VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Kjetil Lima på august 15, 2013, 21:51:08 pm



Tittel: Hvilke dyser skal jeg kjøpe, Weber IDF 44
Skrevet av: Kjetil Limaaugust 15, 2013, 21:51:08 pm
Jeg skal i løpet av en uke eller to sette inn motoren i bilen min og trenger litt tips mtp størrelse på dyser da jeg er ganske blank der.

Motor spec:

AS41
1915 ccm
Spanske Weber IDF 44
Engle 120 kam
9,5:1 kompresjon
CSP Python 42 mm men skal ha mindre restriktor i kollektor.

Jeg skal bestille noen deler fra CB og tenkte da å få med diverse dyser, men der står det stille for meg.

Vet at bilen bør på rullene og tunes men selv da trenger jeg dyser å bytte i.

Fant en gammel tråd vha google der formula skriver at han bruker følgende: 60, 135 og 200 på 36 halsringer, hva er main, idle og ? ..... helt grønn  :-[

Hvilke størrelser dyser må jeg handle inn ?



Tittel: Sv: Hvilke dyser skal jeg kjøpe, Weber IDF 44
Skrevet av: Speed-Demonaugust 16, 2013, 00:03:07 am
60 er idle
135 main
200 air

Husk at dyser kan brotsjes større og at de du bremser hos ofte har både brotsjer og dyser. Så det er ilke sikkert du trenger en hel haug.

Lykke til!


Tittel: Sv: Hvilke dyser skal jeg kjøpe, Weber IDF 44
Skrevet av: Formula Veeaugust 16, 2013, 00:22:27 am
Hei Kjetil. Har en del dyser.
Du har ikke investert i bredbåndslambda?


Tittel: Sv: Hvilke dyser skal jeg kjøpe, Weber IDF 44
Skrevet av: Jeeaugust 16, 2013, 02:22:00 am
Hvordan halsring sitter det i gasserne? Og ventilstørrelse i toppene? Mye portet?

Jeg har nye komplette dysesett på vei om du har tid til å vente. Havner mellom 1400-1600,- for alt av lavfart, hoved og luftdyser. Så slipper du å betale 5 dollar stykke i USA. Og har alt og velge i til senere.


Tittel: Sv: Hvilke dyser skal jeg kjøpe, Weber IDF 44
Skrevet av: Kjetil Limaaugust 16, 2013, 07:53:42 am
Hvordan halsring sitter det i gasserne? Og ventilstørrelse i toppene? Mye portet?

Jeg har nye komplette dysesett på vei om du har tid til å vente. Havner mellom 1400-1600,- for alt av lavfart, hoved og luftdyser. Så slipper du å betale 5 dollar stykke i USA. Og har alt og velge i til senere.

Sorry, 40 og 35,5 mm ventiler.

Veldig forsiktig porting av topper (bygget av john ferguson)

Gasserne er rett ut av esken så jeg må nok handle halsringer.

Kan jeg starte opp og brenne inn kammen med gasserne slik de blir levert nye av piersideparts ?

Blir en bratt lærekurve nå føler jeg, holdt på med boble siden 89 men aldri hatt større enn 1600 motor  :-\


Tittel: Sv: Hvilke dyser skal jeg kjøpe, Weber IDF 44
Skrevet av: Jeeaugust 16, 2013, 09:46:50 am
145 main og 185 luft så burde du være safe. Men de motorene ender som regel rundt 135 main eller mindre.
lavfarten kommer litt ann på halsring og husker ikke i farten hva disse kommer med ut av esken. Men om de er rundt 34mm vil jeg tippe du ender opp godt nede på 50 tallet. Så om du går for 60 går den ihvertfall ikke for magert.

Altså:
145 main
185 luft
60 idle

Dette er bare ca tall. Da to motorer sjeldent er like etter porting osv.


Tittel: Sv: Hvilke dyser skal jeg kjøpe, Weber IDF 44
Skrevet av: Formula Veeaugust 16, 2013, 12:04:58 pm
60 er idle
135 main
200 air

Husk at dyser kan brotsjes større og at de du bremser hos ofte har både brotsjer og dyser. Så det er ilke sikkert du trenger en hel haug.

