Tittel: overhale en 1600.. Skrevet av: wonderboy på juni 09, 2008, 13:44:08 pm hva bør man regne med i delekostnader for å overhale en original 1600 twin port??
noen som vet.. Tittel: Sv: overhale en 1600.. Skrevet av: Karmann på juni 09, 2008, 14:22:29 pm Et sted imellom 1000 og 15000 avhengig av hva som må gjøres
Tittel: Sv: overhale en 1600.. Skrevet av: wonderboy på juni 09, 2008, 16:55:53 pm ok, så enkelt ja.. he he .. noe meninger om hva som bør byttes. som en standard overhaling.. gidder ikke å demontere motor for så å bestille deler etterpå...
Tittel: Sv: overhale en 1600.. Skrevet av: Tistlo på juni 09, 2008, 17:35:16 pm Ein ting du kan setta på listo, er pakningssett ;)
Tittel: Sv: overhale en 1600.. Skrevet av: overland på juni 09, 2008, 22:23:02 pm Min motor kom på ca. 10 000 kroner i deler og arbeide, og da har jeg brukt om alt som var brukanes (blokk, veiv, stempler, sylindre,svinghjul). Helt billig blir det ikke om man skal være litt seriørs og få noe som varer en stund
Tittel: Sv: overhale en 1600.. Skrevet av: Filip/purity på juni 09, 2008, 22:41:16 pm Min motor kom på ca. 10 000 kroner i deler og arbeide, og da har jeg brukt om alt som var brukanes (blokk, veiv, stempler, sylindre,svinghjul). Helt billig blir det ikke om man skal være litt seriørs og få noe som varer en stund Gjorde du arbeidet selv da?I disse dager når dollaren er såpass lav bør du nok prøve å se over dammen etter deler du trenger, mest sannsynligvis sparer du en masse penger, om du klarer å holde deg til en eller to forskjellige butikker (med tanke på frakt). Tittel: Sv: overhale en 1600.. Skrevet av: JS på juni 09, 2008, 23:52:43 pm gidder ikke å demontere motor for så å bestille deler etterpå... Det er dog den normale måten å gjøre det på. Hvordan vet du størrelse på lager osv. uten å ha åpnet blokka? Tittel: Sv: overhale en 1600.. Skrevet av: wonderboy på juni 10, 2008, 10:00:44 am der er ikke standard størrelser for en 1600 altså.. det er forskjellige størrelser på dem???
er vel mest at man vil bruke bilen frem til den dagen man evt skal demontere.. og dermed slippe å ha bilen stående en uke eller mere mens man venter på deler... men hvis man må demontere motor for å bestille deler, så må man jo det... Tittel: Sv: overhale en 1600.. Skrevet av: Trond Dahl på juni 10, 2008, 10:07:27 am der er ikke standard størrelser for en 1600 altså.. det er forskjellige størrelser på dem??? er vel mest at man vil bruke bilen frem til den dagen man evt skal demontere.. og dermed slippe å ha bilen stående en uke eller mere mens man venter på deler... men hvis man må demontere motor for å bestille deler, så må man jo det... Du må uansett demontere motoren etterpå for å sette inn delene, så hvorfor ikke gjøre det nå med en gang? Skjønte ikke helt tankegangen. Du må uansett åpne motoren for å se hva som er slitt/ødelagt og hva du trenger av deler og størrelser på disse... Det finnes standard størrelser ja, men du vet nok ikke om f.eks veiva allerede er slipt ned og overhalt før og dermed skal ha en annen størrelse på lagrene.. osv osv osv.. bare å åpne opp og begynne å måle og skrive bestillingsliste :-D Tittel: Sv: overhale en 1600.. Skrevet av: Bjørnar på juni 10, 2008, 11:19:20 am eller få tak i en cheap'o 1600 som du kan overhale, så har du fortsatt bilen kjørbar når du møter på utfordringer i forbindelse med overhalingen.
Tittel: Sv: overhale en 1600.. Skrevet av: wonderboy på juni 10, 2008, 12:39:30 pm ok. skjønner hva dere mener. så da bør man egentlig bare begynne i vinter da.. ingen vits når det er sommer og bilen kan brukes.. he he .. uansett takk for inspill.. ,,
|