VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Kjetil Lima på februar 08, 2014, 10:41:10 am



Tittel: Problemer med Fazet bensinpumpe
Skrevet av: Kjetil Limafebruar 08, 2014, 10:41:10 am
Har en slik liten firkanta fazet bensinpumpe og 1915 idf44 motor. Har startet og kjørt inn kam men la merke til at jeg kun hadde 0,3 bar bensintrykk på måleren. Trodde først det var regulator som var problemet men etter å ha bypasset denne har jeg fortsatt 0,3 bar fra pumpa.

Skal ikke forgasser motorer ha opp mot 1 bar ?

Pumpa og regulator er helt nye. Dvs har ligget på hylla i posen i et par år nå.

Må jg ha ny pumpe ?



Tittel: Sv: Problemer med Fazet bensinpumpe
Skrevet av: JSfebruar 08, 2014, 12:08:16 pm
Jeg kjører på ca. 0,25 bar. 1 bar på gassermotor er nok litt i meste laget.  ;)


Tittel: Sv: Problemer med Fazet bensinpumpe
Skrevet av: Kjetil Limafebruar 08, 2014, 14:07:58 pm
Takker, da fjerner jeg hele regulatoren og tar bensin rett fra pumpa.


Tittel: Sv: Problemer med Fazet bensinpumpe
Skrevet av: Kjell Roarfebruar 08, 2014, 21:43:44 pm
Jeg har solgt masse sånne firkanta Hazetpumper til mc. Kravet der var minst 0.25 bars trykk, så 0.3 høres riktig ut.
Noen bensinpumper gir bare 0.15-0.20 bar, og det kan være ett problem for enkelte forgassere.


Tittel: Sv: Problemer med Fazet bensinpumpe
Skrevet av: Kjetil Limafebruar 09, 2014, 10:04:51 am
Flott, skjønte med en gang ikke at jeg ikke fikk større trykk uansett hvor mye jeg skrudde på regulatoren....  ::)

Forstod det raskt da jeg bypasset regulatoren. Greit å få den bort da..... En mindre del som kan forårsake lekkasje eller feil.

Hvor mye trykk tåler nåla i kamrene på weber idf 44 før man flommer over gasserne med bensin da ?


Tittel: Sv: Problemer med Fazet bensinpumpe
Skrevet av: Kjell Roarfebruar 09, 2014, 17:43:50 pm
Trodde 0.3 bar var nok på de fleste gassere, det er mengden fuel som teller. Blir trykket for høyt, kan nåleventilene få problem med å lukke, men det problemet har de ikke på lavere trykk. Men nå kjenner jeg ikke om IDF trenger høyere trykk enn andre forgassere.
Så jeg ville heller fjernet regulatoren, og brukt pumpa.

Får du ikke nok bensin når du kjører?


Tittel: Sv: Problemer med Fazet bensinpumpe
Skrevet av: Dewilfebruar 09, 2014, 18:16:51 pm
Jeg har ikke målt hva trykket faktisk er, men jeg kjører problemfritt med 2x 44IDF med pumpe fra biltema som leverer 0.10 bar

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Motorstyring/Luft--drivstoff/Drivstoffpumpe/Elektrisk-drivstoffpumpe-523226/


Tittel: Sv: Problemer med Fazet bensinpumpe
Skrevet av: Kjetil Limafebruar 09, 2014, 21:58:06 pm
Trodde 0.3 bar var nok på de fleste gassere, det er mengden fuel som teller. Blir trykket for høyt, kan nåleventilene få problem med å lukke, men det problemet har de ikke på lavere trykk. Men nå kjenner jeg ikke om IDF trenger høyere trykk enn andre forgassere.
Så jeg ville heller fjernet regulatoren, og brukt pumpa.

Får du ikke nok bensin når du kjører?

Grunnen til at jeg spurte her er at jeg av en eller annen grunn trodde jeg skulle ha opp mot en bar inn på gassere....  ::)

Jeg skrev tidligere i denne tråd at så lenge 0,3 er nok så driter jeg i regulatoren siden pumpa gir dette direkte. Så spurte jeg i dag om hvor mye trykk som skal til før nåleventilene i kammer slipper trykk gjennom, bare fordi jeg lurte og har hørt om andre som har hatt så mye trykk at det flommer over.

Uansett, regner med å ta første kjøretur i april/mai og regner med at så lenge 0,3 bar holder for dere andre så holder det også på min motor som er en del mindre enn hva andre kjører med.

Takker for raske svar som alltid. Forum er rett og slett en fin ting.