VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Gubben til Tulla på desember 07, 2013, 18:55:30 pm



Tittel: Porsche 911
Skrevet av: Gubben til Tulladesember 07, 2013, 18:55:30 pm
Passer en 2,4 l 911 motor fra 1973 på en t1 girkasse? Eller hva må bygges om?
Nei har ikke plass problemer rundt motor.


Tittel: Sv: Porsche 911
Skrevet av: Jærvadesember 07, 2013, 21:48:55 pm
Passer en 2,4 l 911 motor fra 1973 på en t1 girkasse? Eller hva må bygges om?
Nei har ikke plass problemer rundt motor.

Hvilken type 1 girkasse er det? Hvis du tenker på boltavstand alene så passer det..

For å si det på en annen måte så putta onkelen min en sliten 1300-motor baki en Porsche 911 turbo og dro til tyskland for å sette inn  motor der nede.

Porsche 911 Turbo med toppfart på 120 km/t  :D


Tittel: Sv: Porsche 911
Skrevet av: Gubben til Tulladesember 07, 2013, 22:00:42 pm
Er en 1967 1500 kasse.


Tittel: Sv: Porsche 911
Skrevet av: Jærvadesember 08, 2013, 19:58:05 pm
Er en 1967 1500 kasse.

Tja.. er det 12V ? Vet at 2,4 911-motor går på 1303-kasse, men 67 modell trenger vel støttehylse på aksling + at du nok må frese ut i girkassehuset for å få plass til svinghjul/clutch. En annen ting er vel at girkassa har noe problemer med å tåle belastningen, men det er vel bare å "gasa´ tills det rasar´"  ;D


Tittel: Sv: Porsche 911
Skrevet av: Gubben til Tulladesember 08, 2013, 23:00:40 pm
Ja den er 12 v.Det må vel eventuelt regnes med en girkasse oppgradering ettervært også om det blir den motoren ja.


Tittel: Sv: Porsche 911
Skrevet av: Erlend / bug66desember 08, 2013, 23:12:49 pm
'67 1500 er vel egentlig 6volt, men med 12volt ring på svinghjul?

180mm clutch.