Tittel: hva er det for en del som folk kaller glemmeblikket.? Skrevet av: rubenthorsen på juli 12, 2013, 19:24:21 pm Legg gjerne ut bilde. :)
Tittel: Sv: hva er det for en del som folk kaller glemmeblikket.? Skrevet av: Reiel på juli 12, 2013, 20:22:35 pm Sitter mellom sylindre på undersiden, helt inne ved blokka. Festes på de midterste stengene til toppen.
Har ikke bilde.... Du skjønner det når du ser blikket... Tittel: Sv: hva er det for en del som folk kaller glemmeblikket.? Skrevet av: K.H på juli 12, 2013, 20:53:38 pm Det du finner på benken etter at toppene er montert ;)
Tittel: Sv: hva er det for en del som folk kaller glemmeblikket.? Skrevet av: vw-t1 på juli 12, 2013, 21:07:10 pm ;D ;D
Tittel: Sv: hva er det for en del som folk kaller glemmeblikket.? Skrevet av: SveinT på juli 12, 2013, 21:32:00 pm Gullfarget på bildet under...
Tittel: Sv: hva er det for en del som folk kaller glemmeblikket.? Skrevet av: rubenthorsen på juli 12, 2013, 22:09:59 pm ;D ikke noe å si på fredags humoren... Takk for svar.
Tittel: Sv: hva er det for en del som folk kaller glemmeblikket.? Skrevet av: rubenthorsen på juli 12, 2013, 22:15:15 pm Bytter bestandig ut de originale med disse.
Tyvlånt bilde fra unneberg. :P Tittel: Sv: hva er det for en del som folk kaller glemmeblikket.? Skrevet av: Jærva på juli 12, 2013, 22:37:42 pm Bytter bestandig ut de originale med disse. Tyvlånt bilde fra unneberg. :P Disse er riktig å bruke på type3 som har horisontal kjøling og ikke beregnet å bruke på stående viftehus/vertikal kjøling. Da blir luftstrømmen feil... Tittel: Sv: hva er det for en del som folk kaller glemmeblikket.? Skrevet av: Lasse.E på juli 12, 2013, 22:41:54 pm Og det vil si at kjølingen ikke blir så bra ?
Andre som hatt erfaring med at disse ikke er bra å bruke på T1 ? Tittel: Sv: hva er det for en del som folk kaller glemmeblikket.? Skrevet av: rubenthorsen på juli 13, 2013, 02:37:41 am Jeg har kjørt mange motorer med disse på, aldri hatt problemer med dårlig kylling på motor.
Har du jærva. ? Var en på hot shop som anbefalte de da jeg kjøpte de første gang i 1999-2000. Nå skal det også nevnes at jeg laget bestandig eget opplegg for å lede bort varme fra motor i tillegg. Men for at det skulle ha noe effekt måtte bil være i bevegelse. Tittel: Sv: hva er det for en del som folk kaller glemmeblikket.? Skrevet av: SveinT på juli 13, 2013, 08:04:50 am Har vært diskusjon om dette før. Har også hørt at det var en som kjøpte opp et stort lager av disse og skrøt mye av at de skulle være så bra, og det har blitt "myten" som fortsatt lever.
Jeg lurer fælt på hvorfor VW selv ikke brukte disse på sine T1 motorer viss de var så bra? Tittel: Sv: hva er det for en del som folk kaller glemmeblikket.? Skrevet av: Kjetil Lima på juli 13, 2013, 10:05:54 am Han som bygde min motor var etter det jeg har hørt en flink kar og han brukte alltid type3 glemmeblikk. Nå ble jo min bil et "evighetsprosjekt" men når jeg starter opp i høst en gang finner jeg jo ut om det funker.
Tittel: Sv: hva er det for en del som folk kaller glemmeblikket.? Skrevet av: Hot Owl på juli 13, 2013, 11:49:08 am Har vært diskusjon om dette før. Har også hørt at det var en som kjøpte opp et stort lager av disse og skrøt mye av at de skulle være så bra, og det har blitt "myten" som fortsatt lever. Jeg lurer fælt på hvorfor VW selv ikke brukte disse på sine T1 motorer viss de var så bra? Ja det kan man jo lure på, godt nok kan være svaret. Tittel: Sv: hva er det for en del som folk kaller glemmeblikket.? Skrevet av: Jærva på juli 13, 2013, 20:18:48 pm Jeg har kjørt mange motorer med disse på, aldri hatt problemer med dårlig kylling på motor. Har du jærva. ? Har brukt med både type 1 og type 3-glemmeblikk. To av motorene jeg brukte både type 1 og type 3 glemmeblikk på ble omgjort såpass ellers at det ikke kan brukes som sammenligning, men den ene motoren jeg hadde disse på var en trimma motor med modifiserte type 3 glemmeblikk, dvs. med større hull. Leste meg frem til dette på flere forum for mange år siden på bla. The Samba. I praksis blir standard type3 glemmeblikk feil på type 1 kjøling, mens modifiserte skal gi noe bedre kjøling i teorien. Grunnen til at jeg skriver at de gjør det i teorien er at disse type 3 glemmeblikkene har mye lettere for å tette seg med smuss og skitt, og da gir dem i hvertfall dårligere kjøling. De originale "platene" som er på type 1 har såpass god klaring fra sylindere at det ikke er noe stort problem. Så MIN konklusjon er at på en motor som åpnes ofte der disse kan rengjøres kan modifiserte type 3 glemmeblikk gi noe bedre kjøling, men på en gatemotor som du ikke skal åpne ofte ville jeg ha valgt de originale blikkene. Det viktigste er uansett at alt av blikk er i orden og på + at termostat virker. Om du har type3-glemmeblikk eller type 1 er uansett ikke noe "alfa/omega" når det gjelder temp. Dessuten stoler jeg på ingeniørene til vw. Det ble produsert en god del type 1 etter at disse blikkene kom på type 3 , og hadde disse blikkene vært bedre så hadde nok de blitt brukt også på type 1 da. |