Tittel: tips & triks ved montering av støtstangsrør Skrevet av: Lassen på mars 03, 2013, 16:40:13 pm har nettopp montert nye støtstangrør fra Fastfab ( http://www.fastfabonline.com/push-rod-tubes.html ) på 1600`en min....
smørte i tillegg loctite 5188 gummipakningen og o-ringene som er rundt røret. har alikevel problemer med att det lekker olje fra 3 av 8 rør... Er det noen som har noen tips & triks som fikser dette... ? :-\ Tittel: Sv: tips & triks ved montering av støtstangsrør Skrevet av: Tistlo på mars 03, 2013, 18:45:20 pm kor lekker da olja då? der du har hatt loctite? altso i endane eller frå skjøyten??
eit godt tips er jo å setta på orginale utan skjøyt:) dei held ivertfall tett heilt til pakningane morknar eller da rustar hol i røyrene Tittel: Sv: tips & triks ved montering av støtstangsrør Skrevet av: Lassen på mars 03, 2013, 18:50:57 pm kor lekker da olja då? der du har hatt loctite? altso i endane eller frå skjøyten?? eit godt tips er jo å setta på orginale utan skjøyt:) dei held ivertfall tett heilt til pakningane morknar eller da rustar hol i røyrene det lekker inne ved blokka. vet att rør uten skjøyt er best, men hadde håpt å slippe å løsne å ta av toppene.... ;) Tittel: Sv: tips & triks ved montering av støtstangsrør Skrevet av: Jee på mars 03, 2013, 21:26:20 pm Jeg skjønner det slik at du har fått de tette i skjøten. Men det lekker mot blokk?
Om pakningene er for harde i forhold til fjærtrykket vil det ofte lekke litt. Enten få opp trykket i fjæra eller gå for mykere silikon pakninger i enden. Eller cowboy metoden med mer silikon på pakningene. Det kan også være at harde pakninger setter seg mer over tid pga derformasjon. Men de færreste har tid til å vente på det :) Tittel: Sv: tips & triks ved montering av støtstangsrør Skrevet av: Lassen på mars 03, 2013, 21:46:05 pm Jeg skjønner det slik at du har fått de tette i skjøten. Men det lekker mot blokk? Om pakningene er for harde i forhold til fjærtrykket vil det ofte lekke litt. Enten få opp trykket i fjæra eller gå for mykere silikon pakninger i enden. Eller cowboy metoden med mer silikon på pakningene. Det kan også være at harde pakninger setter seg mer over tid pga derformasjon. Men de færreste har tid til å vente på det :) Jepp skjøten er tett...er mot blokk det lekker. Skal se litt mer nøye på det imorgen, for da får jeg bilen på løftebukk. Er tett å fint når motoren ikke sviver, men lekker når jeg starter å kjører....men det er vel pga varmere å mer tyntflytende olje...kjører forresten 20/50 mineral olje. Tittel: Sv: tips & triks ved montering av støtstangsrør Skrevet av: Gaffel på mars 03, 2013, 21:49:30 pm er viktig at flatene er helt rene og tørre når man monterer sammen. bremserens og litt paknings silikon på tettningene så er det så bra så
Tittel: Sv: tips & triks ved montering av støtstangsrør Skrevet av: Erlend / bug66 på mars 03, 2013, 21:50:21 pm Er du sikker på at du treffer rett på koningen i blokken?
Er lett å få de litt skeive, og da lekker det som en sil.. Tittel: Sv: tips & triks ved montering av støtstangsrør Skrevet av: Lassen på mars 03, 2013, 21:59:58 pm Er du sikker på at du treffer rett på koningen i blokken? Er lett å få de litt skeive, og da lekker det som en sil.. Er det jeg skal se på imorgen når jeg får bilen opp på løftebukk. Monterte de en kald kveld med dårlig lys, krypende på ett betonggulv ;) Takker hvertfall for tips :) Tittel: Sv: tips & triks ved montering av støtstangsrør Skrevet av: Ketil S. på mars 04, 2013, 09:11:57 am Dersom du monterte disse gjennom eksosen er det lett å få lekkasje! ;) ;D
|