VWNorge

Forum => Hva skjer? => Emne startet av: Svein. på august 26, 2013, 23:45:34 pm



Tittel: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Svein.august 26, 2013, 23:45:34 pm
Noen som vet datoen for 2013??


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013??
Skrevet av: Sonicaugust 27, 2013, 00:13:41 am
To klikk på macen sa 12/10 ....(10 års jub. )

mvh


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013??
Skrevet av: Svein.august 27, 2013, 00:47:45 am
To klikk på macen sa 12/10 ....(10 års jub. )

mvh
Takker :)


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013??
Skrevet av: BeetleBugaugust 27, 2013, 06:09:55 am
http://dokument.lokaldelenwebsites.se/jpmotorsport/dynoday2012.pdf


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013??
Skrevet av: Roy Grellandaugust 27, 2013, 09:07:57 am
Mulig jeg er blind, men det står da ikke dato på den plakaten?


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013??
Skrevet av: BeetleBugaugust 27, 2013, 09:09:57 am
Mulig jeg er blind, men det står da ikke dato på den plakaten?

Nei, du er ikke blind. Mer info og påmelding her: http://mobil.lokaldelen.se/mysite/90000825

-BB-


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Roy Grellandaugust 27, 2013, 09:43:41 am
ahh :)


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Svein.august 27, 2013, 17:38:52 pm
Noen som har tenkt seg nedover?


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Speed-Demonaugust 27, 2013, 21:47:56 pm
Jeg har lyst! Si fra hvis noen andre er keen på dagstur, dvs reise nedover i 6 tida og retur etter dynoday (dvs ikke med på middagen) Da er vi vel i oslo igjen i 12 tida om kvelden.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: magsaugust 28, 2013, 08:15:43 am
jeg har en plan å ta en tur nedover,men da blir det fredag-søndag ;)


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: BABOONaugust 28, 2013, 11:54:12 am
Jeg og forhåpentligvis hele klubben Stormtroopers er med hele helgen.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: magsaugust 28, 2013, 11:59:25 am
rull inn hær Kalle ;D
Leiebil :)


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: California Blueaugust 30, 2013, 15:24:03 pm
Jeg og forhåpentligvis hele klubben Stormtroopers er med hele helgen.
Jeg er med. Så får vi håpe resten blir med også.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Erlend / bug66august 30, 2013, 19:54:09 pm
Jeg tror jeg tar turen. Muligens kun dagstur, men får se.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Svein.august 30, 2013, 22:27:06 pm
Får jeg lånt meg en henger,så blir bobla med nedover i år.
Ikke sikker på om det blir overnatting eller ikke ennå.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: JSaugust 31, 2013, 15:13:56 pm
Litt info: https://www.facebook.com/events/433482480102179/

Bare å melde seg på, et av sesongens triveligste sammenkomster hvert eneste år!  :)


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Trond Dahlaugust 31, 2013, 20:17:56 pm
Tar turen igjen i år. Leiebil fra Oslo? Eller er det noen andre som kjører ned med plass?


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Erlend / bug66august 31, 2013, 22:27:22 pm
Tar turen igjen i år. Leiebil fra Oslo? Eller er det noen andre som kjører ned med plass?

Jeg tipper jeg kjører, men vet ikke helt om jeg drar fredag eller lørdag morgen enda.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: JSoktober 05, 2013, 17:34:13 pm
Fint om alle som skal til JPM neste helg sender en mail til info@jpmotorsport.se slik at Johannes kan kjøpe nok Pøls til lunsjen(gratis!).
Husk også påmelding om du skal være med på middagen på kvelden.

https://www.facebook.com/events/433482480102179/

http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,21502.msg296064.html#msg296064


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechoktober 05, 2013, 18:38:41 pm
Noen som har mulighet å ta med 4 skjermer fra JPM til Nårje?

 :-*


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Påloktober 05, 2013, 18:45:14 pm
Trond,  vi har plass til to i bilen.