Lykke til!
Min 1915 ga med dysekombinasjonen over, 98,6hk på hjula. Engle 110, CSP Superkompetiton.
Men jeg hadde 40mm gassere. Køddet mye med tenning, bygget om til fordelerløst, det ble bra.
Tror du kommer nærme selv med disse dysene.


Tittel: Sv: Hvilke dyser skal jeg kjøpe, Weber IDF 44
Skrevet av: Kjetil Limaaugust 16, 2013, 12:42:03 pm
145 main og 185 luft så burde du være safe. Men de motorene ender som regel rundt 135 main eller mindre.
lavfarten kommer litt ann på halsring og husker ikke i farten hva disse kommer med ut av esken. Men om de er rundt 34mm vil jeg tippe du ender opp godt nede på 50 tallet. Så om du går for 60 går den ihvertfall ikke for magert.

Altså:
145 main
185 luft
60 idle

Dette er bare ca tall. Da to motorer sjeldent er like etter porting osv.

TAKK

Da har jeg et bra utgangspunkt. Nå må jeg bare google litt hvordan man finner fram til dysene o.l. Finner nok utav det. Flott å ha så mye kompetanse her inne som vi noobs kan benytte oss av.


Tittel: Sv: Hvilke dyser skal jeg kjøpe, Weber IDF 44
Skrevet av: Formula Veeaugust 17, 2013, 01:35:27 am
jeg har en synkroniseringsmåler til gasserne dine som jeg ikke trenger lengre, den bør du også ha.
Alle de doble jeg har justert for andre har vært way off... Men de trodde de var justerte...


Tittel: Sv: Hvilke dyser skal jeg kjøpe, Weber IDF 44
Skrevet av: Kjetil Limaaugust 17, 2013, 09:02:22 am
Jeg kjøper den, lars rosenquist hadde 3 stk med seg på scc og den siste solgte han når jeg kom for å spørre om han hadde  ::)

Skal hente hjem gasserne fra garasjen i dag og forske litt på de, jeg må finne ut hvor dysene sitter, hvilke dyser som står i, samme med halsringer.

Som sagt er jeg kun bevandret i 34 pict verden så dette blir morro. Tar gasserne med hjem på kjøkkenbordet og googler og skrur tenker jeg.


Tittel: Sv: Hvilke dyser skal jeg kjøpe, Weber IDF 44
Skrevet av: Kjetil Limaaugust 17, 2013, 10:40:18 am
145 main og 185 luft så burde du være safe. Men de motorene ender som regel rundt 135 main eller mindre.
lavfarten kommer litt ann på halsring og husker ikke i farten hva disse kommer med ut av esken. Men om de er rundt 34mm vil jeg tippe du ender opp godt nede på 50 tallet. Så om du går for 60 går den ihvertfall ikke for magert.

Altså:
145 main
185 luft
60 idle

Dette er bare ca tall. Da to motorer sjeldent er like etter porting osv.

Det står 36 halsringer i gasserne, påvirker det noe mtp anbefalte dyser ?

Originalt kommer gasserne med :

135 main
175 luft
50 idle


Tittel: Sv: Hvilke dyser skal jeg kjøpe, Weber IDF 44
Skrevet av: Formula Veeaugust 17, 2013, 20:35:22 pm
145 main og 185 luft så burde du være safe. Men de motorene ender som regel rundt 135 main eller mindre.
lavfarten kommer litt ann på halsring og husker ikke i farten hva disse kommer med ut av esken. Men om de er rundt 34mm vil jeg tippe du ender opp godt nede på 50 tallet. Så om du går for 60 går den ihvertfall ikke for magert.

Altså:
145 main
185 luft
60 idle

Dette er bare ca tall. Da to motorer sjeldent er like etter porting osv.

Det står 36 halsringer i gasserne, påvirker det noe mtp anbefalte dyser ?

Originalt kommer gasserne med :

135 main
175 luft
50 idle
Bør gjerne ha større luftdyser, har det liggende du kan få kjøpt.
Har sluttet med weber, så du kan få kjøpe alle dysene minne billig.,, ?


Tittel: Sv: Hvilke dyser skal jeg kjøpe, Weber IDF 44
Skrevet av: Kjetil Limaaugust 17, 2013, 22:22:22 pm
Da sier vi det slik, jeg kjøper dysene og synkroniseringsverktøyet.