Tittel: Hva er dette? Skrevet av: svenole på juni 26, 2013, 16:39:43 pm Blant originalt veteran VW verktøy fra nedlagt VW verksted lå dette. Skjønner ikke hva det er brukt til?
(Med tanke på mål ser hullene ser ut til å stemme med topplokk bolter? men dette er gjetting fra min side.) Fint om noen løser dette. Bilde fra begge sider. Tittel: Sv: Hva er dette? Skrevet av: Atmobil på juni 26, 2013, 17:18:14 pm Kompresjonstester?
Tittel: Sv: Hva er dette? Skrevet av: Kjell Roar på juni 26, 2013, 18:35:46 pm Måle vendehøyde, er mitt forslag. Er det til 25/30 hk eller 34hk og større?
Tittel: Sv: Hva er dette? Skrevet av: svenole på juni 26, 2013, 19:09:44 pm Det øvrige verktøyet var fra tiden rundt 1960. Skal sjekke hull og bolter på eventuelt 25-30-34 hk som er ganske like når jeg finner en motor uten topp.
I alle fall skjønner ikke jeg bæra med tanke på dubbedittene montert på den ene siden av plata men også på undersiden. Tittel: Sv: Hva er dette? Skrevet av: Reiel på juni 27, 2013, 00:11:27 am Er det originalt VW-verktøy så står det et nr på det. Google det så får du også forklaring på hva og hvordan.
Jeg har masse slikt utstyr og har gjort denne jobben for å finne ut hva og hvordan ;) Tittel: Sv: Hva er dette? Skrevet av: svenole på juni 27, 2013, 09:29:33 am Det er prøvd. Det er merket 44-1. (Eventuelt 44 T1.) Det lå sammen med VW verktøy for demontering av fjærer, topplokk. Undres på om det kan ha noe med topplokk å gjøre? Lett å tenke annen motor, men så var det hullene som passer ca. topplokk bolter til VW?
Brukt på bilmotor Ja men til hva? Fant forklaring på en vedlagt magnetnøkkel på nett, det var en smart sak til å låse på feste-boltene, motor - gir boks. 1024 stahlwille uno. Tittel: Sv: Hva er dette? Skrevet av: SveinT på juni 27, 2013, 17:35:37 pm Jeg tipper at det kan være boreguide til pinnebolter i blokka. Viss de løsnet og ødela gjengene, ble det vel satt inn "casesavers" på VW verkstedene også? Men har ikke noen god forklaring på det som er skrudd fast på oversiden.
Tittel: Sv: Hva er dette? Skrevet av: svenole på juni 27, 2013, 19:39:50 pm Godt forslag. Spennende ide. Beste til nå synes jeg.
Hvis jeg spinner på den, så gjetter jeg videre på at den spesielle mutteren med spor på høyre side av plata ikke er opprinnelig, brukt til noe annet? Men at vingemutter saken med låsplate har vært lik på begge sider. Denne låsplata under vingemutter passer jo i sporet på de to dingsene som er løse og kan flyttes rundt i de 8 hullene på plata. Nb den ene har noe mindre hull? Ser også litt slitasje på platas underside som kan stemme med VW blokkas anlegg for sylinder. Er vi inne på noe her? Noen bedre forslag? |