Knasten, antagelig plass på tur opp.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Svein.oktober 05, 2013, 18:46:41 pm
Har plass jeg og Jørn.

Svein.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechoktober 05, 2013, 20:54:45 pm
topp!
venter beskjed fra leverandør  av skjermer om de dukker opp :)


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechoktober 09, 2013, 09:20:41 am
Har plass jeg og Jørn.

Svein.

Topp hvis du har mulighet Svein!?
CSPPeter tar de med til dynodag
lørenskog er ikke jo såå langt unna Drammen  8)


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Svein.oktober 09, 2013, 10:00:46 am
Den er grei Jørn :)


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Trond Dahloktober 10, 2013, 15:37:34 pm
Noen som er hypp på å henge seg på til JPM?
De jeg skulle kjøre med har ikke lenger mulighet av forskjellige årsaker så jeg står plutselig med valget om å kjøre alene eller droppe turen.
Fly har doblet seg siden mandag så det er ikke lenger en opsjon.

Kjører isåfall en tom Touran så har plass til både folk og ting.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Dewiloktober 10, 2013, 15:47:01 pm
Eivind og Lowlife har muligens en plass?


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Trond Dahloktober 10, 2013, 16:06:20 pm
Det er mange som har plass fra østlandet, men det hjelper ikke meg fra Sandnes:-)
Jeg må uansett kjøre herfra til østlandet, siden fly nå har doblet seg. Det er jo endring i planer i dag som har gjort at jeg sitter i denne posisjonen nå.
Det hadde det vært hyggelig med samtalepartner. Jeg dekker diesel uansett så hvis noen har lyst å slenge seg på så er det bare å sifra!


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Dewiloktober 10, 2013, 16:16:41 pm
Tenkte at det kunne være mulig for deg å sitte på med de fra østfold.
Jeg har parkeringsplass du kan låne, rett ved siden av rygge flyplass i så fall.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechoktober 12, 2013, 16:52:01 pm
Updates?!


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: BERGERoktober 12, 2013, 16:59:04 pm
Eivind har meldt på FB at Putte har bremset 210 hk v/6410 rpm .
Så da er motoren friskemeldt :)


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: BeetleBugoktober 12, 2013, 17:00:32 pm
Dagens høydepkt var:

Anders med sin 1776 - 205.4 hk! Jeg mener Johannes tok den opp til 9700 omdr. FOR en lyd!
Elnef med 2.9 liter T4 - 313 hk men der er det mer å hente. Dagens høyeste effekt.
Putte med 210.4 hk med varmepotter og stille eksos. Imponerende!
Svein S bremset 192.5 hk med sin 2332 med Steve Tims topper. Grymt!
Ukjent (for meg) svensk bil med 2386 T1 motor og hjemmeporta 044 topper, 14:1 i komp, E85 bremset 235 hk. med tenningsproblem. Så sier han at det et 30 mindre en sist - 265 hk med 044!

Ellers ble jeg gledelig overrasket over min egen 1776 med originale topper, varmepotter, original forgasser og mild Engle kam. 84.9 hk og 144 nm 

Takk for en strålende dag!


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Trond Dahloktober 12, 2013, 17:07:10 pm
Eivind har meldt på FB at Putte har bremset 210 hk v/6410 rpm .
Så da er motoren friskemeldt :)
Viser vel egentlig bare at det aldri var noe galt med den.

Det varange fornøyde hos JPM i dag ja:-)
Veldig imponert over Anders sin motor!!


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: BERGERoktober 12, 2013, 17:20:54 pm
Dagens høydepkt var:

Anders med sin 1776 - 205.4 hk! Jeg mener Johannes tok den opp til 9700 omdr. FOR en lyd!
Elnef med 2.9 liter T4 - 313 hk men der er det mer å hente. Dagens høyeste effekt.
Putte med 210.4 hk med varmepotter og stille eksos. Imponerende!
Svein S bremset 192.5 hk med sin 2332 med Steve Tims topper. Grymt!
Ukjent (for meg) svensk bil med 2386 T1 motor og hjemmeporta 044 topper, 14:1 i komp, E85 bremset 235 hk. med tenningsproblem. Så sier han at det et 30 mindre en sist - 265 hk med 044!

