Tittel: Motorskifte Skrevet av: 1300Jone på juni 24, 2013, 10:07:55 am Hei
Har vært uten bil i lengre tid, og har derfor glemt mye av detaljene jeg kunne en gang... Nå skal jeg snart rive ut 1300 motoren i fra 66 modellen(6v) jeg nettop kjøpte, og sette inn en 1915 som stod sist i en 1303 jeg hadde Nå skal jo bilen bygges om til 12 volt, så den er grei. WBX automat starter har jeg liggende, men jeg mener og huske at det er noe med størrelsen på svinghjulet, og støttehylse til utløserlageret, samt typen utløserlager, kan det stemme? Trykkplaten som står på svinghjulet er den typen med ørten små fjærer til utløserlageret, ikke den med 3 store armer Hva må jeg skaffe/bytte av deler for å få dette til å gå sammen? 1300Jone Tittel: Sv: Motorskifte Skrevet av: cato® på juni 26, 2013, 20:48:03 pm Sett på støttehylse til utløserlager, bytt lager til " Ny" type,bytt eller modifiser gaffelen til utløselager.
Du må også antagelig slipe ut noe i gearkasse huset Tittel: Sv: Motorskifte Skrevet av: 1300Jone på juni 26, 2013, 23:41:30 pm Hmmm, var det jeg var redd for... Telefon til Unneberg neste, takk for svar
Hvordan er det og montere støttehylse forresten? Er det ferdig gjenget opp i gearkassen til de 3 skruene? Tittel: Sv: Motorskifte Skrevet av: cato® på juni 27, 2013, 08:58:05 am Nei, men det finnes hylser til å banke inn der simringen sitter. Er mulig å løse det på andre måter også , men ring på utløserlager etc, men etter mitt syn , så er utløserlager på hylse best.
Tittel: Sv: Motorskifte Skrevet av: 1300Jone på juni 27, 2013, 09:58:51 am Unneberg hadde en slik hylse som erstatter simmeringen , pluss ombynings gaffel til lageret, så det blir nok løsningen foreløbig
Jone |