VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: HenningA på mars 22, 2013, 13:09:15 pm



Tittel: Luresenk - hva brukes
Skrevet av: HenningAmars 22, 2013, 13:09:15 pm
Null dollar til Puma o.l, men må få bilen neeed litt hvertfall.
Må ha i noe vekt foran. Hva bruker folk?? Sandsekk, metall, stein, betong :-)
Åpen for de fleste forslag unntatt folk....


Tittel: Sv: Luresenk - hva brukes
Skrevet av: -Marius-mars 22, 2013, 13:12:36 pm
Slipp ut luft.


Tittel: Sv: Luresenk - hva brukes
Skrevet av: BeetleBugmars 22, 2013, 13:14:52 pm
Slipp ut luft.

Det er ihvertfall lurt! Det finnes mange mindre lure måter å senke på... vekt i reservehjulsbalja, fjerne torsjonsfjører, kutt, vri og sveis av forstilling...


Tittel: Sv: Luresenk - hva brukes
Skrevet av: GraffsT1mars 22, 2013, 13:20:51 pm
Vente til det er Dollar i lomma? ;)


Tittel: Sv: Luresenk - hva brukes
Skrevet av: HenningAmars 22, 2013, 13:41:41 pm
Slipp ut luft.

Det er ihvertfall lurt! Det finnes mange mindre lure måter å senke på... vekt i reservehjulsbalja, fjerne torsjonsfjører, kutt, vri og sveis av forstilling...

Var vel denne vektideen jeg tenkte på


Tittel: Sv: Luresenk - hva brukes
Skrevet av: BeetleBugmars 22, 2013, 13:58:29 pm
På min første bil skrudde jeg av forstillingen, kappet, vridde 11mm og fikk en til å sveise = gratis og passe lavt men ikke godkjent. Gjort på en helg.

-BB-


Tittel: Sv: Luresenk - hva brukes
Skrevet av: Roy Grellandmars 22, 2013, 15:52:32 pm
"Luresenk" brukes ikke....


Tittel: Sv: Luresenk - hva brukes
Skrevet av: Pålmars 22, 2013, 16:00:18 pm
Bare "lur senk"


Tittel: Sv: Luresenk - hva brukes
Skrevet av: Daniel Lmars 22, 2013, 19:46:21 pm
Vente til det er Dollar i lomma? ;)

Enig!


Tittel: Sv: Luresenk - hva brukes
Skrevet av: Dewilmars 23, 2013, 00:26:03 am
Vente til det er Dollar i lomma? ;)

Enig!
Ja, det er en stund igjen til sesongen starter ;-)


Tittel: Sv: Luresenk - hva brukes
Skrevet av: Kjetil Limamars 23, 2013, 08:29:00 am
Kapp og vri forstilling som kalle sier er jo slik de gjorde det i gode gamle dager, har du noen som er flinke å sveise er jo dette kurant. Det er jo mer enn et par her inne som har modifiserte forstillinger som er kappa her og der så dette bør gå. Men, har hørt historier fra flere hvor forstilliger har knekt under kjøring, altså finn noen som kan sveise skikkelig hvis du velger denne metoden.

Du kan jo også kjøpe "puma" justerere og lage en skikkelig justerbar senkeforstilling av ei original forstilling uten å kappe røra, da snakker vi ikke om en neve dollars, mer et par uker med ukepenger  ;)

Linken viser hva du trenger, men er til nyere biler enn din, de fås også til eldre
http://www.paruzzi.com/webshop/?zoektrefwoord=23397&group=0&subgroup=----

Det er vel flere her som er på wolksworld show denne helga, få noen til å kjøpe for deg der vel.....


Tittel: Sv: Luresenk - hva brukes
Skrevet av: Eikstadmars 23, 2013, 09:51:25 am
Nå har jeg til dags dato kun rotet med gamle forstillinger, men lurer fortsatt på det samme. Er det faste punktet i ei forstilling festet annerledes på forstillinger som feks er nyere enn 1960? Den gangen jeg kjøpte slike "puma style" justeringer som skulle sveises på en 1958 modell forstilling så tenkte jeg på det samme. Innen den biten i midten var løs så var det max 2 felter på røret som så vidt holdt de sammen og puma justeringen hadde ikke sjans til å dekke over disse hullene. Er pregene som holder senterpunktet mindre på nyere forstillinger? På de gamle er det to avlange preger på vær side av røret.


Tittel: Sv: Luresenk - hva brukes
Skrevet av: Kjetil Limamars 23, 2013, 10:15:01 am
Du sier noe der.... har aldri gjort denne jobben selv.

Sjekket en 56 forstilling jeg har liggende og tror det blir vanskelig å bruke slike innsatser der. Senteret på denne er vel likt som på andre forstillinger opp til 1965.

Kapp og vri, blir det sveist skikkelig så er det i alle fall bedre enn 100 kg i reservehjulsbrønnen.


Tittel: Sv: Luresenk - hva brukes
Skrevet av: Eikstadmars 23, 2013, 13:09:31 pm
I mitt tilfelle endte jeg opp med å kappe ut ca 5 cm i midten på begge rørene og erstatte med et rør som ble maskinert utvendig og innvendig til like mål som det orginale røret. Dette ble så sveiset inn komplett med pumajusteringen ferdig påsveiset og jobben ble totalt sett ennå større enn om jeg skulle sveiset inn Sway Away's :)