 pm
Jeg har konvertert en tidlig BJ/SA bunnnpanne til IRS
Den har de "kurvede" støtdemper tårnene - så de må modifiseres for klaring mot IRS armen.
Gjennomslag gummi er kappet til "halv størrelse"

Er det noen som har erfaring ang hvor mye gjennomslag gummi deformeres - og dermed hvor mye klaring en trenger mellom støtdemper tårnet og IRS armen
Jeg tenker 10-15mm - men ønsker selvsagt ikke for lite - og ikke å ta av mer en nødvendig av støtdemper tårnet.

Har forsterket tårnet med en plate på utsiden, skal sveise inn ny bunn etter at jeg har kappet bort nok
På dette bildet har jeg bare kappet bort selve "bunnen" i tårnet
(http://www.srvwk.com/e107_files/public/1358632819_9_FT10788_shocktower3.jpg)

(Jeg har nyere tårn liggende også, men planen var å kunne benytte et eldre karosseri uten å modifisere festene i innerskjermene bak)


Tittel: Sv: Konvertere tidlig SA bunnpanne til IRS
Skrevet av: tmatrefebruar 21, 2013, 15:04:51 pm

Stilte samme spørsmålet på shoptalkforums...
"It depends how low you are and how stiff your torsions are. I have 2" of travel before the bump stop hits with 28mm torsions. My bump stops are 1/2 height. the rubber barely touches the bump stops on launch or corners"

Jeg får prøve med 15mm klaring da, og montere GoPro kameraet for å teste etterpå  ;D


Tittel: Sv: Konvertere tidlig SA bunnpanne til IRS
Skrevet av: magsfebruar 21, 2013, 17:00:59 pm
er jo litt avhengi hvor lav bilen skal være også da ;)
På den indre feste bære arm (Umbrakobolt) bruker du de store skivene på vær side eller 2 på yttre?
Den bunnen du bruker er det før 64 da?

M


Tittel: Sv: Konvertere tidlig SA bunnpanne til IRS
Skrevet av: tmatrefebruar 22, 2013, 01:47:54 am
Senker for kjøre egenskaper, ikke for "look" på denne :-)
Har montert to skiver på utre side, lik tsom det var på donor bilen (1303)
Dette er en BJ panne, husker ikke årsmodell men mener det er rundt68, vet ikke når de fikk "rette" ståtdepertårnene bak