Tittel: Fordeler og lager Skrevet av: Randeberg på juni 11, 2013, 19:33:09 pm Hei. Lurer på hva som er ønskelig av fordeler? Driver å bygger min første skikkelige motor og lurer litt på hva som er bra. 009 har jeg hørt er gode greier til gatemotor men disse er vel vanskelige å få tak i.
Lurer også på hva som er bra lager. Dual thrust kam lager skal visstnok være bra, men råde og bærelager har jeg aldri sett noe særlig snakk om. Kjell Tittel: Sv: Fordeler og lager Skrevet av: Kjell Roar på juni 11, 2013, 22:52:14 pm 009 fra Kina kan ha ymse kvalitet, har jeg hørt, ikke at de er spesielt bra til gatebruk. 010 evt 019 skal være bra, alt etter trimmingsgrad. Men de får du ikke tak i like lett som 009.
Tittel: Sv: Fordeler og lager Skrevet av: Randeberg på juni 12, 2013, 01:10:35 am men til gatemotor (160hk) duger kolbenschmidt bærelager? blir dual thrust til kam og tenkte kolbenschmidt rådelager da det er noe av det bedre jeg fant. har lett i det meste av nettbutikker og lest litt men finner lite om hva som er bra
Tittel: Sv: Fordeler og lager Skrevet av: Der_Butzelmann på juni 12, 2013, 09:10:11 am men til gatemotor (160hk) duger kolbenschmidt bærelager? blir dual thrust til kam og tenkte kolbenschmidt rådelager da det er noe av det bedre jeg fant. har lett i det meste av nettbutikker og lest litt men finner lite om hva som er bra Kolbenschmidt er bra kvalitet, og ang. kamlager med double thrust, er dette en oppgradering fra T1 motorens std utførelse på kamlagerne. Lagerne som selges som T1 double thrust er faktisk egentlig "bare" std wbx kamlager spec, da wbx kom med disse originalt i motsetning til T1. Mvh Arild :) Tittel: Sv: Fordeler og lager Skrevet av: Randeberg på juni 12, 2013, 18:45:02 pm men til gatemotor (160hk) duger kolbenschmidt bærelager? blir dual thrust til kam og tenkte kolbenschmidt rådelager da det er noe av det bedre jeg fant. har lett i det meste av nettbutikker og lest litt men finner lite om hva som er bra Kolbenschmidt er bra kvalitet, og ang. kamlager med double thrust, er dette en oppgradering fra T1 motorens std utførelse på kamlagerne. Lagerne som selges som T1 double thrust er faktisk egentlig "bare" std wbx kamlager spec, da wbx kom med disse originalt i motsetning til T1. Mvh Arild :) Jeg er med på at kolbenschmidt er av høy kvalitet, men er dem gode nok til å holde på 160+ hk er jo spørsmålet. Slik jeg forstår meg på dual thrust et at dem gir mer olje men ikke er noe høyeffekt greier. Tittel: Sv: Fordeler og lager Skrevet av: cato® på juni 12, 2013, 19:06:25 pm Hvis du velger Kolbenschmidt så pass på at de er steel back, da de lager i annet matriale også
Tittel: Sv: Fordeler og lager Skrevet av: Randeberg på juni 15, 2013, 19:40:48 pm lest meg frem til masse positive og negative kommentarer om kolbenschmidt, noen her som har erfaring med silverline, tenker på både råde og bærelager?
Tittel: Sv: Fordeler og lager Skrevet av: wide5 på juni 16, 2013, 08:20:09 am Halla..
Når det gjelder fordeler til trimmet gatemotor, kan jeg anbefale deg å prøve en elektronisk fordeler fra en caravelle. Jeg prøvde først 009 på min. Det ble mye problemer med flatspots, når jeg ga på litt. Men den russebilfordeleren gjorde susen. Går i allefall an å prøve en sånn. |