VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: wide5 på juni 27, 2008, 17:25:43 pm



Tittel: vacuum by-pas
Skrevet av: wide5juni 27, 2008, 17:25:43 pm
hei..
Monterte i dag et sett med enkle 40 mm gassere på 1600 motoren. Men det skulle være en forbindelse mellom innsuga.
Det er en nippel på hvert innsug, som forbindes med en slange. Dette har jeg gjort og bilen går som ei kule.. MEN... Mitt store spørsmål er: Hva er denne slangen god for?
Er det Meningen at en skal få utligning av vacuum mellom de to sidene?
Er det noe krise om en fjerner den, og plugger hullene istedet? Er jo ikke videre pent :-\
Petter'n.


Tittel: Sv: vacuum by-pas
Skrevet av: JSjuni 27, 2008, 18:23:19 pm
Jeg mener man bruker ett av uttakene til vakum på fordeler om man har det. Ellers plugger man dem.
Hvorfor skulle man ønske å "utligne" vakum mellom innsugene?


Tittel: Sv: vacuum by-pas
Skrevet av: Squarebackjuni 27, 2008, 20:00:54 pm
Type 3 1500 og 1600 med 2 forgassere har jo "utligningsrør" mellom innsugene som standard.

Mener dette bla er for å penere "gange" på lave turtall


Tittel: Sv: vacuum by-pas
Skrevet av: wide5juni 27, 2008, 20:14:53 pm
jeg prøver å plugge de, og ser hva som skjer.. Sikkert ingen forskjell. Kansje litt på lavt turtall som blir nevnt, men har aldri hatt det på noen andre opsett..
Takk for svar..
Petter'n.


Tittel: Sv: vacuum by-pas
Skrevet av: Rocket-Racingjuni 27, 2008, 20:18:02 pm
Har ikke disse Kadron-gasserne både uttak for vakum til fordeler og stusser til slange for utjevning mellom innsug?
Utligningen har nok en hensikt som Squareback sier, men jeg tror ikke du får de helt store problemene ved å ta den bort.. Prøv da vel   :)
Hvis man bruker vakumfordeler bør nok uttakene på begge gasserene brukes med et T-stykke for å oppnå samme vakum som fra en midtstilt gasser, hvis ikke har du jo bare vakumet fra "halve motoren"..
Nå er vel ikke dette noe problem for deg siden du bruker 009..

Ihvertfall godt å høre at du fikk motoren til å fungere skikkelig til slutt! Det sees frem til utallige Dalenpølser og Zitaburgere utover sommeren  ;)


Tittel: Sv: vacuum by-pas
Skrevet av: Finn-Erik DeLuxe60juni 27, 2008, 20:46:52 pm
Har ikke disse Kadron-gasserne både uttak for vakum til fordeler og stusser til slange for utjevning mellom innsug?
Utligningen har nok en hensikt som Squareback sier, men jeg tror ikke du får de helt store problemene ved å ta den bort.. Prøv da vel   :)
Hvis man bruker vakumfordeler bør nok uttakene på begge gasserene brukes med et T-stykke for å oppnå samme vakum som fra en midtstilt gasser, hvis ikke har du jo bare vakumet fra "halve motoren"..
Nå er vel ikke dette noe problem for deg siden du bruker 009..

Ihvertfall godt å høre at du fikk motoren til å fungere skikkelig til slutt! Det sees frem til utallige Dalenpølser og Zitaburgere utover sommeren  ;)



Jeg kjører også med denne løsningen (to enkle gassere).  "plugget" begge utjevningene på innsugene og det går like bra  ;)
Vakum tar jeg kun fra en gasser og jeg kjører "vanlig" 6V fordeler og merker ingen problemer med det.
Motoren er en 1680.  Men mener du Anders at jeg bør bruke T-stykke på vakum?  Hva er fordelen? Glad for tips  ;)


Tittel: Sv: vacuum by-pas
Skrevet av: TomRjuni 28, 2008, 01:20:18 am
Høyere vakum = mere fortenning? :)

Har ikke disse Kadron-gasserne både uttak for vakum til fordeler og stusser til slange for utjevning mellom innsug?
Utligningen har nok en hensikt som Squareback sier, men jeg tror ikke du får de helt store problemene ved å ta den bort.. Prøv da vel   :)
Hvis man bruker vakumfordeler bør nok uttakene på begge gasserene brukes med et T-stykke for å oppnå samme vakum som fra en midtstilt gasser, hvis ikke har du jo bare vakumet fra "halve motoren"..
Nå er vel ikke dette noe problem for deg siden du bruker 009..

Ihvertfall godt å høre at du fikk motoren til å fungere skikkelig til slutt! Det sees frem til utallige Dalenpølser og Zitaburgere utover sommeren  ;)



Jeg kjører også med denne løsningen (to enkle gassere).  "plugget" begge utjevningene på innsugene og det går like bra  ;)
Vakum tar jeg kun fra en gasser og jeg kjører "vanlig" 6V fordeler og merker ingen problemer med det.
Motoren er en 1680.  Men mener du Anders at jeg bør bruke T-stykke på vakum?  Hva er fordelen? Glad for tips  ;)