Ellers ble jeg gledelig overrasket over min egen 1776 med originale topper, varmepotter, original forgasser og mild Engle kam. 84.9 hk og 144 nm 

Takk for en strålende dag!

Takk for oppdatering og gratulerer til alle! Meget fine tall  8)

Har du gjort noe med originalforgasseren på din 1776? Meget hyggelige tall på den!


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: BeetleBugoktober 12, 2013, 18:55:31 pm
Gasser er åpnet opp og det skal jeg ikke ha noen kreditt for. Motoren ble bygget av noen andre for mange år siden og alt jeg har gjort er å kjøre den fra Oslo til Stockholm så til Karlskrona og videre til JPM og hjem til Oslo. Totalt antall km iflg Google = 1776 

Korreksjon på Anders sin motor: ikke 9700 men 7900 omdr. Johannes sa nettopp at den har mer inne på høyere turtall siden kurven peker bratt oppover når han valgte å stoppe pga høy hastighet på rullene. Anders kjører 1300s kasse og topphastigheten var vel 245-250 kmt.

-BB-


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechoktober 12, 2013, 19:21:36 pm
kult!
håper de respektive legger ut papirene her så vi kan titte på kurver ?
og evt hjulhk tall :P


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Erlend / bug66oktober 12, 2013, 19:22:07 pm
Han kunne vel testet i 3. gir?


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: BeetleBugoktober 12, 2013, 19:37:16 pm
Han kunne vel testet i 3. gir?

Det kunne han men turtall er turtall. Han stoppet og senere beklaget for at han ikke tok den lengre. Det er slikt som skjer på en dyno day med 10-12 biler som skal bremse.

Lyden i Anders motor er alene verdt reisen hit.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Erlend / bug66oktober 12, 2013, 20:05:04 pm
Han kunne vel testet i 3. gir?

Det kunne han men turtall er turtall. Han stoppet og senere beklaget for at han ikke tok den lengre. Det er slikt som skjer på en dyno day med 10-12 biler som skal bremse.

Lyden i Anders motor er alene verdt reisen hit.

Trodde ikke du likte stinger-lyd jeg...  ;D


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Dewiloktober 12, 2013, 20:29:08 pm
Hva med video? Dette vil jeg også høre ;D


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: BeetleBugoktober 12, 2013, 20:36:58 pm
Lydmessig var det Anders og den ukjente svenske bilen som skilte seg ut. Anders fordi den ikke har hva jeg mener er klassisk stinger brøl og den andre fordi du hører den mener business så til de grader.

-BB-


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Kjell Roaroktober 12, 2013, 20:54:19 pm
Lyden av 205 hk finns her:

https://www.facebook.com/photo.php?v=1397975250436124&set=o.7356097151&type=2&theater

 :)  :)  :)


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Jeeoktober 12, 2013, 21:08:19 pm
Gratulerer med høye tall alle sammen.  REA i Sverige i dag  ;D

Motoren til Anders er ferdig mellom 7250 og 7290. Så 9700 hadde den neppe orket  ;D

Kom opp med 1776'n din Kalle. FØR du åpner den. Så kan vi sammenligne en motor til.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Svein.oktober 13, 2013, 09:20:11 am
Takker alle for en knall dag hos Johannes.
Dagen begynte bra med bilen til Kalle, og ble bare bedre og bedre for de norske bilene.
Motoren til Anders er jo bare  :o  :o..........finner ikke ord......GRATULERER....
Eivind GRATULERER den funket meget bra 8)
Min egen motor var ikke så langt bak værstingene :P Så alt i alt kjempe fornøyd.
Slenger med en snutt av min på rullene.
http://www.youtube.com/watch?v=hr5VGTBIV-Q

Mvh Svein.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechoktober 13, 2013, 10:10:42 am
Fikk dere noen forklaring på de forskjellige tallene på Dynoen?
eller var det ingen som lurte på det ;D ??

