Tittel: fjærning av styringer inne i portene Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på februar 21, 2013, 01:15:31 am type 1 topper hvordan er erfaringen med evt økt slitasje når man fjærner den delen av styringen som stikker ut av porten ??
har sett noen topper hvor dette gjort ,eller er det kun for portingens skyld og nye styringer blir satt inn? er det brukandes på gatemotor eller å anbefale i det hele tatt? blir jo lite "styring" igjen :) Tittel: Sv: fjærning av styringer inne i portene Skrevet av: Erlend / bug66 på februar 21, 2013, 01:47:48 am Snakker vi i eksos eller innsugsport?
Er vel bare "vanlig" å fjerne eller porte vekk styringen i eksosen om man bygger turbomotor? I mitt hodet vil slitasjen på resterende styring øke, da ventilen kan "vandre" mer i styringen pga mindre og kortere støtte Tittel: Sv: fjærning av styringer inne i portene Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på februar 21, 2013, 01:49:35 am jeg tenkte evt fjerne i begge porter :)
Tittel: Sv: fjærning av styringer inne i portene Skrevet av: Jee på februar 21, 2013, 02:39:09 am Fjerner du hele i innsugsporten. Blir det ca 1cm styring igjen om en ser bort i fra utveksten på ventilfjær siden. Og kanalen er rettet ut. NOT GOOD!!
På eksossiden har jeg fått forklart at den må fjernes på høyeffekts turbomotorer. Da styringen ikke tåler utslippet. Og vil sprekke. Og den må freses rett i enden. Følger den kurven i kanalen vil også biter løsne. (Løsning på problemet er støpejerns styringer med K-line innsatser). Det holder mange mil uten styring i eksosen. Men ville absolutt beholdt den på innsuget. Hva med bare å dreie de tynnere Tittel: Sv: fjærning av styringer inne i portene Skrevet av: JS på februar 21, 2013, 07:29:27 am Jeg har sett at JPM gjør som Jee sier - fjerner på eksos, og dreier ned diameter på delen som stikker ut på innsug.
Tittel: Sv: fjærning av styringer inne i portene Skrevet av: H-MEK på februar 21, 2013, 09:19:15 am Bilcross....
|