Tittel: Motorproblemer 1680 type 3 Skrevet av: MrKreosot/ Arne på april 22, 2013, 22:27:15 pm Har satt inn en 1680 type3 motor med orginale gassere. Usikker på hva innmaten i motoren er. Men, motoren startet opp fint for 3 dager siden. Kjørte da en liten tur på ca 5 min til en kompis. Ingen problemer. Da jeg skulle reise fra han og hjem ( kun oppoverbakke ca 1 km) begynte den å gå på 3 sylindere, for senere å stoppe helt. Fikk tauet den hjem. Neste dag starter jeg dennopp igjen og den gikk helt normalt. Kjørte en ny tur, men etter 5 min igjen begynte den å gå på 3 for så å stoppe igjen. Fikk nok en gang tauehjelp. Men bilen startet igjen etter å ha stått stille i 30-40 min, men døde ganske fort igjen. Idag sjekket jeg motoren på nytt, blåste igjennom bensinrøret, fjernet bensinfilteret, og startet den. Nok en gang startet den normalt. Lot den gå i 10 min på tomgamg med en og annen rusing. Alt ok. Ventet 1 time før jeg tok en ny kjøretur. Startet opp 5 min på tomgan, og kjørte 1 km så begynte den på samme reglen igjen.
Noen som kan ha en formening om hvor problemene ligger, tenning evt? Tittel: Sv: Motorproblemer 1680 type 3 Skrevet av: Kjell Roar på april 22, 2013, 23:11:05 pm Coil, kanskje. Sjekk om den blir fort varm. Blir den svært varm, bytt den.
Choken går av som den skal? Tittel: Sv: Motorproblemer 1680 type 3 Skrevet av: Squareback på april 22, 2013, 23:20:49 pm Sjekk Kjell Roars tips først og skift kondensator om den ikke er ny...
Chokene skal ha strøm og fullåpne etter noen få minutter... -- Videre.... Da må man bare være litt systematisk - og starte i en "ende" setter en femmer på at dette er relatert til bensinforsyning - sorter ut alle evt feilkilder der først... Begynn med å skifte slangen under tanken - og alle andre slanger om de er gamle Silen inne i bunnen av tanken kan være gjengrodd..eller tett. Kan like gjerne fjernes. Er tanken ren og fin? Bensinsilen i pumpen er ok? Plastfilter i motorom er ikke å anbefale.... Kiler støtstangen til bensinpumpen når motoren blir varm? Poler denne litt og/eller bytt defekt bakelitt ("plast") under pumpen Prøv en annen bensinpumpe-... Båttank fra Biltema med håndpumpe - kan brukes som test...og det fine med variant er jo at du kan ha tanken i kupeen.... Tittel: Sv: Motorproblemer 1680 type 3 Skrevet av: Tistlo på april 23, 2013, 01:08:50 am dårlig bensinpumpe høyrest da ut som
Tittel: Sv: Motorproblemer 1680 type 3 Skrevet av: nk på april 23, 2013, 09:25:31 am Holder en knapp på kondensator.
Tittel: Sv: Motorproblemer 1680 type 3 Skrevet av: nime på april 23, 2013, 13:54:42 pm Problemer med nåleventil til flottørkammer/flottør i den ene forgasseren?
Tittel: Sv: Motorproblemer 1680 type 3 Skrevet av: 71kg på april 23, 2013, 14:41:01 pm Kanskje tett bensin tank/ kran, slik at bensinen renner så sakte at det tar tid før bensinen fyller opp slangen og motoren starter igjen.
Tittel: Sv: Motorproblemer 1680 type 3 Skrevet av: Martin på april 23, 2013, 19:30:43 pm Kanskje tett bensin tank/ kran, slik at bensinen renner så sakte at det tar tid før bensinen fyller opp slangen og motoren starter igjen. dette har jeg hvert borti med bussen. flak i tanken la seg over hullet. tok av slangen fra tanken og koblet den til en båttank som jeg kjøpte på biltema, bilen gikk problemfritt eter det, så da var det rensing av tank som skulle til.Tittel: Sv: Motorproblemer 1680 type 3 Skrevet av: MrKreosot/ Arne på april 23, 2013, 20:26:13 pm Å vinneren er.......... Squareback!! Bakelitten er knekk i bunn og støttstangen har bøyd seg. Takker for alle innspill og støtte gjennom denne tunge tiden.. ;D
Tittel: Sv: Motorproblemer 1680 type 3 Skrevet av: Squareback på april 23, 2013, 22:24:39 pm Kremt...
|