Er det noe ala dette??





Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Jeeoktober 13, 2013, 12:54:55 pm
De forskjellige tallene er vel bare å ta til etteretning. Det som er viktigst er vel att de viser de samme kurvene og hvor peakene er. Når det gjelder motoren til Putte så får vi bare være glade at den endelig virker. Om det er økt komp og flytting av kam som gjorde underverker, eller om det er andre uforklarlige gremlins får vi nok aldri svar på  :D


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Rocket-Racingoktober 13, 2013, 15:55:36 pm

Motoren til Anders er ferdig mellom 7250 og 7290. Så 9700 hadde den neppe orket  ;D


Det står lenger opp her at kurven pekte bratt oppover når han ga seg på 7900..  ???


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Jeeoktober 13, 2013, 16:02:44 pm

Motoren til Anders er ferdig mellom 7250 og 7290. Så 9700 hadde den neppe orket  ;D


Det står lenger opp her at kurven pekte bratt oppover når han ga seg på 7900..  ???

Det er nok basert på en missforståelse  :D  Isåfall ville den hatt makseffekt på 7900rpm.. og ikke 7250.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: magsoktober 13, 2013, 19:26:34 pm
Takk  for meget velykket hælg
Stor takk til Anders,Eyvind,Svein og Kalle da
Er tilbake på jobb igjen :o

Magne


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Andersoktober 14, 2013, 08:13:29 am
Takk til alle for en helt fantastisk helg!
205,4 hk er jeg naturlig nok veldig fornøyd med!! Tallene er én ting, men responsen, interessen og tilbakemeldingene i etterkant av bremsingen var fantastisk og betyr mye!!
Nå blir neste å få bygget seg en matchene kasse og kanskje det viktigste prestere noen gode tider på stripa.

Johannes sa at kurvene pekte oppover og at han burde ha dratt den noe lengre,
han mente bestemt at det var lett 210hk der og ble mer sikker utover kvelden på PL13!  ;D

Dessverre streiket printern til Johannes så fikk ikke utskrift av kurvene, men tok et bilde på telefonen.. skal legge det ut straks.







Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Andersoktober 14, 2013, 08:52:59 am
 :)


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechoktober 14, 2013, 10:48:51 am
morro Anders :) ser ut som balanseringsjobben og vektjusteringa di ikke har noen negativ effekt på turtallet  8)


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Dallandoktober 14, 2013, 10:53:47 am
Imponerende tall fra mange her!

Anders: Hvilke forgassere, eksos størrelse og kam aksel kjører du?


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Dewiloktober 14, 2013, 11:15:49 am
Flott kurve ;D


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechoktober 14, 2013, 11:28:41 am
De forskjellige tallene er vel bare å ta til etteretning. Det som er viktigst er vel att de viser de samme kurvene og hvor peakene er. Når det gjelder motoren til Putte så får vi bare være glade at den endelig virker. Om det er økt komp og flytting av kam som gjorde underverker, eller om det er andre uforklarlige gremlins får vi nok aldri svar på  :D

ERIK:

På det utskriftsbilde av Putte  så ser det ut til å være

135.5 KW på hjula.
9 kw målt driverkstap. (= 144.5kw i motor)
så korrigering for luftrykk og temperatur blir da ca 6-7%  (154.3x1000/144.5)

Da kan du jo legge inn en "DIN" kooorigering du også å ha i tillegg på ~ + 6-7% hk/kw/nm :)


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Andersoktober 14, 2013, 12:11:12 pm
Balanseringsjobben er upåklagelig Jørn!  :)

