Tittel: Innkjøring stock kam Skrevet av: 181 på mai 15, 2013, 17:16:01 pm Hei
Er i ferd med å sette sammen blokken med nye lager og nye kamaksel. Kamakselen er stock. Jeg trodde det skal følge med innkjøringspasta men det ligget ingen sammen med kammen. Trenger jeg å bruke innkjøringspasta med stock kam? Løftere er stock vw. Takker! Alex Tittel: Sv: Innkjøring stock kam Skrevet av: GeirH på mai 15, 2013, 19:43:55 pm De aller fleste mener at kammer MÅ kjøres inn.
Hvis alle delene dine er stock (NOS)VW slik som bilen forlot fabrikken med, så spør jeg, hvem stod for innkjøring av kammer på VW fabrikken?. Samtlige motorer 20 minutter på over 20 millioner biler med påfølgende oljeskift. Tror det aller viktigste er at delene PASSER sammen slik at geometrien og matrialene som er brukt stemmer, og at kammen treffer løfteren der det er ment at den skal treffe, dvs utenfor senterlinjen på løfter. Ved trimming og hardere fjærer så betyr det kanskje noe, men nok en gang, delene må passe sammen, hvis ikke, så dukker kam/løfter problematikken opp åkkesom. Tittel: Sv: Innkjøring stock kam Skrevet av: Einic på mai 15, 2013, 20:14:06 pm Innkjøringspasta må brukes. 20 minutter over 1500 -2000 omdreininger= innkjørt. Må ikke gå på tomgang første 20 min.
Tittel: Sv: Innkjøring stock kam Skrevet av: GeirH på mai 15, 2013, 20:42:48 pm Og innkjørt=?
Tittel: Sv: Innkjøring stock kam Skrevet av: 181 på mai 15, 2013, 20:49:18 pm Har tenkt til å kjøre de første 15min på rundt 3000rpm for å kjøre inn kammen. Hvor kan jeg kjøpe innkjøringspasta, ser at unneberg er tom...
Hvor kritisk er pastaen, ef nesten klar til å sette sammen blokken. Tittel: Sv: Innkjøring stock kam Skrevet av: Jee på mai 15, 2013, 20:53:24 pm Motorene ble kjørt på fabrikk. Ligger klipp fra dette på Youtube. En diger rondel som motorene hang på.
1500rpm er tomgang og regne :D Sier vi 2500-3000 rpm i 15-20 minutter så er jeg med. Det høye turtallet pga flate mellom kam og løftere er plaskesmurt. Og da er det greit at det piskes litt rundt inni der. Hvorfor det blir sagt at dette skal gjøres uten belastning er for meg uforstålig. Da fjærtrykket er det samme om motoren er under belastning eller ikke. Men en merker såklart lagerlugging bedre ubelastet. Pastaen som blir smurt på er mest for å slippe skade under rotering ved montering. Blir vasket bort omgående. Å tilsette sink er en bedre prosedyre under selve innkjøringen. Da "break in" tiletninger består mest av dette. Tittel: Sv: Innkjøring stock kam Skrevet av: 181 på mai 15, 2013, 20:58:10 pm Takk for alle svar.
Blokka settes sammen i dag. Kjører innkjøring med break inn additive. Alex Tittel: Sv: Innkjøring stock kam Skrevet av: 181 på mai 16, 2013, 08:10:49 am Noen forslag om hvor man kan kjøpe break in olje i oslo området?
Alex Tittel: Sv: Innkjøring stock kam Skrevet av: Jee på mai 16, 2013, 09:50:58 am Steinar Stolen har sikkert.
Tittel: Sv: Innkjøring stock kam Skrevet av: 181 på mai 16, 2013, 11:14:05 am Takk for tipset Erik.
Ringt nå nettopp og de har på lager både som tilsetting og ferdig blandet. Alex |