VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: JarleA på mars 11, 2013, 21:45:58 pm



Tittel: Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå?
Skrevet av: JarleAmars 11, 2013, 21:45:58 pm
Fordeleren i bussen har vakumklokke med 2 nippler. Alle slangene var borte da jeg kjøpte den, så jeg har bare prøvd meg litt frem. Nå har jeg lagt slanger fra forgasseren til begge uttakene på fordeleren. Det er jo et par tre nippler på luftfilteret i tillegg. Det er nok til en noe nyere motor, men fortsatt bedre enn ingenting. Har søkt litt på nettet etter bilder, men har ikke lykkes i å finne ut hva som er riktig. Noen som har formening?
Bytte klokke?
(http://i18.photobucket.com/albums/b103/Fenderbaum76/63FB5AE9-B4AB-4CAF-B69C-B3078E5717CE-13278-000005C48DE29736_zps6c40077e.jpg)


Tittel: Sv: Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå?
Skrevet av: Ziggy66bugmars 11, 2013, 22:14:51 pm
Den bakre vakum nippelen skall vell på nippelen du kansje har på innsuget rett under forgasseren? Har du ikke den nippelen kan du vell bare droppe den slangen :P tror det funker uten den, men jeg er ikke helt sikker..... er vell uansett den du har der som er viktigst siden att den trekker fortenning, den andre er vell for å trekke tilbake motsatt vei når du brått slipper gassen.


Tittel: Sv: Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå?
Skrevet av: JarleAmars 12, 2013, 13:30:40 pm
Stod et Lucas lokk på. Er det riktig fordeler til en AD motor? Har ikke sett den vakumklokken før


Tittel: Sv: Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå?
Skrevet av: vidar eianemars 12, 2013, 14:15:32 pm
Wbx klokke kansje ? Meine eg har lik, å der har eg brukt den nippelen lengst framme.


Tittel: Sv: Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå?
Skrevet av: Ziggy66bugmars 12, 2013, 18:11:28 pm
Hadde slik fordeler på min 1600 AD, da med lufte nippel på innsuget og, så tror den er standard på noen 1600 hvertfall.


Tittel: Sv: Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå?
Skrevet av: Tistlomars 14, 2013, 03:19:49 am
var vel eit forsøk på å få ei meir miljøvennlig gange på motoren. før du legger ned meir arbeid, sjekk att vakumklokka faktisk funker på begge stusser. desse har ein større tendens til å svikta enn dei enkle. og vist den er føkt so sett du på ei vanlig som du koblar til gassaren.


Tittel: Sv: Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå?
Skrevet av: type2bmars 14, 2013, 20:51:10 pm
Slik


Tittel: Sv: Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå?
Skrevet av: JarleAmars 14, 2013, 23:33:34 pm
Glimrende! Takk!