VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: pWolf på juli 08, 2013, 23:27:18 pm



Tittel: Type 1 motor i 79 Mod , hva med kjøleblekket ?
Skrevet av: pWolfjuli 08, 2013, 23:27:18 pm
Har en 1600 type 1. Motor som skal inn i 79 Doka. Tips til kjøleblekket løsning ? Evt noen som har ferdig ?


Tittel: Sv: Type 1 motor i 79 Mod , hva med kjøleblekket ?
Skrevet av: pWolfjuli 09, 2013, 12:51:17 pm
Ingen som har noen input?


Tittel: Sv: Type 1 motor i 79 Mod , hva med kjøleblekket ?
Skrevet av: ragazzatajuli 09, 2013, 13:09:45 pm
Jeg mener å ha sett noen lage i glassfiber.
Husker dessverre ikke hvem.


Tittel: Sv: Type 1 motor i 79 Mod , hva med kjøleblekket ?
Skrevet av: Hot Owljuli 09, 2013, 13:11:18 pm
Regner med at du vet at VW har laget kjøleblikk som passer til nettopp dette?
Andre løsninger vet jeg ikke om.  :)


Tittel: Sv: Type 1 motor i 79 Mod , hva med kjøleblekket ?
Skrevet av: ragazzatajuli 09, 2013, 13:20:39 pm
Regner med at du vet at VW har laget kjøleblikk som passer til nettopp dette?
Andre løsninger vet jeg ikke om.  :)

Jeg vet det, men folk sier det er vanskelig å få tak i.
Fiberglass er ikke akkurat førstevalget, men hvis alternativet er å kjøre en sommer uten......

Fant for øvrig en link her:
http://www.creativecarcraft.com/notforbug.htm (http://www.creativecarcraft.com/notforbug.htm)






Tittel: Sv: Type 1 motor i 79 Mod , hva med kjøleblekket ?
Skrevet av: H-MEKjuli 09, 2013, 19:11:02 pm
Dette løses enkelt med ei tynnplate og noen gode platesakser. Bare å sveise eller skru på litt rundt t1 blekka.


Tittel: Sv: Type 1 motor i 79 Mod , hva med kjøleblekket ?
Skrevet av: pWolfjuli 09, 2013, 19:34:18 pm
Dette løses enkelt med ei tynnplate og noen gode platesakser. Bare å sveise eller skru på litt rundt t1 blekka.


Å det blir nok?



Tittel: Sv: Type 1 motor i 79 Mod , hva med kjøleblekket ?
Skrevet av: H-MEKjuli 09, 2013, 19:43:48 pm
Dette løses enkelt med ei tynnplate og noen gode platesakser. Bare å sveise eller skru på litt rundt t1 blekka.


Å det blir nok?


Spørs jo hvor mye plate du handler... ;)
Sitter en skumgummiremse rundt som tetter den siste sprekken.


Tittel: Sv: Type 1 motor i 79 Mod , hva med kjøleblekket ?
Skrevet av: pWolfjuli 09, 2013, 22:45:45 pm
Kjører du Doka imorgen Henning? Så kan vi ta en kikk  ;)


Tittel: Sv: Type 1 motor i 79 Mod , hva med kjøleblekket ?
Skrevet av: H-MEKjuli 09, 2013, 23:16:03 pm
Kjører du Doka imorgen Henning? Så kan vi ta en kikk  ;)
Kjører alltid doka... ;)


Tittel: Sv: Type 1 motor i 79 Mod , hva med kjøleblekket ?
Skrevet av: pWolfaugust 07, 2013, 10:54:12 am
Hva kan jeg bruke for å tette den siste sprekken rundt kjøleblekket?
Ser unneberg har en rull med pakning men tar litt lang tid å få det da jeg helst skulle kjørt til scc på fredag.

Noen forslag? Evt noen som har i Hamar området?


Tittel: Sv: Type 1 motor i 79 Mod , hva med kjøleblekket ?
Skrevet av: Speed-Demonaugust 07, 2013, 11:36:55 am
hvis du bare skal fra hamar til scc er vel hemmeligheten bare å kjøre, og stoppe inimellom for å se om motoren er for varm. hvis den er det, så lager du en provisorisk åpning på motorluka. så lager du en 100% løsning når du kommer hjem.


Tittel: Sv: Type 1 motor i 79 Mod , hva med kjøleblekket ?
Skrevet av: Ivaraugust 07, 2013, 18:05:42 pm
Eg har T1 i Plokkopp'en (-75 Sika) utan dette blekket.
Har rulla no konstant i to år, utan noko problem. Full bil og tom bil, sommar som vinter.

Så ikkje sei det til nokon, og køyr på! :P