Kjører Italienske IDA gassere med org trakter og 42mm venturie. Dyser er 165 main og 120 luft.
Eksos er turbo thomas header og stinger som består av 2.5" kollektor + 300mm 1 3/8 + 500mm 1 5/8 per løp.
Kam er JPM 01006 274* og 10.35mm løft. Bruker scat pro comp 1.4 vipper, men som i praksis er 1.45. har litt over 15mm i løft. kam er dialed inn på 108*.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'oktober 14, 2013, 13:52:47 pm
 :o Jep, der døde jeg inde i.... SYGT!


Lyden av 205 hk finns her:

https://www.facebook.com/photo.php?v=1397975250436124&set=o.7356097151&type=2&theater

 :)  :)  :)


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Dallandoktober 14, 2013, 14:09:26 pm
En ting eg ikke forstår er hvorfor alle grafen fra JPM er fra ca 4000 rpm.
Er da ikke over 4000 rpm motoren blir brukt meste parten av tiden...


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Lowlifeoktober 14, 2013, 19:43:24 pm
Det var mye gromt der uten stor motor også. Jeg tar meg den frihet å forstyrre med noen bilder.[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4][attachment=5][attachment=6][attachment=7][attachment=8]


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Lowlifeoktober 14, 2013, 19:48:50 pm
[attachment=8][attachment=7][attachment=6][attachment=5][attachment=4][attachment=3][attachment=2][attachment=1]


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Jeeoktober 14, 2013, 22:06:14 pm
En ting eg ikke forstår er hvorfor alle grafen fra JPM er fra ca 4000 rpm.
Er da ikke over 4000 rpm motoren blir brukt meste parten av tiden...

Sant nok. Men en motor blir sjeldent brukt på WOT meste parten av tiden heller  ;)

Er flere årsaker til å starte ett pull på høyere turtall. Selv prøver jeg å starte så lavt som motoren tillater. Høy-durasjonskammer liker sjeldent WOT på 2000 rpm. Og vil bare gi rare momentkurver og lambda avlesninger som ikke hører noe sted hjemme. I enkelte tilfeller vil rett og slett ikke motoren akslerere. Overgang lavfart og main er også noe en ikke trenger å ta hensyn til når en starter høyt oppe.

Når det er sagt er jo denne dynoday'n først og fremst ment som effektmåling. Og det er sjelden boxermotorene våre peaker under 4000rpm. Og startes pullet nærme makseffekt blir også kurvene mer estetisk fine å se på.

Også er dette ruller, ikke en brems som dynapac f.eks. Og måler hvor fort rullene akslerer. Det vil ta unødvendig lang tid å akslerere de opp fra 1500rpm på 4de gir. Er som regel ikke så mye moment så langt nede  :D


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Dewiloktober 15, 2013, 08:58:35 am
Lite vits i å bremse sånne motorer når de ikke virker før 3000rpm ;D
Merker at det er lite intressant å vite hva min egen bremser under 3000 ;D


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Hot Owloktober 15, 2013, 09:29:38 am
Det er ingen automatikk i at motorer som er med i effektmålingskonkurransen på DynoDay ikke "fungerer" under 3000.






Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Jeeoktober 15, 2013, 09:47:35 am
Det er ingen automatikk i at motorer som er med i effektmålingskonkurransen på DynoDay ikke "fungerer" under 3000.

Såklart ikke. Men tror ikke Dalland sikter til effektmåling av en 30 hester akkurat.  :D


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Dallandoktober 15, 2013, 11:14:17 am
Nei eg mente bare at eg syntes det var litt teit å bare ta målinger fra 4000 rpm og opp, da det er jo bare for å måle skryte effekten og ikke hvordan den er på gata..
I tillegg er det irriterende når det er så mye forvirring om antal hk pga noen har bremst med reim, noen uten, noen med lydpotte osv..

