VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: pdrs på juni 24, 2013, 16:44:53 pm



Tittel: justering av ventiler
Skrevet av: pdrsjuni 24, 2013, 16:44:53 pm
Hei :)
Har en 2,1L wbx, som har begynt å få en god del ventil tikking   :-\ er det hydrauliske ventiler på denne ?
Kan jeg justere på de hydrauliske ventilene ? hvis det er hydrauliske :)

takker får svar :)


Tittel: Sv: justering av ventiler
Skrevet av: pdrsjuni 24, 2013, 17:13:55 pm
Hydrauliske løftere skal det stå.


Tittel: Sv: justering av ventiler
Skrevet av: Jeejuni 24, 2013, 22:07:44 pm
Skal ikke utgangspunktet ikke trenge å justere dersom alt er urørt. Eneste grunn vil isåfall være utslitte/nedslitte kamfølgere. Og da holder det ikke med en ventiljustering :-)

Tikker den konstant? Eller bare ved oppstart eller kald motor? Hvilken olje blir brukt.. og hvor mange kilometer har oljen blitt brukt.

Ellers er den en smal sak og bytte kamfølgere på vannbokseren. Trenger kun kamfølger og ett teleskop støtstangrør fra f.eks CSP.



Tittel: Sv: justering av ventiler
Skrevet av: pdrsjuni 24, 2013, 22:21:11 pm
Den begynte å tikke for 2-3 dager siden, og den tikker konstant, uansett om motor er varm eller ikke..  :-\
men så har jeg da fått ett lys på høyre side ved speedometeret, som jeg lurer på er oljetrykket.  ???
Hvis det er oljetrykket kan jeg begynner med å bytte oljepumpen, oljefilter og olje, å satser på at det er det som er problemet :)
eller ? :)


Tittel: Sv: justering av ventiler
Skrevet av: T-bearjuni 25, 2013, 10:54:07 am
Hvis du har kjørt noen dager med lysende oljelampe, så holder det nok ikke med et oljeskift dessverre. Men så er det vel lite sannsynlig at det går an å kjøre særlig lenge uten oljetrykk.

Hvilken farge er det på lampa som lyser da? Er den rød, burde du sjekket dette umiddelbart den begynte å lyse.


Tittel: Sv: justering av ventiler
Skrevet av: pdrsjuli 05, 2013, 19:28:36 pm
Er gult lys, men tror det er sensoren som er gåen..
Det er den sensoren som ligger etter oljefilteret :)