Tittel: Start problem Skrevet av: Lucas på juli 17, 2013, 00:53:22 am Etter å ha satt inn en ny motor i buss..... (bil kjøpes uten motor)
Og denne nyere motoren er nå på plass og startet opp med en fuskekabel fra : (+)på batteriet til (+) på coilen (Motor starter og går fint med denne løsningen) Diverse kabler er sikkert rett plasserte / til relè og dynamo siden motor går og starter Før vi satte på fuskekabelen, tente den litt og sluknet hver gang jeg slapp nøkkelen.. ...Og vi kom til at den fikk for lite strøm... Spørsmål: Skal det gå en kabel fra: Dynamo (+) til coil (+) (Fuskekabelen skal hvertfall ikke være her ) Ellers så finns det også 2/røde kabler som må være sammen for at bilen skal starte, Den ene av disse ser ut til å komme fra starteren . Lengden på disse to ,rekker også godt frem til Coilen Først satt jeg disse to på Coilen ,så det er utprøvd , tente men stoppet når jeg slapp nøkkelen.... Tittel: Sv: Start problem Skrevet av: SveinT på juli 17, 2013, 08:32:01 am Min første tanke er om tenningslåsen tuller med deg. Tenner lampene for lading og oljetrykk i speedometeret når du setter på tenningen?
Viss det er ca som på skjemaet under skal du originalt bare ha en rød med litt sort på til laderele. Hvor tykke er de røde du har? Det skal være en helt sort ledning som skal til coil,men siden du har byttet motor må den også til forgasseren på choke og el.tomgangsdyse viss du har det. (http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bus_59.jpg) Tittel: Sv: Start problem Skrevet av: Gubben til Tulla på juli 17, 2013, 09:56:29 am Om den tente og daua når du slapp nøkkelen ville vel min første tanke gå til forkoplings motstanden på coilen om du har en slik montert.
Tittel: Sv: Start problem Skrevet av: Lucas på juli 18, 2013, 01:30:07 am Takk til
Svein T Og Gubben til Tulla Jeg får studere skjemaet her og Coilen litt nøyere. Ikke alle lampene i instrumenthuset er koblet Som de som går til : oljetrykk / generator/ blinklys Bilen var et kaos når jeg kjøpte den , men begynner å bli kjørbar første gang etter 1985 |