Akkuratt som at jeg var døds imponert over Anders som bremste 205hk på en 1776, men det er jo bare "stusselige" 180hk hvis den skulle vert brukt på gata (reim og lydpotte).
Blir så vanskelig å sammenligne for oss som ikke var der. ;)


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Trond Dahloktober 15, 2013, 11:34:54 am
Da skjoenner du vel og at det er ikke noe i veien med bremsinga eller maaten det ble gjort paa, men at du IKKE var tilstede.
Det kan du lett endre til neste aar  :)


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Hot Owloktober 15, 2013, 11:46:48 am
Dalland, jeg tror du begynner å skjønne hva det går ut på. Det er ment som underholdning, og DET er det... utrolig bra underholdning!

Det var utrolig deilig å se at alle de norske motorene fungerte fint på rullene. Tallene er for meg ikke så viktig, men det er en stor lettelse at alle gremlingsene ramlet av på vei nedover E6.

Det bor ca 10 hester til i motoren til Anders så jeg tror det kommer til å gå ganske så greit på gata selv med viftereim... ei potte behøver ikke stjele effekt i det heletatt.

Gåsehud er sterkt vanedannende!!


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Dewiloktober 15, 2013, 12:48:46 pm
Skulle hatt en bremserulle på noen av disse treffene også, som f.eks SCC.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Erlend / bug66oktober 15, 2013, 14:00:08 pm
Skulle hatt en bremserulle på noen av disse treffene også, som f.eks SCC.

Det ble sjekket ut iår, men ingen ville pga risken med å ikke ha særlig med inntekt..


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechoktober 15, 2013, 18:28:33 pm
mulig det kan bli noe på SCC 2014 med Dynapack .
men krever litt bindende på melding skal man få   lurt eieren opp dit med utstyret


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Dewiloktober 15, 2013, 21:02:22 pm
En får lage en tråd med bindende påmelding og forhåndsbetaling. Eneste måten å være 100% sikker.
 Jeg er lett med på dette.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: JSoktober 15, 2013, 21:37:58 pm
.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: JSoktober 15, 2013, 21:39:32 pm
.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Hot Owloktober 20, 2013, 12:44:03 pm

Også er dette ruller, ikke en brems som dynapac f.eks. Og måler hvor fort rullene akslerer. Det vil ta unødvendig lang tid å akslerere de opp fra 1500rpm på 4de gir. Er som regel ikke så mye moment så langt nede  :D

Sakset fra Agderforumet, det er Johannes som skriver:
"Till sist lite info om min Rullande landsvei:
Fabrikat:Bosch
Modell:FLA 203
årsmodell 1996
Benken kalibreras en gång om året senast var den 0,3% fel.
Korrigering før lufttryck och insugstemp enl DIN norm.
Den har som standard thelma broms och er klassad till øver 300km/h och er således inte en sådan der rullarna exploderar vid 200km/h.
Accelerationen kan stellas in med hjelp av thelman.
Høgsta effekt som jag mett er strax øver 800hk,høgsta hastighet som uppmetts er 335km/h,Bil Koenigsegg.

Hoppas den her informationen kan vara till någon gledje før er som undrar."


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Jeeoktober 20, 2013, 16:03:05 pm
Hvorfor er jeg sitert?  Om det er pga Thelmabremsen så hjelper denne bare til en roligere akslerasjon. Og vil kun gi ennå lenger akslerasjonstid på våre mini motorer.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: Hot Owloktober 20, 2013, 16:55:07 pm
Det var på grunn av at bremsen var nevnt.


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: scardeepoktober 29, 2013, 13:16:33 pm
Noen som kan utdype hvem som hadde stand med girkasser og hva slags girkasser var det?


Tittel: Sv: JPM Dyno Day 2013
Skrevet av: JSoktober 29, 2013, 21:59:18 pm
Det var Mats Herrlander, han bygger etter ditt önskemål. Hade lytt forskjellig der nede.