Tittel: Dellorto vs Weber Skrevet av: TURBO på februar 27, 2013, 22:10:27 pm Hva er forskjellen på 40 Dellorto og 44 Weber?
Tittel: Sv: Dellorto vs Weber Skrevet av: TrettenNullTo på februar 27, 2013, 22:32:12 pm Forskjellen er kort fortalt at borringen er 40 henholdvis 44 mm og at Weber er en mye bedre forgasser.
Tittel: Sv: Dellorto vs Weber Skrevet av: Lars Johansen på februar 27, 2013, 23:47:09 pm Forskjellen er kort fortalt at borringen er 40 henholdvis 44 mm og at Weber er en mye bedre forgasser. Hva er begrunnelsen for at weber er bedre? Tittel: Sv: Dellorto vs Weber Skrevet av: Erlend / bug66 på februar 27, 2013, 23:51:55 pm Forskjellen er kort fortalt at borringen er 40 henholdvis 44 mm og at Weber er en mye bedre forgasser. Teori eller praksis? En dellorto er vel bevist at har mer flow enn tilsvarende Weber? Tittel: Sv: Dellorto vs Weber Skrevet av: Gaffel på februar 28, 2013, 00:15:54 am poppcorn!
Tittel: Sv: Dellorto vs Weber Skrevet av: Dalland på februar 28, 2013, 00:19:58 am Dellorto drla ER bedre enn weber idf, dellortoen har 5 progresjons porter, weber idf har 4, weber ida har 2...
40 betyr diameter på spjeldet.. Tittel: Sv: Dellorto vs Weber Skrevet av: Jee på februar 28, 2013, 02:05:48 am Den viktigste forskjellen er at deletilgangen er mye bedre på Weber. Ellers er Dellorto en mer avansert forgasser. Hva effekt og flow angår vet jeg ikke. Men har vært mye hear-say om tema i alle år jeg har bedrevet VW
Tittel: Sv: Dellorto vs Weber Skrevet av: cato® på februar 28, 2013, 05:08:38 am Fakta er ihvertfall at Dellorto kastet inn håndkleet tidligere enn Weber, om dette skyldes at Dellorto innså på et tidligere tidspunkt innså at slaget mot innsprut var tapt, vites ikke.
Det er også et faktum at Dellorto's hotteste siste krampetrekkning på den strående siden ( 48 Tri-jet) var en rip-off av weber's system. Dette er det ikke alle som vet. Antall progresjons hull sier ikke noe om forgasseren er bra eller ikke. I dag er Dellorto's elste modeller med ned i 2 progresjonshull mest etterspurt blandt trimmere av eldre biler. Dette har med funksjon og ikke utseende å gjøre. Forgassere med fler progresjonshull ble laget for å innfri økende krave om lavt utslipp. Hvis 5 er bedre enn 2,så beror det antagelig på at forbildet er mer Fredrik Hauge enn Kjell Aaen. Min personelige mening er at Dellorto er best, ihvertfall dersom mijøet rundt forgasseren har varierende temperatur, som gjerne er tilfellet i en luftkjølt Vw- Ang. Deletilgangen, så er Weber bedre, fordi de fortsatt produseres, men det er også et faktum at til eldre Weber, så er tilgangen dårligere. Jeg vil påstå at ivertfalll 95% av delene til stående Dellorto fremdeles kan skaffes nos, eller i bra repro kvalitet Tittel: Sv: Dellorto vs Weber Skrevet av: TrettenNullTo på mars 04, 2013, 22:07:12 pm Forskjellen er kort fortalt at borringen er 40 henholdvis 44 mm og at Weber er en mye bedre forgasser. Teori eller praksis? En dellorto er vel bevist at har mer flow enn tilsvarende Weber? Tittel: Sv: Dellorto vs Weber Skrevet av: Jærva på mars 04, 2013, 23:08:58 pm Får snakke av erfaring jeg da... :
Weber er mer driftsikker og lettere å justere + mindre kresen på bensintrykk. Dellorto fungerer fint etter nøye innjustering og gir nok noe mer enn Weber , men som Jee sa er deletilgang bedre på Weber. Jeg holder en knapp på Weber. |