Tittel: Karosseribytte Skrevet av: JK på juli 26, 2013, 15:03:55 pm Mener det var en tråd om dette her tidligere, men fant den ikke.
Jeg skal ha mitt oval karosseri på ett nyere understell med balljoint og irs. Noen som vet nøyaktig hva som må gjøres med fester i karosseriet? Vet feks at på oval er det doble skrufester innvendig under baksetet (altså 2 bolter rett ved siden av hverandre), men på nyere er det bare en bolt. Man må vel også gjøre om noe på innerskjermen bak? Derfor jeg spør om noen vet nøyaktig hva man må gjøre.. Tittel: Sv: Karosseribytte Skrevet av: JK på juli 27, 2013, 12:14:11 pm Ingen av dere som har gjort dette??
Tittel: Sv: Karosseribytte Skrevet av: rubenthorsen på juli 27, 2013, 17:13:04 pm Spør hellet på the samba. Her er det sommerferie, ellers er det mere liv i VW sidene på facebook.
Tittel: Sv: Karosseribytte Skrevet av: SveinØ på juli 27, 2013, 19:43:42 pm karosserifestet i innerskjermen må flyttes litt, husker ikke om det er lenger opp eller lenger ned, men det finner du fort ut :)
Tittel: Sv: Karosseribytte Skrevet av: JK på juli 27, 2013, 22:56:23 pm Fant ut at det enkleste er å ta av det feste for så å sveise det på igjen når man har satt på karosseriet. Det feste skal flyttes opp når du setter gammelt karosseri på nyere flyndre..
[attachment=1] Tittel: Sv: Karosseribytte Skrevet av: SveinØ på juli 28, 2013, 01:09:11 am husk å sette av plass til den lille gummiforinga som skal ligge mellom der da ;)
Tittel: Sv: Karosseribytte Skrevet av: JK på juli 28, 2013, 10:06:57 am husk å sette av plass til den lille gummiforinga som skal ligge mellom der da ;) Skal nok huske på det ja :) Var bare ett bildet jeg fant på nettet..Tittel: Sv: Karosseribytte Skrevet av: Hot Owl på juli 28, 2013, 10:32:40 am Ja det må flyttes opp bak, og under tanken må festene flyttes litt opp siden balljointforstillingen er høyere.
Er det ikke mye greiere å sette IRS på en gammel plate? Så slipper man balljoint forstillingen også. Tittel: Sv: Karosseribytte Skrevet av: JK på juli 28, 2013, 11:01:35 am Ja det må flyttes opp bak, og under tanken må festene flyttes litt opp siden balljointforstillingen er høyere. Hva er fordel med linkpin kontra balljoint? Jeg har skivebremser liggende med gammel 5 bolt som passer irs og balljoint og ei flyndre ifra automat. Derfor jeg tenkte at det var det enkleste. Er det ikke mye greiere å sette IRS på en gammel plate? Så slipper man balljoint forstillingen også. Tittel: Sv: Karosseribytte Skrevet av: erikaa på juli 28, 2013, 14:41:57 pm Får du godkjent et slikt karosseribytte?
Tittel: Sv: Karosseribytte Skrevet av: Hot Owl på juli 28, 2013, 19:32:10 pm Ja det må flyttes opp bak, og under tanken må festene flyttes litt opp siden balljointforstillingen er høyere. Hva er fordel med linkpin kontra balljoint? Jeg har skivebremser liggende med gammel 5 bolt som passer irs og balljoint og ei flyndre ifra automat. Derfor jeg tenkte at det var det enkleste. Er det ikke mye greiere å sette IRS på en gammel plate? Så slipper man balljoint forstillingen også. Mitt eneste ankepunkt på balljointen er at den pga geometri og bærekuler blir stum så fort den får litt senk ( puma), med bare senkespindler funker den fint. |